Strona 1 z 1

Wyciek z pompy wtryskowej 1.6D

: śr sty 25, 2006 22:18
autor: pm
Szukam dokładnego rysunku pompy wtryskowej golfa 2 1.6D .Mam problem z wyciekiem paliwa z pod dżwigni przyspieszenia.Proszę o pomoc.
Dam radę sam wymienic oring?

: śr sty 25, 2006 22:43
autor: alles
Witam! Rysunku nie posiadam, ale sam wymieniałem oring i uszczelke spod dekielka, dasz sam radę tylko uważnie i pomału rozbieraj. Zaopatrz się w takie ustrojstwo do dłubania w zębach (ten haczyk używany przez stomatologów) lub w długą cieńką pensete (potrzebne do osadzenia sprężyny będącej pod deklem. Spisz nr. i symbol pompy i w dobrym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz komplet do wymiany. w ciepły letni dzień zajeło mi to ok 1,5 godziny. Jeszcze jedno przed skręceniem śrubek wybierz paliwo z otworów na owe śrubki.

: śr sty 25, 2006 22:51
autor: pm
alles pisze:Witam! Rysunku nie posiadam, ale sam wymieniałem oring i uszczelke spod dekielka, dasz sam radę tylko uważnie i pomału rozbieraj. Zaopatrz się w takie ustrojstwo do dłubania w zębach (ten haczyk używany przez stomatologów) lub w długą cieńką pensete (potrzebne do osadzenia sprężyny będącej pod deklem. Spisz nr. i symbol pompy i w dobrym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz komplet do wymiany. w ciepły letni dzień zajeło mi to ok 1,5 godziny. Jeszcze jedno przed skręceniem śrubek wybierz paliwo z otworów na owe śrubki.
Jesteś wielki...........
Ale mógłbys tak trochę bardziej "krok po kroku"?,ponieważ nigdy tego nie robiłem i boję sie cos spieprzyć .

: śr sty 25, 2006 23:05
autor: zaprzal
może być problem z tą sprężyną, alles, spróbuj opisać jak ją zdjąć i założyć
pm, bez opisu nawet sie za to nie zabieraj
tu masz opis otwierania i zamykania plus pewna modyfikacja ;):
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... highlight=

w rzeczywistoci to nie jest takie proste jak na zdjeciach, sam dokladnie nie pamietam jak ta sprezynka jest zamocowana - chyba na takiej podkladce, zeby ja wyjac trzeba scisnac sprezyne, ale glowy nie dam

: czw sty 26, 2006 18:09
autor: alles
Witam ponownie! Opisze w jaki sposób wymieniałem uszczelkę i oring w moim golfie, zaznaczam iż ja posiadam silnik 1V i nie mam urządzenia podciśnieniowego na pompie ( tej gruszki), więc do dzieła : ściągamy linkę od gazu, zaznaczamy położenie tych "blaszek" względem siebie i względem ośki od "gazu",luzujemy nakrętkę m6 od tej ośki i ściągamy z zaczepu sprężyne. Odkręcamy ową nakrętkę m6 i ściągamy owe "blaszki". Z tyłu za pompą (od silnika ) ściągamy górne mocowanie linki przyspiesznika wtrysku (potrzebne długie cienkie szczypce lub mocna penseta), następnie odkręcamy cztery imbusowe śruby mocowania dekla i podnosimy go lekko do góry, trzymając ośkę od gazu palcem ( ma zostać w pompie), zaglądając poprzez szczelinę pomiędzy deklem a pompą widzimy osadzenie owej sprężyny, teraz tym haczykiem dentystycznym przytrzymujemy sprężyne i wysuwamy z osadzenia (też ma zostać w pompie). Podnosimy delikatnie dekiel sprawdzając czy nic nie trzyma - jak nie to mamy dekiel na wierzchu. Ja odtłuściłem miejsce uszczelki rozcienczalnikiem nitro, oring jest na ośce, a taką "gruszką od czyszczenia noska u dzieci wybieramy paliwo z otworów po śrubach. To chyba wszystko (pisałem z pamięci, u siebie wymieniałem latem). Pod uszczelkę nie dawałem żadnych silikonów, złożyłem na sucho. Aha, na jesieni byłem u pompiarza w sprawie wtrysków i za ową wymianę chciał 90zł. Mam nadzieję że w miare jasno, powodzenia.

: pt sty 27, 2006 21:46
autor: Sindbad
U mnie ciekło spod dzigienki ale od sania nie posiadałe oringa dlatego dekielek został obrobiony na tokarce (co do roboty jest to odlew i trzeba było najpierw przetoczyć miejsce do mocowania) w miejscu oringa powstało 0,3 milimetrowy garb. Tak uszczelniło że zaczeło cieknoć pomiedzy sekcjami (chyba tak sie mówi na tą cześćmobiedzy tym aluminium a tą cześcia żeliwną)

: sob paź 17, 2009 19:55
autor: specWROC
Obrazek

czy możliwe żeby ropa wyciekała z tych miejsc?