Bierze 1l oleju na ok 1-2tys km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 03, 2008 23:35
Lokalizacja: Okolice Krosna
Kontakt:

Bierze 1l oleju na ok 1-2tys km

Post autor: arisz » pn lip 26, 2010 12:24

Auto mi zaczęło brać jakieś 1 l oleju na 1-2tys km. Około 2 miesiace temu kupiłem 1 l oleju i dolewałem, dziś mi się olej skończył, od dolewania przejechałem około 1200km czyli 1l na 1200km mi bierze nawet. Jeżdżę na oleju półsyntetyku Mobil

Czy pozostaje mi całkowity remont silnika razem z regeneracja głowicy czy może wystarczy wymienić tylko uszczelniacze zaworów, uszczelki, pierścienie itd?
Całkowity remont silnika to chyba ok 1300zł trochę dużo
Czy konieczna musi być regeneracja głowicy? bo za to biorą u mnie ok 450zł



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn lip 26, 2010 12:41

u siebie miałem podobnie (silnik 1.8ABS) i wystarczyło tylko wymienić uszczelniacze - bez zdejmowania głowicy to zrobili. Od wymiany uszczelniaczy nie dolewam oleju wcale - jeżdżę od wymiany do wymiany (10 000km). Jeśli chodzi o koszty to ci dokładnie nie powiem bo tu już było chwile temu ale nie było to nic strasznego.

aha i jeszcze radze pojeździć po paru warsztatach bo nie każdy (przynajmniej tak było w moim przypadku) chce się podjąć wymiany uszczelniaczy bez targania głowicy.
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 12:43 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 26, 2010 13:21

Wymiana uszczelniaczy na ogół pomaga, ale pewności niema, nikt nie odpowie bez diagnostyki silnika na Twoje pytania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn lip 26, 2010 14:25

Najlepiej było by zmierzyć ciśnienie. Wtedy już można powiedzmy wiedzieć na czym się stoi.
Jak by to były pierścienie, to mogło by być niskie ciśnienie i próba olejowa, a jak pierścień olejowy to by chyba była benzyna w oleju. Częstym objawem pierścieni jest olej w dolocie przez przedmuchy ( no chyba że przez odmę ).

Ja stawiam jak koledzy wyżej na uszczelniacze.
Mi brał około 1L na 7000 km i znajomy mechanik nie popuścił mi wymiany uszczelniaczy przy okazji robienia głowicy, bo 1L na tyle to dla niego za dużo ( jak zdjęta to czemu nie i w sumie wymieniłem wszystko, bo jak robić to porządnie ). Uszczelniacze były stwardniałe, sparciałe i podczas zdejmowania się rozleciały, więc skoro takie były to jak miały dobrze uszczelniać.

Kolejną prawdą jest że zakłady nie chcą wymieniać samych uszczelniaczy bez zdejmowania ( koszt około 100-120zł jak znalazłem u mnie w mieście ), bo to tej zabawy z tym. Po drugie to co to jest zdjąć głowicę , a kasa większa za robotę ( zresztą tak mi mówi ten znajomy ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pn lip 26, 2010 20:37

Zacznij od wymiany uszczelniaczy to i tak najtańsza opcja.W 8 na 10 aut z tym silnikiem pomaga.
I śmiało można to zrobić bez zdejmowania głowicy :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości