Strona 1 z 2

Uszczelaka spod pokrywy zaworów a olej na pasku rozrządu

: sob sty 28, 2006 20:10
autor: Per
Witam
Niedawno wymieniłem uszczelkę spod pokrywy zaworów olej lał na wszystki strony, kupiłem
nową gumową i wszystko git
Nastepnie przyszła pora na rozrząd bo rolki buczały jak barany na pastwisku
Po zdjęciu obudowy widać było olej przy pasku rozrz... może przez walnietą uszczelkę pokrywy zawor...a może przez simering
Czy jest możliwe żeby przez uszczelkę no bo pasek rozrzą... jest dość szczelnie obudowany]
:smoke:

: sob sty 28, 2006 20:23
autor: Pikus
Sciagnij pokrywe paska, odpal auto i patrz czy sie poci na zimeringu chodzi mi o zimering na walku rozzadu

: sob sty 28, 2006 20:34
autor: Adamtd
Jak wymieniałeś uszczelkę podklawiaturą to wytarłeś cały blko silnika, też pod rozrządem? A teraz i tak musisz wszystko powycierać i zobaczyć skąd zacznie cieknąc

: sob sty 28, 2006 20:40
autor: Per
Wyczyściłem wszelkie badziewie co wyglądało i przypominało olej silnikowy
a olej prawdopodobnij spływał z góry i zbierał się w okolicy zimeringu

: sob sty 28, 2006 20:59
autor: Tomasz Żaguń
Jak wymieniasz rozrząd to zainwestuj w nowe simeringi tak przy okazji wymiany rozrządu i po problemie .Rozrząd necierpi oleju więc moim zdaniem zrób co trzeba odrazu .

: sob sty 28, 2006 21:14
autor: Per
Sprawdzę czy nie ma przecieków
Zimering jesli padł to olej napewno z jego winy wycieka teraz, bo uszczelka trzyma.
Piszę bo może ktoś miał taki defekt i potwierdzi to że cieknący olej z uszczelki może dostać się w okolice paska.
Bo jeśli pierd.... mi zimering to pasek padnie a wtedy zaworki jedynie do puzonu.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 20:24 ]
Zimering padniety może oznaczać albo starość albo przedmuchy
Chyba starość bo zbiera się tak jak na diesla z wolnosącym silnikiem i pośrednim wtryskiem przystało

: sob sty 28, 2006 22:14
autor: Tomasz Żaguń
Jak dziś jest dobry simering to jaką masz gwarancje że po wymianie rozrządu Ci po tygodniu nie padnie ??? Dlatego doradzam abyś odrazu je też wymienił to nie majątek a będziesz miał pewność.Rób jak chcesz.

: sob sty 28, 2006 22:24
autor: Adamtd
Tomasz ma racje bo to 6 czy 9 złotych - nie pamietam w tej chwili. Ja przynajmniej wymieniałem właśnie z paskiem, ale mnie troszkę rosił

: ndz sty 29, 2006 13:31
autor: Per
Jest jakiś problem przy wymianie, czy to operacja dziecinnie prosta

: ndz sty 29, 2006 23:00
autor: Tomasz Żaguń
Możesz mieć problemy z odkręceniem kół rozrządu a tak poza tym to jest prościzna

: pn sty 30, 2006 14:35
autor: czyś
Tylko jak będziesz wydłubywał simering, to nie zrób rysy na wałku rozrządu, bo będzie się lało i żadem zimering nie pomoże.

A cieknie bo starość, przedmuchy, ale też zużycie simeringu i samego wałka, bo simer nacina stopniowo rowek na wałku. Dlatego w starych silnikach z dużym przebiegiem simering nie wytrzymuje tak długo jak w nówce.

: pn sty 30, 2006 23:17
autor: Per
A co z uszczelnieniem wału korbowego.
Wiem że są tzw. pierścienie uszczelniające, ten przy pasku to ,,przedni"
Czy duży przepieg klsyfikuje go do wymiany

: wt sty 31, 2006 00:13
autor: Tomasz Żaguń
Lepiej wymień oba szkoda roboty jak póżniej puści.Wszystko za jednym zamachem

: wt sty 31, 2006 21:04
autor: Per
Dzięki za pomoc
Sprawdze co trzeba, jeżeli będą przecieki to wymiana uszczelnien nie unikniona