Strona 1 z 1

****CO JEST Z TA KONTROLKA****

: czw sty 26, 2006 16:25
autor: vasyl22
witam mam mk2 1.3 na gazniku niewiem co teraz juz mam robic ma taki problem mianowicie jakis miesiac do tyłu pierwszy raz pokazała mi sie kontrolka od oleju i właczył sie brzeczyk nie trwalo to jednak długo jakies 3 sek pozniej posprawdzałem wszystkie kable od czujnikow ok gdzis tydzien temu wymieniłem stare czujniki juz myslalem ze jest dobrze przejechalem ok 600 km nic nie było dzisiaj odpalam samochód i czapka po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok 3 km znowu mi sie zapalila ta kontrolka oleju wraz z brzeczykiem nadmieniam iz zauwazylem ze uszczelka pod głowica lekko w lewym rogu juz sie poci widac na niej olej w plynie nie mam zadnych oznak ze pływaja jakies tłuste farfocle ani na korku wlewu oleju zadnych białych przebarwien silnik pracuje równiutko jest wszystko ok czego moze byc to przyczyna z gory dzieki za pomoc pozdrawiam

: czw sty 26, 2006 17:23
autor: pepo7
Witam !Rok temu też to przerabiałem kontrolka itd. doszło do tego , że wymieniłem olej i filtr
(jeździłem na MOBIL 1 miner. 3m-ce) zalałem CASTROLEM i było OK! Ale może to wina zamarzniętej odmy dużo tego ostanio na Forum wcześniej też nie mialem o niej pojęcia
z tego co czytałem to nie wesoło z nią jak mrozy i krótkie przebiegi .Sprawdź separator oleju albo korek wlewu oleju
to masełko zamarza i wywala olej z silnika . A co do smarowania ostatnio jak wyjałem bagnet to olej był taki gęsty że ciągnął się jak krem . Kolega w Seacie Toledo też miał taki przypadek w piątek i dolał nafty do oleju 0.5 litra mówił ,że pomogło ale olej juz kupił bo miał Mobila z beki jak Ja wcześniej .
Tyle co moge od sibie może ktoś coś wie więcej .

: czw sty 26, 2006 18:28
autor: vasyl22
witam ponownie ja mam zalany vavoline 10w/30 moze to zazadki olej no nie wiem juz co mam o tym myslec mam ten przebied ok 170tys czyli co radzicie no i dziwi mnie jeszcze jedno sprawdziłem olej teraz po rozgrzaniu i powachałem korek to smierdział czyms tak chemicznym ze az dusiło w gardle dla mnie to dziwne

: czw sty 26, 2006 22:10
autor: Adamtd
Ja radzę:
- jechać do odpowiedzniego mechanika na pomiar ciśnienia oleju,
- używając opcji szukaj znaleźć wszystkie psty o migającej kontrolce - tam przeczytasz o przyczynach - czyli skracając - jeżeli ciśnienie wyjdzie nieciekawe = remont silnika niestety

: czw sty 26, 2006 22:28
autor: misiek
a jak z pożiomem oleju, i czy nie dostaje Ci sie płyn chł.(ten zapach) do oleju i olei staje się z żadki a olej masz dobry(10W-30) ale lepszy był by 15W-40 zewzględu na przebieg(większa gęstość oleju)

: czw sty 26, 2006 23:34
autor: Buli1984
Według mnie ten dziwny zapach to zapach benzyny zmieszanej z olejem. Męczy mnie ten sam problem. Narazie zastanawiam się czy robić remont czy też zadzwonić do panów od złomowania.

: czw sty 26, 2006 23:49
autor: Adamtd
Buli1984 pisze:Według mnie ten dziwny zapach to zapach benzyny zmieszanej z olejem. Męczy mnie ten sam problem. Narazie zastanawiam się czy robić remont czy też zadzwonić do panów od złomowania.
nie poddawaj się tak łatwo - poddać się możesz dopiero jak remont stanie się nieopłacalny ekonomicznie

: czw sty 26, 2006 23:51
autor: misiek
Buli1984 pisze:Męczy mnie ten sam problem. Narazie zastanawiam się czy robić remont czy też zadzwonić do panów od złomowania.
na to zawsz przyjdzie czas, warto spr. wszystkie aspekty zagadnienia, to nie musi być zaraz szrot

: pt sty 27, 2006 00:00
autor: Buli1984
Spox. Co nieco już z tym Golfem przerabiałem :)Wiele rzeczy już wymieniłem odnośnie problemu z kontrolką. Świece, kable, pompe paliwa, olej 2x w ciągu miesiąca. Ostatnią rzeczą jest sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, określenie kosztu naprawy i mocne zastanowienie się co dalej. Z tego co się orientuję wyminić w takim przypadku należy pierścienie, tłoki, szlif wału. Same pierścienie kosztują ok 300zł.....

: pt sty 27, 2006 00:06
autor: Adamtd
No niestety remoncik kosztuje i musi kosztować, tylko do Ciebie należy wybór czy chcesz remontować czy kupić silnik, ale nigdy nie masz gwarancji, ze ten silnik co go kupisz nie będzie tez do remontu.