Strona 1 z 1

najpierw spadek mocy potem nie odpalil

: pt sty 27, 2006 00:25
autor: victor4
Witam wszystkich. Posiadam VW Golfa 3 z 92 roku. Silnik 1.4 z intalacja gazowa. Mam z nim problem bo nie moge go odpalic. A zaczelo sie od tego ze jechalem nim i nagle zrobil sie slaby tzn jakby nie ciagnal na wszystkie cylindry. ale po przekroczeniu 3 tys. obrotow dostawal noralnej mocy i wszytsko wracalo do normy. Zauwazylem tez ze z silnika slychac jakis dziwne stuki (nawet glosne). Ale te stuki tez zanikaly po 3 tys obotow. Jak zgasilem samochod to juz wiecej nie odpali. Myslalem z to moze przewody zmienilem na nowe, ale nic nie pomoglo. Nie zanm sie za bardzo na samochodch ale chcialbym go naprwic jak najmniejszym kosztem. moze tojest uszkodzona jaks mala (tania ) rzecz, z ktora sam bym sobie mogl poradzic. Czy ktos mial podobne problemy ?? A i jeszcze jedno : najpierw zaczal szwankowac gaz.
Ja pomyslalem ze moze sie rozrzad popsul, ale to chyba nie byloby poprawy po 3 tys. obrotow, prawda ??
Z gory dziekuje za wszelka pomoc

: pt sty 27, 2006 01:59
autor: djprezes
Sprubuj awaryjnie na gazie odpalić, chociaż w tej temperaaturze może być to z deczka trudne :(

A próbuje wogóle zaskoczyć czy krecisz tak jakby benzyny nie dostawał?

: pt sty 27, 2006 08:26
autor: Rafał29
Witaj
może warto sprawdzić kompresję na cylindrach spadek mocy czasami powoduje wydmuchana uszczelka
zerknij czy wszystko ok

: pt sty 27, 2006 12:13
autor: victor4
wlasnie jak pdchodze do niego i pierwsze zakrecenie to jakby lapal, potem od czasu do czasu tez poszarpie. Dodam ze 2 miesiace temu wymienilem pompe paliwowa.
Ja nie moge odpalac na gazie (mam miekki przelacznik, wiec nie mam nawet mozliwosci przelaczenia na gaz :), a jak pisalem wczesnie najpierw zaczal sie walic gaz. W momencie tej awarii o ktora mi chodzi jezdzilem juz tylko na benzynie (w zbiorniku jest benzyna :))

Co do uszczelki to mam pytanie. Czy bylaby poprawa w mocy przy przekroczeniu 3tys obrotow ?? Ja nie jestem najlepszy w tym temacie ale wydaje mi sie ze nie powinno to miec wtedy wplywu.

: pt sty 27, 2006 15:51
autor: zajac
mogl ci sie zaplon przestawic tez mialem cos takiego w 1,3 ze kaslal ale zapalic nie chcial regulacja zaplonu pomogla i ewentualnie sprawdz pod puszka filtra powietrza czy ci benzyny z wtrysklu nie wylewa bo to tez moze byc przyczyna

: pt sty 27, 2006 18:35
autor: victor4
ale czy ktoras z przyczy ktore wymieniliscie powodowalaby to ze na malych obrotach sie muli i cos stuka, a powyzej 3 tys. obr/min wszustko ustepuje ??

: pt sty 27, 2006 18:56
autor: victor4
a moglbys mi tak jakos bardzo prosto wyjasnic gdzie to jest (gdzie mam tego szukac) ?

: pt sty 27, 2006 19:14
autor: pw524
Od kolektora ssącego odchodzi przewód gumowy który leci między innymi do serwa. Nie wiem jak jest dokładnie u ciebie bo słabo znam silnik 1.4 do mkIII ale u mnie on leci też do regulatora podciśnieniowego aparatu zapłonowego i na samym kolektorze jest taka rurka z zaślepką (nie wiem po co). U mnie pękł wąz zaraz przy kolektorze (sparciał od oleju). U kumpla spadła ta zaślepka. Innemu poluzował się kolektor po wystrzale gazu. Czy tak czy inaczej u mnie objawy były dokładnie takie jak opisałeś.

: sob sty 28, 2006 17:08
autor: victor4
Dzis sprawdzilem. Nie zauwazylem zadnejnieszczelnosci na tych przewodach. Nie znalazlem za to zadnej zaslepki. Jest iskra na wszystkich swiecach, paliwo dochodzi. Przy pierwszym zakreceniu odpalil i pochodzil z 10 sekund ostro szarpiac i zgasl. Wiecej nie odpalil