Strona 1 z 2

Piana w oleju

: sob sty 28, 2006 12:52
autor: rafalp
Pomocy - w oleju mego golfa III 1998 1,8l zrobiła się piana na bagecie i pod korkiem. Kolor oleju jest zabarwiony na lekko biało i wygląda nieco jak błoto. Przy mrozie -26 olej po prostu zamarzł i zapaliła się kontrolka oleju. Po wymianie oleju wróciło wszysko do normy, ale po przejechaniu 100km olej znów się spienił. Mam wrażenie że poziom leju nieznacznie się zwiększył. Podejrzewam że płyn chłodniczy przedostaje się do oleju. Jak to wybadać bez rozbierania silnika? Może ktoś ma podobny problem.
W zbiorniczku z płynem chłodzącym nie mam śladów oleju. Po odkręceniu korka oleju skapują też krople jakby wody. Biała piana na zimnym silniku jest twarda (pod korkiem). Jakoś nie mogę zauważyć że płynu chłodzącego ubywa, jeśli nawet to bardzo nieznacznie.

: sob sty 28, 2006 12:56
autor: Adamtd
A ja bym bardziej obstawił benzynę w oleju. Płynu chłodniczego Ci ubywa?? Pojawiaja Ci się jakieś tłuste plamy w zbiorniczku wyrównawczym?

: sob sty 28, 2006 12:57
autor: bodzio_j
Chyba padła uszczelka pod glowicą. Dziwne jest jednak to, że zamarzł.Nawet jeśli dostał się płyn to on też nie powinien zamarznąć. Rozumiem, że po wymianie ślady spienienia masz na bagnecie, a nie tylko na korku.

: sob sty 28, 2006 12:57
autor: Bula88
a czy w plynie chlodniczym jest olej??

: sob sty 28, 2006 12:59
autor: Adamtd
I jeszcze jedno - gdzie i kiedy zobaczyłes ta pianę?

: sob sty 28, 2006 22:05
autor: Tomasz Żaguń
Jeszcze do tego może do d... olej mu zalałes

: sob sty 28, 2006 22:47
autor: foxiu2k5
rafalp, jesli robisz zima krotkie odcinki to w silniku zbiera sie woda ktora nie zdola wyparowac i miesza sie z olejem dlatego pod korkiem masz biala maz, to calkiem normalne. Jesli plynu nie ubywa, plam w zbiorniczku nie ma to raczej odrzucam wersje z uszczelka. Silnik by pracowal nierowno wtedy.
U mnie tez zaczela mi swiecic kontrolka ( i bzyczek ) od cisnienia i tez pod korkiem mam biala maz... a robie glownie odcinki max 5 km do pracy, silnik sie nie dogrzewa... wymienie czujniki moze potem olej zobaczymy co bedzie

: czw lut 02, 2006 22:24
autor: rafalp
foxiu2k5 pisze:rafalp, jesli robisz zima krotkie odcinki to w silniku zbiera sie woda ktora nie zdola wyparowac i miesza sie z olejem dlatego pod korkiem masz biala maz, to calkiem normalne. Jesli plynu nie ubywa, plam w zbiorniczku nie ma to raczej odrzucam wersje z uszczelka. Silnik by pracowal nierowno wtedy.
U mnie tez zaczela mi swiecic kontrolka ( i bzyczek ) od cisnienia i tez pod korkiem mam biala maz... a robie glownie odcinki max 5 km do pracy, silnik sie nie dogrzewa... wymienie czujniki moze potem olej zobaczymy co bedzie
Może to być to do pracy mam 6km i takie odcinki robię. Wymienię jeszcze raz olej i wtedy zobaczę. Naleję do min. i będę kotrolował poziom oleju czy się nie zwiększa. Dam znać jak ustalę przyczynę.

: czw lut 02, 2006 23:44
autor: v.a.gmania
witam mam to samodo pracy 4km.Wymieniłem olej i nic nie dało.pozdrawiam

: pt lut 03, 2006 00:24
autor: Tomasz Żaguń
Jedyna rada to dużo latać :grin:

: pt lut 03, 2006 01:53
autor: krzysiek_morski
A MOŻE NAPISZEMY DO VW ŻEBY ROBILI AUTA DO DOJAZDU DO PRACY MAX 10km....CO???

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 00:55 ]
I INNE NA WAKACJE MOŻE 500km RAZ DO ROKU?

: pt lut 03, 2006 02:27
autor: wioslo
poszła ci uszczelka pod głowicą miałem ten sam problem wymieniłem i problem zniknoł

: pt lut 03, 2006 07:56
autor: bodzio_j
Adamtd pisze:A ja bym bardziej obstawił benzynę w oleju.
Benzyna w oleju nie spowoduje spienienia, podniesie jedynie jego stan.

: czw lut 09, 2006 19:56
autor: rafalp
Tomasz Żaguń pisze:Jedyna rada to dużo latać :grin:
Wymieniłem olej i po 100km to samo - kakao a nie olej. Jednak nie spieszyłem się do mechanika, mrozy ustały zaglądam a tu niespodzianka. Olej wrócił do koloru herbaty:). Woda wyparowała! Może za wcześnie na radość bo może być to zwiastun że uszczelka zaczyna puszczać, niemniej golf nie lubi krótkich odcinków bo zbiera się wilgoć. Jedyna rada to "dużo latać"