Strona 1 z 2

Padły manszety, wymieniać czy jezdzić dalej

: czw sty 26, 2006 19:35
autor: Per
Witam
W MK3 1.9 D, 1Y-padły ,,manszety" (osłony przegubów wewnętrznych).
Dziurawe z wyciekim smaru
Czy wymiana jest trudna jak wymienić, i czy jezdzić na dziurawych czym grozi dalsza eksploatacja.

: czw sty 26, 2006 20:52
autor: bongo
Musisz zdemontować półoś napędową.Jazda z przetartymi osłonami grozi uszkodzeniem przegubu(brak smarowania,dostający się syf)

: czw sty 26, 2006 20:58
autor: zaprzal
wymień i nasmaruj bo jak ci naleci syfu to przeguby padną w tempie przyśpieszonym. lepiej tak długo nie jeździć

: czw sty 26, 2006 21:00
autor: misiek
to że gumy sie przetarły to jeszcze nie oznacza wymiany przegubów, wystarczy rozebrac i wymyć a nastepnie nasmarować i założyć nowe gumy, a jak to nie pomoże to wtedy wymiana

: czw sty 26, 2006 21:02
autor: Bart
Wymień te gumy jak najszybciej bo będzie masakra !!!

: czw sty 26, 2006 21:05
autor: zaprzal
misiek10111, tylko nikt nie mówił, że od razu wymiana przegubu. chodziło o to, żeby nie jeździł za dużo z pękniętą osłoną

: czw sty 26, 2006 23:46
autor: wara99
koszt 1 gumy to 12zl ale smaru w komplecie jest malo ,wiec dokup sobie osobno wiecej smaru. A roboty jest sporo przy tym .

: czw sty 26, 2006 23:48
autor: stonalodz
Per pisze:padły ,,manszety"
Chyba manżety............ :)

: pt sty 27, 2006 09:54
autor: Per
Witam
Możliwe że manżety, dokładnie nie wiem z jakiego języka zaczerpniete jet to słowo, napisałem jak słyszałem.
Z przegubami wszystko ok. piszę bo wymiana osłon wiąże się z całkowitym zdemontowaniem półosi
Czy sam mogę podjąć sie tego zadania, no i na co mam zwracac szczególna uwagę podczas demotażu

[ Dodano: Pią Sty 27, 2006 09:00 ]
Mże przy okazji wymienić komplet osłon
Ile mechnik może zaśpiewać za taką wymianę

[ Dodano: Pią Sty 27, 2006 09:16 ]
Dodam że padły osłony przy mocowaniu półosi do kołnierza wałka napędowego,
a nie przy piastach.
Słowo masakra to za mocne określenie bo zanieczyszczenia mają utrudniony dostęp. W MK3 jest osłona pod silniki
Przypuszcam że uszkodzenia te mogły być spowodowane przez zwierz... np. kunę.
Kiedyś przy sprawdzaniu poziomu oleju przy filtrze powietrza znalazłem kości dobrze że nie ludzkie.

: pt sty 27, 2006 10:43
autor: greg
Kiedyś przy sprawdzaniu poziomu oleju przy filtrze powietrza znalazłem kości dobrze że nie ludzkie.
a skąd wiesz że nie ludzkie. skoro poszly manżety przy przegubach wewnętrznych to wyjąć będziesz musiał całe półosie - przynajmniej ja musiałem - bo zawadzały o brzeg flanszy i nie było jak wydłubać samego przegubu

: pt sty 27, 2006 10:52
autor: Per
No właśnie tego się obawiam
Żeby wydłubać przegub trzeba posiadać specjalny ściągacz np. VW 3283
Moż są pośrednie metody
A co do kości - były napewno z kurczaka

: pt sty 27, 2006 10:58
autor: greg
e co ty - przegub zbijasz - bez problemu schodzi - tylko trzymaj caly - co by się nie rozpadł.

: pt sty 27, 2006 11:11
autor: Per
Czyli odkręce śruby mocowania wahacza do zwrotnicy, odkręce śruby mocowania półośi do kołnierza napędowego przy skrzynce przekład... i powinna wyskoczyć z kołnierza.
Czy są może jakieś drobne elementy na które muszę zwrocić uwagę

[ Dodano: Pią Sty 27, 2006 10:22 ]
No i problem z przegubem równobieżnym + pierścień osadczy ustalający, czy bez problemu zdejmę te elementy

: pt sty 27, 2006 11:44
autor: Goofi
Per: w sierpniu wymienialem u siebie prawa manszete, musisz ja dobrze umyc - najlepiej specjalna myjka, potem naladowac tego smaru (grafitowego chyba), mi ten co byl w komplecie wystarczyl. I zrob to jak najszybciej bo wymiana przegubu to znacznie wieksza kasa a jak sie dostanie piasek i z nim pojezdzisz, to Ci szybko zjada lozyska.