Strona 1 z 2

Mk2 1.6 TD Pomocy !!!

: pt sty 27, 2006 00:11
autor: daniel026
Mój problem polega na tym,że doszłem do tego iż muszę wymienić pompę wtryskową w moim Golfiku. Niestety nie umiem znależć oznaczeń na rozrządzie jak ma być ustawiony (a musze ściągnąć pasek rozrządu).Do tego niewiem czy kupić taką pompę z Szrotu czy może dać ją do regeneracji? Napiszcie mi co jest lepsze i ile taka zabawa kosztuje...

Jeśli się da to prosiłbym o jakiegoś linka z serwisówką do MK2 1.6TD silnik 1V.

I mam jeszcze pytanie co do mojej pompy wtryskowej a mianowicie chodzi mi o to że nie jest ona podłączona do Turbo? (Zauważyłem że w co niektórych silnikach jest pompa podłączona tym małym wężykiem do Turbosprężarki). Może Ja nie mam tej pompy co trzeba?

Proszę Was o POMOC !!!

: pt sty 27, 2006 10:00
autor: stary123
Pompy ze szrotu nie bierz, bo nie wiesz co weźmiesz - chyba że sprawdzą ja na stole i wszystko będzie ok.
Wymieniałem pompę bo moja prawie całkowicie straciła "power". Pojechałem do mechaniora i wstawił mi pompę za 350pln razem z robotą. Mogłem też oczywiście dać moją do regeneracji ale to podobno koszt ok. 600 zł.
Te wężyki służą do zamykania membrany na pompie która odpowiada za zablokowania powrotu paliwa z wtryskiwaczy - wtedy wtryskiwane jest więcej paliwa no i jest większy kop. Odpala się to automatycznie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, robi się jakieś podciśnienie (albo nadciśnienie - nie wiem) i już. Oczywiście zwiększa się chwilowe zurzycie paliwa i dlatego membrana ta nie jest zamknieta na stałe.

: pt sty 27, 2006 11:02
autor: Trochim
Jak już decydujesz się na wymiane pompy to poszukaj takiej od silnika JR, RA, SB. Zamontujesz ją a odrazu poczujesz różnicę w mocy auta i wg katalogu powinien mniej spalac ON.

Pompa nie jest podłączona do kolektora ssącego bo to tzw. eko diesel.

poszukaj książki VW Diesel - sam naprawiam (na forum kiedyś był link do niej lub na emule) tam masz opisane jak zdjąć pasek oraz pompe.

Koszt - zakłady biorą coś miedzy 500 - 700 za pompę sprawdzana i z gwarancją.


oznaczenia na rozrządzie: znaków szukaj na kole pompy wtryskowej od strony pompy i mocowaniu pompy oraz na kole zamachowym (trzeba wykręcić plastykowy korek ze skrzyni biegów)

: pt sty 27, 2006 17:28
autor: naum
Mój problem polega na tym,że doszłem do tego iż muszę wymienić pompę wtryskową w moim Golfiku.
- Na jakiej podstawie doszedłeś do wniosku, że musisz wymienić pompę?
Niestety nie umiem znależć oznaczeń na rozrządzie jak ma być ustawiony (a musze ściągnąć pasek rozrządu).
- Hmm. Lepiej dobrze doczytaj co i jak, bo jeśli tego wcześniej nie robiłeś, to możesz mieć problema.
Do tego niewiem czy kupić taką pompę z Szrotu czy może dać ją do regeneracji?
- Udaj się do "pompiarza" i on zdecyduje co zrobić. Może być tak, że zostawiasz swoją pompę, a za dopłatą kupujesz od niego sprawną.
Zauważyłem że w co niektórych silnikach jest pompa podłączona tym małym wężykiem do Turbosprężarki
- Ja też mam silnik 1V i fabrycznie były montowane pompy do zwykłych klekotów. Więc, gdy będziesz kupować pompę to kup sobie taką, jaką mam ja:))
Obrazek

: pt sty 27, 2006 17:30
autor: daniel026
Ok dzieki za pomoc w temacie.Dzisiaj sobie zamowie serwisowke do Golfa 2 TD i bedzie git.

A co do tej pompy to ile za nia chcesz i czy jest napewno sprawna 100%.

[ [b:46a3oro materiałów przygotowanych, tylko teraz sesja sie zbliża i takie sprawy ;)$ţ‡ž
9a0324e998Mi 1.3 tyle pali.6ţ‰ž
8d431b7411#co to jest wogole ta szpera? :helm:űţ‹ž
d9f5313deečNo jak jade normalnie po mieście to duzo spali, ale na trasie malutko jak niewiem.
Kiedyś mi na trasie palil 16, ale bylem u gazownika i naprawil mi instalacje w ktorej masa z parownika sie tracila i wszystko wariowalo.

I wracając wlasnie od te

: pt sty 27, 2006 21:21
autor: Sindbad
Tak jak pisze kolega wyżej podjedz lepiej do jakiegoś mechanika co grzebie w dieslach i on ci dopiero powie co jest oraz ile taka naprawa może kosztować oczywiście samo zrobienie pompy. A co do jej zdemontowania i kolejno zamontowania będziesz potrzebował czujnik zegarowy oraz przedłużki do niego poszukaj jakiegoś płaskownika oraz dwa szczelinomierze do wałka rozrządu. Czas pracy ok 2 dni. Jak dobrze poszukasz to ktoś może się podjąć przełożenia za 200zł. Wiem że kuzyn za tyle to robi w warsztacie 20 km od Rzeszowa.

: pt sty 27, 2006 22:24
autor: daniel026
Hmm. No w sumie to tez mi sie tak wydaje ze lepiej zregenerować tą moją pompę niż kupić jakiegoś szrota.

A co do wymiany to myślę że sobie raczej poradzę sam. Chociaż będę miał do czynienia z tym pierwszy raz.

W poniedziałek jadę na diagnostykę z tą moją pompą do pompiarza i dowiem się co ją boli no i ile to będzie kosztowało.

Jak będę już wiedział to dam znać.
Jeśli macie jakieś jeszcze rady lub sugestie to piszcie...pewno mi się to przyda.

: pt sty 27, 2006 23:31
autor: zaprzal
podstawowa rada: znajdź dobrego, sprawdzonego specjalistę. Wielu z nich się za mocno nie zna, za to świetnie potrafią próbować naciągnąć na max koszty

: sob sty 28, 2006 00:06
autor: golfir
co do wymiany to pewno sobie nie poradzisz sam jak tego nie robiłes po pewno nie bedziesz miał nawet zegara zeby ustawic pompe,nie mowiac juz o elektronice dzieki ktorej pompe ustawia sie do zuzycia silnika

[ Dodano: Pią Sty 27, 2006 23:07 ]
a regeneracja to koszt ok 2-2,5 tys jak ma to byc naprawde zregenerowane.sama głowiczka to koszt ok 1600zł,nie mowiac o uszczelkach itp

: pn sty 30, 2006 19:53
autor: daniel026
Byłem u Pompiarza i sprawdzał moją pompę na stole i okazało się,że mam uszkodzoną głowiczkę. Cena nowej to 1200zł. Ale powiedział mi że po kompletnej regeneracji da mi pompę za 600-700zł.

Napiszcie czy warto czy też nie?

Powiedział również że jak kupię jakąś pompę za powiedzmy 400 zł to i tak przed włożeniem muszę ją sprawdzić i ustawić a to u niego kosztuje 150 zł.

Więc wychodzi na to ze madrzej jest wziąźć tą po regeneracji...

Proszę pomóżcie mi w tej sprawie.

: pn sty 30, 2006 21:03
autor: golfir
to nie wiem co to za regeneracja jak pompe ktora ma na zimno ze 450atm trzeba dac 500-700zł a on oferuje ci regenerowana za 600?

: pn sty 30, 2006 22:31
autor: zaprzal
powiedzial Ci co to jest ta "glowiczka"? moim zdaniem troche duzo chce

: pn sty 30, 2006 23:27
autor: golfir
wlasnie glowiczka to serce pompy a nie ma zamiennikow i robi to tylko bosch a cena za glowiczke 1200zł to dobra cena,dlatego mowie koszt reg. pompy to ok2tys zł a on przełozy z innej pompy lub da mu inna pompe w tych pieniadzach i wyjdzie na to samo,jeszcze jak da mu inna pompe bez rozbierania to pol biedy bo jak wyjmie glowiczke z innej i nie wymieni uszczelniaczy to duze prawdopodobienstwo ze zacznie cieknac wiec lepiej kupic jakas uzywke z gwarancja bo takie sprzedaja wrzucic na stól jak bedzie miala na zimno ze 400atm to mozna smialo brac aby otworzył sie wtryskc potrzeba ok 140-155atm wiec nie bedzie problemu.

: pn sty 30, 2006 23:44
autor: zaprzal
golfir, widze znasz sie troche na pompach ;) znasz sie dobrze na budowie wewnetrznej? jak cos to mozna Cie pytac na priv? ;) co powiesz o modyfikacji "governer mod", ze naciaga sie sprezyne pod pokrywa pompy odpowiedzialna za przesuniecie odciecia paliwa na wyzsze obroty. Robiles kiedys cos takiego?

[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 10:45 pm ]
to mam na mysli: http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... highlight=