Strona 1 z 1

ile łożysk na jedno tylne koło w mk2

: czw sty 26, 2006 16:43
autor: KUSTO
w mk2 zaczeły mi z tyłu wyć łożyska niezmiernie głośno i szykuje sie do wymiany i gdzieś wyczytałem że tam są po dwa łożyska z tyłu w bębnie na jedno koło może ktoś wymieniał i jest zorientowany w temacie prosiłbym o odp. :pub:

: czw sty 26, 2006 16:49
autor: kesier
jedno jest od wewnatrz bebna a drugie od zewnatrz bierznie trzeba nabijac wymiana jest bardzo prosta tylko trzeba z wyczuciem dokrecac nie na maksa jak z przodu i po jakims czasie sprawdzic i ewentualnie dokrecic koszt od 20 zl za strone ale najlepiej wymieniac obie

: czw sty 26, 2006 16:51
autor: Pikus
Sa 2 Lozyska i 2 Slizgacze loazysk kturze trzba wbijac w beben no i jeszcze zimering

: czw sty 26, 2006 17:42
autor: KUSTO
ok dzieki koledzy :kufel: ide do sklepu i kupie lozyska jak troche sie ociepli to wymienie kupie te dwa jak piszecie wkoncu to podobno nie duzy koszt

: pt sty 27, 2006 02:23
autor: daaroo
KUSTO pisze:ok dzieki koledzy kufel ide do sklepu i kupie lozyska jak troche sie ociepli to wymienie kupie te dwa jak piszecie wkoncu to podobno nie duzy koszt

i tak zazwyczaj kupuje sie w komplecie ze smarem i zimeringiem.

: pt sty 27, 2006 10:58
autor: KUSTO
takie komplety sa do kupienia? nie wiedzialem to jezeli tak sprawa wyglada to dzieki chłopaki za pomoc :pub: zawsze jakos pojedynczo kupowalem :)

: ndz sty 29, 2006 23:05
autor: Adrian1980
jak bedziesz kupowal taki komplecik na tylne kolo to nie kupuj czasem jakiegos taniego kompletu za 25zl tylko kup SKF'a (VKBA529) za 45zl to dluzej pojezdzisz. Ja jakis czas temu kupilem wlasnie takie łożysko za 25zl to wytrzymalo jeden sezon, teraz mam SKF'a i jest git, zwlaszcza jak masz szerokie opony...

: pn sty 30, 2006 00:28
autor: vorlog
I raczej wymień komplety na obu kołach, dla świętego spokoju...
Luz po dokręceniu powinien wyglądać tak:
- pod nakrętką na osi piasty masz podkładkę płaską; wkładając szeroki śrubokręt między podkładkę a gniazdo bębna, musisz mieć możliwość przesunięcia tej podkładki z lekkim oporem, jeżeli idzie za ciężko, poluzuj nieznacznie nakrętkę. Zabezpiecz, zadekluj (dekielek powinien być w zestawie naprawczym), pojeździj tak z 50-70 km i ponownie sprawdź dokręcenie nakrętki.
Zbyt silne dokręcenie to pewna wymiana łożysk po kilkudziesięciu km, zbyt słabe- hałas, luzy i również szybkie zużycie łożysk.
Pozdrawiam, V.

: śr lut 01, 2006 09:41
autor: KUSTO
chuba 20 Nm powinno wystarczyć na kluczu dynamometrycznym ale kolego sposób sprawdze na podkładkę tylko pytanie ona powinna sie obrucić czy przesunąć od bebna w strone nakretki??