Chłodnica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Chłodnica

Post autor: Rafał G2 » czw sty 26, 2006 17:18

Mam problem, przy odkręconym korku ze zbiornika wyrównawczego ukł. chłodzenia miałem właczony silnik i po pewnym czasie jak pracował dośc długo, to ten płyn się podnosił aż w końcu zaczął mi uciekać ze zbiorniczka, w ostatniej chwili zdążyłem zbiornik zakręcić ale jak wyłączyłem silnik to reszta płynu uciekła spowrotem do węża i w z biorniku nic nie było. Dolałem nowy płyn i mam poniżej minimum i czy mogę jeździć na takiej ilości ?? dlaczego płyn nagle zaczęło wyrzucać ?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw sty 26, 2006 17:26

Płyn chłodniczy ma dość dużą rozszerzalność cieplną. Po nagrzaniu zwiększa swoją objetość i nadmiar płynie do zbiorniczka WYRÓWNAWCZEGO, po to on jest. A jak ostygnie to objętość się zmniejsza i wraca do układu. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy i korek powinien być zakręcony.



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » czw sty 26, 2006 17:29

A czy mogę jeździć z ilościa płynu poniżej minimum ?? Czy taki układ sam się odpowietrza czy trzeba go samemu jakoś odpowietrzyć ??



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw sty 26, 2006 18:38

Poniżej miniumum - NIE !! (chyba po to jest minimum nie ?? ) zalej do MAXa.
Tam nic nie trzeba odpowietrzać. Wystarczy dolać...

:pub:



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » czw sty 26, 2006 19:07

Fox_00 pisze:Poniżej miniumum - NIE !! (chyba po to jest minimum nie ?? ) zalej do MAXa.
Tam nic nie trzeba odpowietrzać. Wystarczy dolać...

:pub:
A potrafisz jakoś uzasadnić dlaczego nie można jeździć poniżej skali minimum ?? Może jest jakaś reguła na to ?? :grin: Bo jestem bardzo ciekawy :jezor:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw sty 26, 2006 19:47

Uzasadnie chociażby i tak że silnik Ci się będzie bardzo szybko grzał. :)
Co prowadzi do przegrzania motorku :/



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » czw sty 26, 2006 19:49

Dziwna sprawa bo on zbyt wiele nie powinien sie podniesc.Tam powstaje cisnienie.W swoim aucie mialem przez pol godziny odkrecony korek od zbiorniczka i podniosl sie tylko troche(silnik chodzil na wolnych obrotach).


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » czw sty 26, 2006 21:08

Rafał G2 pisze:Fox_00 napisał/a:
Poniżej miniumum - NIE !! (chyba po to jest minimum nie ?? ) zalej do MAXa.
Tam nic nie trzeba odpowietrzać. Wystarczy dolać...




A potrafisz jakoś uzasadnić dlaczego nie można jeździć poniżej skali minimum ?? Może jest jakaś reguła na to ?? Bo jestem bardzo ciekawy

poprostu zobacz jaki jest poziom miedzy chlodnica a zbiorniczkiem jak bedziesz jezdzic z plynem ponizej minimum to ci sie dobrze nie odpowietrzy i bedzie ci sie brzac
staraj sie nigdy nie schodzic ponizej minimum

pozdro


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 26, 2006 22:04

Rafał G2 pisze:A potrafisz jakoś uzasadnić dlaczego nie można jeździć poniżej skali minimum ?? Może jest jakaś reguła na to ?? Bo jestem bardzo ciekawy
Tak jest reguła zawarta w całych knigach, a dokladnie są stosowne wzory na obliczanie pojemności ukladu chłodzenia i jeśli będziesz miał płynu zadużo, albo zamało układ przestanie sprawnie dzialać (sprawnie znaczy zgodnie z zalożeniami konstruktora, bo chłodzić to cos tam będzie).
A co do tego odkecana korka, to tak jak koledzy mówili - jest to układ ciśnieniowy i nie może pracowac w ukladzie otwartym - dobrze że nie dostałeś płynem po głowie, bo była taka niestety możliwość


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 22:14

może być także nie otworzył się trmostat i tą ilość wody co jest w małym obiegu wywaliło do zbiornika, a jeśli chodzi o jazdę z obniżonym poziomem(oczywiście w granicach normy) płynu to jest to dopuszczalne ale możesz mieć problemy z ogrzewaniem, jeżeli termostat się nie otworzył i ta ilość płynu się zagotowało to będzie wywalać przeż korek, a jeśli chodzi o odpowietrzanie układu to jest on samoodpowietrzający się poprzeż korek zbiornika wyrównawczego


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 26, 2006 22:28

misiek10111, ale na otwartym termostacie też by mu wywaliło ze zbiornika, jak korek odkręcony. Gdzieś tu ostatnio był temat podobny, ktoś w ten sposób chciał sobie układ odpowietrzyć no to odpowietrzył....


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 22:33

Adamtd pisze:misiek10111, ale na otwartym termostacie też by mu wywaliło ze zbiornika
ale dlaczego na otw. ter. też ma mu wywalić płyn?skoro na zamkniętym nie ma chłodzenia (więc większa rozszażalność płynu), a na otw. term. ma chłodzenie płynu więc rozszezalność mniejsza


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 26, 2006 22:40

misiek10111 pisze:
Adamtd pisze:misiek10111, ale na otwartym termostacie też by mu wywaliło ze zbiornika
ale dlaczego na otw. ter. też ma mu wywalić płyn?skoro na zamkniętym nie ma chłodzenia (więc większa rozszażalność płynu), a na otw. term. ma chłodzenie płynu więc rozszezalność mniejsza
No nie zgodzę się bo owszem więcej miejsca na obiegu otwartym, ale więcej płynu a rozszeżalnośc zawsze ta sama. Jedyne co, to jakby miał otwarty termostat, a to oznaczałoby wysoka temp. płynu - to otwarcie korka mogłoby sie zakończyć dla niego w szpitalu

Jakby to było na zakręconym korku to owszem nie otwarty termostat ale on miał wtedy wykręcony korek



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 22:53

Adamtd pisze: ale więcej płynu a rozszeżalnośc zawsze ta sama.
zgadza się, ale idzie to przez chłodnicę, jest więc jakieś chłodzenie(kurczenie się cieczy)


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 299 gości