Strona 1 z 1

Sposób na pasek rozrządu napinany pompą

: śr sty 25, 2006 18:42
autor: romek126
Wymieniłem pompę cieczy chłodzącej silnik. Wszystko działa poprawnie. Jednak pasek rozrządu wydaje się być zbyt luźny. Celowo zluzowałem pompę aby nie naprężała zbyt mocno paska i trochę przciągnąłem bo pasek obija się o obudowę.
O ile w stronę zluzowania pompa złatwością się przesunęła przy popuszczonych śrubach o tyle w przeciwną stronę ku naprężeniu paska nie chce ruszyć. Trochę po niej stukałem młotkiem ale bojąc się że pęknie przestałem bo i tak jej nie ruszyło.
Może nie muszę ściągać znowu pompy by ją ponownie założyć w odpowiedniejsze miejsce?

: śr sty 25, 2006 19:30
autor: sas_gti
hmm a czy w mk3 nie ma przypadkiem samo-napinacza?
Poza tym mowisz chyba nie o pasku rozrzadu :chytry: a o pasku tzw osprzetu czyli wielorowkowym....z tym ze nie jestem pewnien jak jest to w mk3 rozwiazane....

: śr sty 25, 2006 20:25
autor: czyś
W 1.4 pasek zębaty rozrządu napina się pompą. W Mk2 1.3 dłuższym i grubym śrubokrętem się napina/luzuje. Są na korpusie pompy w pobliżu osi występy do włożenia czubka wkrętaka, a dalej opiera się wkrętak na korpusie. Powinno być podobnie. Może popatrz na ilustracje w dostępnej na forum książce serwisowej do mk2, była fota.