Strona 1 z 2

USZKODZONY PASEK ROZRZĄDU

: śr sty 25, 2006 20:43
autor: czopor
Witam.
Pare dni temu jak były te wysokie mrozy nie odpalił mi samochód pomyślałem że to pewnie paliwo przymarzło(kupiłem go niedawno i z powodu nie działającej pompy paliwa jeździłem tylko na gazie), wyładowałem akumulator, naładowałem ponownie i to samo nic ani drgnie. W końcu próbowałem go zaciągnąć też bez rezultatu. W końcu zauważyłem że przy rozruchu kręci się tylko koło napędowe się kręci a wałek rozrządu stoi. Podczas prób rozruchu nie słyszałem żadnych trzasków czy coś w tym rodzaju ale jak kręce kluczem rozrządem to idzie lekko tylko po kawałku w 2 strony następnie jest opór. Jest to passat z 90 roku model B3 1,8i. Powiedzcie mi co sie mogło rozwalić w silniku i czego sie spodziewać?
Dzięki Darek

: śr sty 25, 2006 20:48
autor: malolat
silniki sa kolizyjne, 100 razy an forum bylo. glowica w gole i oblukac co sie stalo, pewnie 2 -4 zawory do wymiany i dalej jazda. do tego jeszcze uszczelka, pasek, przy okazji mozna zmienic uszczelniacze :) bo to juz groszowe sprawy. raczej powinno wystarczyc... pozdrawiam

jwydaje mi sie ze jak nie wiesz co sie moglo stac to raczej musisz udac sie do mechanika ktory bedzie wiedzial co robic z tym dalej.

: śr sty 25, 2006 20:49
autor: foxiu2k5
ktos na forum kiedys pisal ze te silniki sa bezkolizyjne ... ale moge sie mylic

: śr sty 25, 2006 21:07
autor: czyś
1.8i jednopunkt, kat, 8-zaworowy? RP? Raczej nie jest kolizyjny (kolizyjne są wszystkie 1.3, 1.4, wszystkie 16V i diesle z tych roczników, co do 2.0 2E zdania są podzielone).
Opór będzie raczej wynikał z tego, że wałek zatrzymał się w położeniu takim, że obrót powoduje otwarcie któregoś zaworu. Stąd spory opór w jedną i drugą stronę. jak chcesz poruszać wałkiem rozrządu, najpierw wykręć świece, a potem poruszaj delikatnie wałem korbowym. Powinien dać się kręcić bez problemu z równą siłą o 360 stopni. Na wykręconych świecach opór będzie oznaczał tylko kolizję tłoka z zaworami, w co w tym silniku szczerze wątpię. Ale gdyby taki opór się pojawił (nie pojawi się prawie na pewno), nie forsuj go!
Jak da się kręcić wałem korbowym, to pokręć, ale potem ustaw na znak GMP (0 stopni) na kole pasowym/obudowie rozrządu lub na 0 bite na kole zamachowym. Cofnij wał korbowy o 90 stopni od tego położenia, a wtedy żaden z tłoków nie będzie w GMP (górny martwy punkt). Wtedy możesz kręcić wałem rozrządu do woli, bez ryzyka, nawet w silnikach kolizyjnych. Wałek będzie stawiał opór, ale potem sam "przeskoczy" kawałek i tak w kółko (8 razy na obrót).
W 1.8i RP 8V na 99% trzeba ustawić koła na znaki, wymienić rolkę napinacza (jeśli strzela pasek, zwykle rolka stoi na łożysku i przeciera pasek), założyć pasek, napiąć i ustawić zapłon. I powinno być oki, w tym silniku tłoki niepowinny były zetknąć się z zaworami.

: śr sty 25, 2006 21:33
autor: tomyart
A zobacz jeszcze znaki, czy faktycznie sie poprzestawial

: śr sty 25, 2006 21:40
autor: kwiatekt11
malolat pisze:silniki sa kolizyjne, 100 razy an forum bylo. glowica w gole i oblukac co sie stalo, pewnie 2 -4 zawory do wymiany i dalej jazda. do tego jeszcze uszczelka, pasek, przy okazji mozna zmienic uszczelniacze :) bo to juz groszowe sprawy. raczej powinno wystarczyc... pozdrawiam

jwydaje mi sie ze jak nie wiesz co sie moglo stac to raczej musisz udac sie do mechanika ktory bedzie wiedzial co robic z tym dalej.
Bzdury gadasz jezeli jest to RP a zapewne tak jest to na 100% jest bezkolizyjny. Zmieniaj pasek ustaw na znaki i gaz do dechy ma wszystko chodzic :okej: RP git motorek

: śr sty 25, 2006 22:17
autor: Bondas
a PB jest kolizyjny czy nie? ( 1,8 8V GTI )

: śr sty 25, 2006 23:07
autor: x86635
wszystkie silniki 16V sa prawie na 100% kolizyjne

: śr sty 25, 2006 23:40
autor: Peterus
A 1.6 ABU 75KM jest kolizyjny czy nie??tak z samej ciekawosci pytam:)

: śr sty 25, 2006 23:57
autor: fibolek
Jesli jest on 8 V to napewno nie.Ale wniskując po mocy to nie jest 8v więc jesy bezkolizyjny.
Ale panowie jakie by one nie był nie zabijać i nie gnębić maszyn proszę.

: czw sty 26, 2006 00:01
autor: TAZ
Peterus pisze:A 1.6 ABU 75KM jest kolizyjny czy nie??tak z samej ciekawosci pytam:)
Jest kolizyjny.

: czw sty 26, 2006 02:14
autor: Bondas
No a ten moj PB jest kolizyjny czy nie? ( 1,8 8V GTI )

: czw sty 26, 2006 07:09
autor: czopor
Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj wszystko sie wyjaśni. Napisze czy są jakieś uszkodzenia.

: czw sty 26, 2006 08:24
autor: tauka
NO TO JA SIę SPYTAM, CZY 1.3 NZ JEST KOLIZYJNY??