Strona 1 z 2

Turbina gwizda...w 1,6 1V dobrze, czy problem?

: ndz sty 29, 2006 12:10
autor: stonefree
Po usunięci katalizatora ( wytłukłem go drutem ) zaczęła mi gwizdać turbosprężarka.Wykluczam uszkodzenie przewodów dolotowych,zresztą tę rurę przed wybiciem katalizatora wyjmowałem na stół.Turbo wyraźnie gwiżdże podobnie jak w 1,9TD.czy cos złego się dzieje?

: ndz sty 29, 2006 12:13
autor: zaprzal
nic złego się nie dzieje. słyszysz tylko piękny dźwięk :)
fajny efekt jest jak się jedzie spokojnie i nagle zacznie się przyśpieszać :>

: ndz sty 29, 2006 12:15
autor: stonefree
No,chciałoby sie nagrać i w mp3 zamieścic do downloadu ;)

: ndz sty 29, 2006 12:29
autor: zaprzal
warto zrobic caly wydech przelotowy. ja mam teraz 2,2 cala i jest dopiero sliczny dzwiek i auto duzo bardziej sie wkreca na obroty, ciagnie ponad 4tys caly czas, turbina wkreca sie szybciej dzieki czemu prawie nie dymi po nacisnieciu gazu na niskich obrotach (na zmienionych ustawieniach pompy) :D

tylko mam seryjne kolanko wychodzace z turbiny :( a ono jest odlane z zelaza i ma strasznie mala srednice wewnetrzna (ponizej 45mm) :(

: ndz sty 29, 2006 13:27
autor: golfir
turbo w tych autach moze gwizdac tylko na zimnym silniku jezeli słychac na ciepłym to za niedługo bedzie sie kwalifikowało do wymiany to nie jest 1.9 ze zmienna geometria lopatek i po ostrej jezdzie nie wyłaczaj od razu silnika tylko niech pochodzi ze 30 sek bo to zabojstwo dla łozysk

: ndz sty 29, 2006 13:38
autor: zaprzal
moze gwizdac. szczegolnie jezeli jest jakas nawet drobna nieszczelnosc wydechu gdzies miedzy turbo a pierwszym tlumikiem. walek turbiny obraca sie ok 150000razy na minute i moze wydawac rozne dzwieki, a jak na zimnym silniku dajesz w palnik tak zeby bylo slychac turbo to gratuluje :)

: ndz sty 29, 2006 13:42
autor: golfir
dziwne masz rozumowanie...na zimnym but i auto zajechane,moze byc ja slychac przy normalnej jezdzie na zimnym jak jeszcze olej gesty i zimny ale po przejechaniu paru kilometrow uspokaja sie i doczytaj najpier co napisane

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:43 ]
a silnik 1V to 60km wiec troche dziwne jak gwizda?!

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:46 ]
i pisze ze jak po ostrj jezdzie sie nie odczeka 30sek to zabojstwo dla lozysk a piszesz mi ze na zimnym but i w porzadalu

: ndz sty 29, 2006 13:55
autor: zaprzal
golfir, to Ty przeczytaj dokladnie:
zaprzal pisze:a jak na zimnym silniku dajesz w palnik tak zeby bylo slychac turbo to gratuluje
da sie tak jechac zeby jej nie bylo slychac, a jak ja slychac to znaczy, ze pracuje. Miales kierdys wskaznik cisnienia doladowania? Jesli nie to w 1.6 turbo potrafi pompowac od ok. 2tys obrotów. Ja na zimnym jezdze tak, ze nie ma cisnienia i nic nie slychac wiec sie da.

To, ze 1V ma 60 koni to nie ma nic do rzeczy, bo moze miec akurat ustawione wieksze cisnienie, nominalnie jest 0,6-0,8 bara i roznie to bywa

Turbo ma prawo byc slychac. Jak nie ma luzu wzdluznego na osi wirnika, nie przepuszcza oleju (troche jest zawsze) i ośka obraca się BEZ oporów to turbina jeszcze pojeździ. To, ze trzeba chlodzic turbo po jeździe to logiczne. A po ostrym jeżdzeniu 30sek to za mało bo chodzi jeszcze o schłodzenie nieco płynów w silniku. W przypadku SB jest jeszcze chłodzenie na postoju, jeżeli temperatura cieczy przy turbinie po zgaszeniu przekracza 110 stopni to włącza się elektryczna pompa.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:56 pm ]
w przypadku stonefree, katalizator dzialal troszke jak tlumik i jak wytlukl zawartosc to sie zrobilo glosniej, a nie, ze nagle po wyjeciu kata turbo ma sie uszkodzic :)

: ndz sty 29, 2006 13:57
autor: golfir
no tak wszystko sie zgadza troche sie nie zgadalismy a co do SB to mozna wyłaczac podobno od razu bo turbo jest chlodzone ciecza i pompka wymusza obieg ale jakos mi sie w to za bardzo nie chce wierzyc co o tym myslisz?

: ndz sty 29, 2006 13:59
autor: zaprzal
przejechalem nim juz prawie 40 tys i NIGDY nie wylaczylem od razu po jezdzie...
moim zdaniem turbo tak czy tak trzeba chlodzic, szczegolnie jak sie lubi szybciej pojedzic :> poza tym golfy maja juz swoje lata i nie wiadomo czy z tym systemem chlodzenia wszystko dziala w 100% jak nalezy

: ndz sty 29, 2006 14:01
autor: golfir
no wlasnie ja i tak czekam az to wszystko sie schlodzi i dopiero wylaczam motor

: ndz sty 29, 2006 14:09
autor: Cinek
wszystko jest dobrze. ma świszczeć jak się wkręca na obroty. pilnuj ciśnienia oleju i temperatury wody, nie dawaj w p...de na zimnym i nie gaś od razu po agresywnej jeździe. i bedzie dobrze.bo musi :pub:

: ndz sty 29, 2006 14:11
autor: zaprzal
tomcio666, wydech caly przelotowy 2,2 cala od poczatku do konca, tylko kolanko od turbiny niestety seryjne i ono mocno zweza :( poza tym lekko podniesione cisnienie, zwiekszona dawka, spilowana podkladka pod membrana w pompie, i membrana obrocona w agresywna strone ;)