Turbina gwizda...w 1,6 1V dobrze, czy problem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Turbina gwizda...w 1,6 1V dobrze, czy problem?

Post autor: stonefree » ndz sty 29, 2006 12:10

Po usunięci katalizatora ( wytłukłem go drutem ) zaczęła mi gwizdać turbosprężarka.Wykluczam uszkodzenie przewodów dolotowych,zresztą tę rurę przed wybiciem katalizatora wyjmowałem na stół.Turbo wyraźnie gwiżdże podobnie jak w 1,9TD.czy cos złego się dzieje?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 29, 2006 12:13

nic złego się nie dzieje. słyszysz tylko piękny dźwięk :)
fajny efekt jest jak się jedzie spokojnie i nagle zacznie się przyśpieszać :>


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz sty 29, 2006 12:15

No,chciałoby sie nagrać i w mp3 zamieścic do downloadu ;)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 29, 2006 12:29

warto zrobic caly wydech przelotowy. ja mam teraz 2,2 cala i jest dopiero sliczny dzwiek i auto duzo bardziej sie wkreca na obroty, ciagnie ponad 4tys caly czas, turbina wkreca sie szybciej dzieki czemu prawie nie dymi po nacisnieciu gazu na niskich obrotach (na zmienionych ustawieniach pompy) :D

tylko mam seryjne kolanko wychodzace z turbiny :( a ono jest odlane z zelaza i ma strasznie mala srednice wewnetrzna (ponizej 45mm) :(


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 29, 2006 13:27

turbo w tych autach moze gwizdac tylko na zimnym silniku jezeli słychac na ciepłym to za niedługo bedzie sie kwalifikowało do wymiany to nie jest 1.9 ze zmienna geometria lopatek i po ostrej jezdzie nie wyłaczaj od razu silnika tylko niech pochodzi ze 30 sek bo to zabojstwo dla łozysk



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 29, 2006 13:38

moze gwizdac. szczegolnie jezeli jest jakas nawet drobna nieszczelnosc wydechu gdzies miedzy turbo a pierwszym tlumikiem. walek turbiny obraca sie ok 150000razy na minute i moze wydawac rozne dzwieki, a jak na zimnym silniku dajesz w palnik tak zeby bylo slychac turbo to gratuluje :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 29, 2006 13:42

dziwne masz rozumowanie...na zimnym but i auto zajechane,moze byc ja slychac przy normalnej jezdzie na zimnym jak jeszcze olej gesty i zimny ale po przejechaniu paru kilometrow uspokaja sie i doczytaj najpier co napisane

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:43 ]
a silnik 1V to 60km wiec troche dziwne jak gwizda?!

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:46 ]
i pisze ze jak po ostrj jezdzie sie nie odczeka 30sek to zabojstwo dla lozysk a piszesz mi ze na zimnym but i w porzadalu



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 29, 2006 13:55

golfir, to Ty przeczytaj dokladnie:
zaprzal pisze:a jak na zimnym silniku dajesz w palnik tak zeby bylo slychac turbo to gratuluje
da sie tak jechac zeby jej nie bylo slychac, a jak ja slychac to znaczy, ze pracuje. Miales kierdys wskaznik cisnienia doladowania? Jesli nie to w 1.6 turbo potrafi pompowac od ok. 2tys obrotów. Ja na zimnym jezdze tak, ze nie ma cisnienia i nic nie slychac wiec sie da.

To, ze 1V ma 60 koni to nie ma nic do rzeczy, bo moze miec akurat ustawione wieksze cisnienie, nominalnie jest 0,6-0,8 bara i roznie to bywa

Turbo ma prawo byc slychac. Jak nie ma luzu wzdluznego na osi wirnika, nie przepuszcza oleju (troche jest zawsze) i ośka obraca się BEZ oporów to turbina jeszcze pojeździ. To, ze trzeba chlodzic turbo po jeździe to logiczne. A po ostrym jeżdzeniu 30sek to za mało bo chodzi jeszcze o schłodzenie nieco płynów w silniku. W przypadku SB jest jeszcze chłodzenie na postoju, jeżeli temperatura cieczy przy turbinie po zgaszeniu przekracza 110 stopni to włącza się elektryczna pompa.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:56 pm ]
w przypadku stonefree, katalizator dzialal troszke jak tlumik i jak wytlukl zawartosc to sie zrobilo glosniej, a nie, ze nagle po wyjeciu kata turbo ma sie uszkodzic :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 29, 2006 13:57

no tak wszystko sie zgadza troche sie nie zgadalismy a co do SB to mozna wyłaczac podobno od razu bo turbo jest chlodzone ciecza i pompka wymusza obieg ale jakos mi sie w to za bardzo nie chce wierzyc co o tym myslisz?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 29, 2006 13:59

przejechalem nim juz prawie 40 tys i NIGDY nie wylaczylem od razu po jezdzie...
moim zdaniem turbo tak czy tak trzeba chlodzic, szczegolnie jak sie lubi szybciej pojedzic :> poza tym golfy maja juz swoje lata i nie wiadomo czy z tym systemem chlodzenia wszystko dziala w 100% jak nalezy


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 29, 2006 14:01

no wlasnie ja i tak czekam az to wszystko sie schlodzi i dopiero wylaczam motor



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz sty 29, 2006 14:09

wszystko jest dobrze. ma świszczeć jak się wkręca na obroty. pilnuj ciśnienia oleju i temperatury wody, nie dawaj w p...de na zimnym i nie gaś od razu po agresywnej jeździe. i bedzie dobrze.bo musi :pub:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 29, 2006 14:11

tomcio666, wydech caly przelotowy 2,2 cala od poczatku do konca, tylko kolanko od turbiny niestety seryjne i ono mocno zweza :( poza tym lekko podniesione cisnienie, zwiekszona dawka, spilowana podkladka pod membrana w pompie, i membrana obrocona w agresywna strone ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości