Strona 1 z 1

rozrzad sie przestawił

: pn lip 26, 2010 19:34
autor: ThcPiotr
witam jechałem z Grunwaldu i bardzo kulawo zaczął chodzić wjechałem do garażu i i na drugi dzień już nie chciał odpalić
rozebrałem go i okazało się ze rozrząd jest przestawiony ustawiłem u góry na znaki a na dole na wale był centymetr różnicy zdjąłem pasek u góry przekręciłem wałem na znak i założyłem pasek
chciałem odpalić załapał zgasł i pupa
rozebrałem jeszcze raz i rozrząd dalej przestawiony tak jak ostatnio
co zrobiłem źle jak go ustawić ?
mk3 2e 92r

: pn lip 26, 2010 19:42
autor: Borygo
Sprawdz czy pompa sie kreci bo moze miec jakies seki lub sie zuzywac pomalu no i najlepiej zmien pasek rozrzadu przy okazji mogl sie rozciagnac przez takie wlasnie spadanie i przestawianie sie....;/

: pn lip 26, 2010 19:47
autor: ThcPiotr
nic nie spadało
pasek ma z 3 tys km
czyli pompa wody może się bloczyc i rozrząd się przestawia ?
a co do tego ustawiania dobrze kombinowałem ?

: pn lip 26, 2010 19:54
autor: Borygo
raczej ja bym obstawiam pompe oleju ale jezeli podejzewasz pompe wody tez moze byc zalezy czy ja wymieniales kiedys....
Musisz popatrzec te urzadzenia ktore napedza pasek rozrzadu moze ktorys stawia opor albo chwilowo sie przycina i powoduje przestawianie sie paska rozrzadu,...

: pn lip 26, 2010 20:16
autor: J.B.S.
Pompa wody w tym silniku nie pracuje na rozrządzie .Więc może rolka jest uszkodzona albo źle napięty pasek.
Ustaw jeszcze raz potem pokręć silnikiem kluczem na przedłużce i zobacz czy coś nie blokuje.

: pn lip 26, 2010 20:46
autor: Łukasz067
lepiej sprawdź jak najszybciej czy klin się nie ściął na kole zębatym na wale , ja tak miałem przy tym silniku w audi ale zorientowałem się zbyt póżno i musiałem uciekać z autem

: pn lip 26, 2010 21:56
autor: koperson
Z tego co zuwazyłem w twoim pofilu to masz Golfa GTI . Więc pompa wody jest osobno , nie nalezy do rozrządu . Tak więc na pewno to nie jest wina pompy wody . Powodem takiego nieduzego przestawienia moze byc zle naciagniety pasek , lub ktora z rolek moze byc uszkodzona . Źle naciagniety pasek o jeden ząbek moze powodowac chyba taki efekt (nie jestem pewien)

: pn lip 26, 2010 22:05
autor: Paweł Marek
Łukasz067 pisze:lepiej sprawdź jak najszybciej czy klin się nie ściął na kole zębatym na wale
z własnego niedawnego doświadczenia z całą mocą potwierdzam :)

: pn lip 26, 2010 22:32
autor: Jacko15
Potwierdzam klin na kole zębatym, dziś to przerabiałem u kumpla:/

: pn lip 26, 2010 22:40
autor: Paweł Marek
Nie przesądzajmy jednak, w benzynowcach to rzadka awaria i nie dzieje się bez przyczyny. U mnie zaczęło się od tego że machanik wyjmując silnik walnął o koło pasowe i zaczęło się gibać, gibało się tak 50 tysięcy aż w końcu stało się co musiało. Albo śruba koła bo jej odkręcenie nie była nowa zakręcona

: pn lip 26, 2010 23:18
autor: ThcPiotr
panowie 2 miechy temu wymieniany pasek i napinacze
opisze mi ktoś szczegółowo ustawianie rozrządu
jak go kręcę nic nie puka nic nie stuka a rozrząd się przestawia nawet jak nie zdążę odpalić
co mogło być przyczyna ścięcia się klina ja odpisze czy coś takiego miało miejsce
dodam ze jeżdżę trochę szybko a przy zmianie biegów czuć szarpniecie
czy to ma coś wspólnego

: pn lip 26, 2010 23:43
autor: Przem_sd
ThcPiotr pisze:zmianie biegów czuć szarpniecie
moze poduchy silnika poszły się ....