Strona 1 z 2

podłączenie parownika

: czw sty 26, 2006 22:55
autor: splawik
Mam problem z podłączeniem parownika do instalacji chłodzenia silnika.Jak to ma być fachowo zrobione.silnil 1.6,dzięki za pomoc.

: czw sty 26, 2006 22:58
autor: misiek
sorki, ale to powinien Ci chyba zrobić fachowiec(b.dobry) od gazu(sam montujesz sobie instalkę gazową?)

: czw sty 26, 2006 23:11
autor: splawik
chcem sprawdzić czy mam dobrze podłączony bo mam prpblemy z ogrzewanim

: czw sty 26, 2006 23:15
autor: misiek
splawik pisze:chcem sprawdzić czy mam dobrze podłączony bo mam prpblemy z ogrzewanim
ok. tu już wiele osób ma z tym problem( warto poszukać), ja z mojej strony mogę Ci poradzić : spytaj gazownika czy załozył kryzę na instalacji do parownika

: czw sty 26, 2006 23:25
autor: splawik
żadnej kryzy nie ma bo już sprawdzalem,mam podłaczony równolegle do nagrzewnicy a chcem go podłaczyć szeregowo,czy to będzie dobrze.

: czw sty 26, 2006 23:26
autor: Paweł Marek
splawik może zrobisz fotkę to zobaczymy. U mnie w trzech autach grzanie parownika było podłączone do rur od nagrzewnicy. W starej jettcie szerogowo z nagrzewnicą, w Vento i MK3 GTI równolegle, za pomoca trójników. Na reduktorze masz strzałki w którą stronę ma iść płyn i toi chyba wszystko. Kryz żadnych niemam, wszystko działa jak talala.

: czw sty 26, 2006 23:29
autor: splawik
nie mam możliwości zrobienia zdjęcia,ale gdy go podłacze szeregowo za nagrzewnicą czy to będzie dobrze.

: czw sty 26, 2006 23:34
autor: bongo
Chyba lepiej jak jest połączony równolegle bo wtedy płyn o tej samej temperaturze dochodzi do parownika i nagrzewnicy.Przy szeregowym najpierw grzeje parownik a potem nagrzewnice.I nie wiem czy nie ma zwiększonego oporu przepływu na parowniku przez co może być mniejsza wydajność nagrzewnicy.

: czw sty 26, 2006 23:36
autor: Paweł Marek
Ja tak miałem (przed nagrzewnica nie za) w jettcie II. Nic złego nie odczułem, ale mozna sobie wyobrazić że gorzej będzie grzało auto w środku z powodu płynu w nagrzewnicy schłodzonego przez reduktor. Więc chyba jednak rówenolege, trójnikami. Teraz chyba wszyscy tak montują, a tamtą instalkę w Jettcie robili mi 11 lat temu.

: czw sty 26, 2006 23:39
autor: splawik
jak mam podłączony równolegle to mam problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy isłysze jakieś bulgotanie w nagrzewnicy,czy mozna to odpowietrzyć poprzez zaciśnięcie węża od parownika na jakiś czas.

: czw sty 26, 2006 23:46
autor: bongo
To musisz popuścić opaske na węzu powrotnym z nagrzewnicy przy pracującej pompie wodnej i ci wypchnie powietrze.

: czw sty 26, 2006 23:47
autor: misiek
a widzisz zawsze ktoś się zanjdzie co Ci lepiej poradzi(ja nie mam w swoim golfie LPG, miałem dawno temu w BMW 735i ale te instalacje duzo się różnią od tej co miałem, powodzenia)

: pt sty 27, 2006 00:09
autor: splawik
to co ktoś konkretnie podpowie mi na ten temat jeszcze coś.

[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 23:15 ]
może wypowiedzą się na ten temat fachowcy od gazu

: pt sty 27, 2006 00:15
autor: misiek
splawik pisze:to co ktoś konkretnie podpowie mi na ten temat jeszcze coś.
na pewno tak, cierpliwości, zawsze znajdzie się jakiś fachowiec