Cinek pisze:1. zapalanie- czy dobrze mu idzie, nie dymi za bardzo na niebiesko
2. wyjmij bagnet z oleju, nie ma prawa lecieć powietrze ( jak pracuje oczywiście)
3. wlew oleju odkręć. nie bardzo kojarze czy odma jest podłączona do pokrywy zaworów, ale nie powinno za dużo buchać powietrza, a już na pewno nie olej4 turbo - niektórzy mówią że jak dasz na obrotach około 2500 to powinien sam wejsć na najwyższe obroty, ale u mnie takj nie ma a turbo jest ok
niemniej jednak zdejmij wąż powietrza za turbiną, nie powinno tam być za dużo oleju ( opary mogą być, ale nie kałuża
).
filtr powietrza sprawdź czy olejem nie jest posmarkany
rozgrzej na max ( do włączenia sie wentylatora ) co by sie nie okazało że coś z chlodzeniem nie tak
no i przejedź sie
sprawdź czy ciągnie na turbinie, czy nie ma za nim chmury dymu ( czarnego pewnie troche bedzie ale bez przesady ), dobrze by było żebyś znalazł jakąś górke, co by turbinie dać w d....
to tak na początek. potem jeszcze ciśnienie oleju i kompresje by można sprawdzić, ale to już na warsztacie
powodzenia
3. wlew oleju odkręć. nie bardzo kojarze czy odma jest podłączona do pokrywy zaworów, ale nie powinno za dużo buchać powietrza, a już na pewno nie olej
Co do tego punktu to mam pewne wątpliwości
- mam Golfa 1,9TDI i nie łyka oleju więcej jak 0,4l / 10.000km - ciśnienie sprężania - B.Dobre - co do silnika to nie mam żadnych zastrzeżeń - mój mechanik zresztą też
- i fakt jak otworze korek wlewu oleju to nic nie dymi i nie bucha, ale jak przyłoży się dłoć to na bank będzie skropiona lekko olejem - jeździłem też służbową Octavią 1,9TDI z przebiegiem 30tyskm. i tam kropiło tak samo, a przcierz jak się otworzy korek to i tak tam jest osłona (nie widać odrazu wałka) - tym bym się raczej nie sugerował
1. Przede wszystkim zobacz jak odpala !! - TDI nie powinien mieć z tym najmniejszych problemów - nic nie powinno dymić po odpaleniu !!
2. Wsiądź i zobacz jak się zachowuje podczas przyśpieszania - czy nie zamula - czy wchodzi na obroty łagodnie powyżej 2,5 tys.
3. Czy podczas przyśpiesznia nie kopci itd....
Reszta wyjdzie w pracniu - ciężko jest w prosty sposób zdiagnozować TDI, ale powyżej opisane rady powinny wystarczyć na początek - najważniejszy początek !!
Ja jak kupowałem swojego - podparłem się tymi 3 punktami i jest naprawdę
, dodatkowo jak go odpaliłem przy -15 na akumulatorku 45Ah - to nic więcej mi do szczęścia nie było potrzebne
Jeśli chodzi o turbo - to w silniku 1Z jest je naprawdę ciężko zajechać i trzeba do tego naprawdę nieudacznika - jak wsiądziesz i zaobaczysz że się ładnie wkręca podczas przyśpieszania, a za tobą nie ma chmury niebieskiej to jest OK..
Powodzenia w podejmowaniu decyzji !!
[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 21:17 ]
mindlab pisze:Dzięki.A jak sprawdzić ten cały przepływomierz bo słyszałem,że w TDi lubi paść...Jak powinien wkręcać się 90KM a obroty?Od ilu do ilu obrotów ma być "kopyto" i osłabienie?
Co do przepływomierza - jak będzie walnięty to napewno poczujesz podczs przyśpieszania
Ciężko się auto wkręca - czsami ciężko osiągnąć 130km/h
jak jest dobrze walnięty - ma ładnie i równomiernie ciągnąć - przyciśnij go na każdym biegu do 3 - 3,5 tys i jak nie będzie zamulstwa to jest OK