Strona 1 z 1

Brak iskry na jednym z cylindrów

: pn lip 26, 2010 22:42
autor: amator5
Witam Mam golfika 1,6 benzyna typ silnika aee bez instalacji gazowej r 97 Pewnego dnia auto bez przyczyny przy rannym uruchomieniu przestało chodzić na jeden gar Po sprawdzeniu okazało się że nie ma iskry na jednym z cylindrów (dokładnie drugim)Proszę o poradę co może być przyczyną takiego stanu rzeczy Zmieniłem na nowe świece ngk przewody nowe bosch kopułkę i palec rozdzielacza wyczyściłem i nic się nie zmieniło Należałoby dodac że mimo tego stanu silnik uruchamia się w miarę poprawnie ale brak pracy jednego cylindra wpływa na dynamikę i komfort jazdy Z góry dziękuję za sensowne sugestie

: pn lip 26, 2010 23:00
autor: Przemo440
szukaj od strony przewodów WN

: pn lip 26, 2010 23:03
autor: jhosef
Silnik nie chodzi na tym cylindrze tylko jak jest zimny?

Świeca jest sucha i nie zarzuca jej?

Jeśli tak to dość specyficzna sytuacja. Należało by się przyjrzeć hallowi w aparacie i koronce wałka z której hall odczytuje położenie. Najlepiej jakbyś miał na podmianę inny aparat zapłonowy i sprawdził na nim.

: pn lip 26, 2010 23:53
autor: Przem_sd
amator5 pisze:Zmieniłem na nowe świece ngk przewody nowe bosch

czyli to co droższe wymieniłeś a to co tańsze czyscisz. kopułke i palec kup nowy a jesli nie pomoże to hallotron w aparacie mógł zostać uwalony

: wt lip 27, 2010 08:07
autor: amator5
Witam Kopułkę wraz z palcem czyszczę ponieważ rok temu zmieniana była (też marki bosch ) a co do świecy to jest mokra cały czas i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy też ciepły Iskry brak W warsztacie zasugerowano by zmienić kopułkę(wewnątrz nie jest powypalana jak i nie jest pęknięta) ale czy to możliwe by po roku nagle szlag ją trafił?

: wt lip 27, 2010 08:35
autor: T.O.B.I.
może być że kopułka ale może też kupiłeś wadliwą świecę albo szlak trafił właśnie jeden przewód wysokiego do tego cylindra, musisz to wszystko sprawdzić zamieniając świece i przewody miejscami, jak sprawdziłeś że nie ma iskry na tym cylindrze?

: wt lip 27, 2010 08:44
autor: TAZ
Ja to bym sprawdził kompresję na cylindrach bo jak zawór upalony to nawet świeca ze złota nie pomoże na zanik kompresji i zawsze świeca będzie mokra.

: wt lip 27, 2010 09:08
autor: jendrol
TAZ pisze:Ja to bym sprawdził kompresję na cylindrach bo jak zawór upalony to nawet świeca ze złota nie pomoże na zanik kompresji i zawsze świeca będzie mokra.
A co ma kompresja do braku iskry :chytry:
Tak jak pisali poprzednicy,zamienić kabelki WN może jeden się uszkodził .

: wt lip 27, 2010 10:52
autor: amator5
Panowie przewody wn sprawdzane i również podmieniane czyli np na tym na którym była iskra po przełożeniu w kopułce na ten wadliwy już jej nie było odnośnie kompresji to nijak się ona ma do braku iskry (iskrę sprawdzałem wykręcając wszystkie i na ten jeden gar nie bije)Pytanie czy kopuła czy ten hall a jeśli hall to jak go sprawdzić

: wt lip 27, 2010 11:53
autor: T.O.B.I.
jaką świecę bierzesz do sprawdzenia iskry? mam nadzieję że sprawdzasz ja za pomocą świecy, druga sprawa to jeżeli nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych to do sprawdzenia przewodu przekłada się go w kopułce i na świecy w odpowiednie miejsce (możesz wstawić zdjęcie kopułki i palca)
czujnik halla:
Zdejmij złącze/wtyczkę do czujnika.
Oznaczenia na wtyczce/czujniku masz +, 0, -
Pod + dajesz plus, a pod - dajesz minus 12V z akumulatora
Między zaciski + i 0 dajesz miernik na zakres 20V
Przy obracaniu aparatem zapłonowym powinno pojawiać się napięcie

: wt lip 27, 2010 17:02
autor: Przemo440
jeżeli hall byłby walniety to iskry nie było by wszędzie a nie tylko najednym cylindrze