Strona 1 z 1

MK3 brzęczyk od oleju a diagnostyka

: ndz lip 25, 2010 12:04
autor: david90
witam,
wujaszek ma mk3 1.6 75km, od dłuższego czasu dręczy go problem z brzęczykiem i kontrolką od cisnienia oleju. Ciśnienie miał sprawdzane tylko na biegu jałowym (0.5 bodajże), robiona była głowica, nowy olej, filtr, oba czujniki nowe. I teraz mam takie pytanie, winny moze byc takze alternator oraz licznik, czy mozna zrobic logi dynamiczne i wyjdzie cos przy tym silniku czy lepiej nie tracic nawet czasu na logi ?

: ndz lip 25, 2010 12:06
autor: Przemo440
david90 pisze:I teraz mam takie pytanie, winny moze byc takze alternator oraz licznik
że brzeczyk działa?? , czujnik wymieniałeś?

: ndz lip 25, 2010 12:22
autor: david90
przewaznie po przejechaniu około 10km zapala sie kontrolka i wrzeszczy brzęczyk, przeważnie po przekroczeniu predkosci 70-80km/h (podejrzewam ze powyzej 2 tys obrotów).
Wiem tylko co mi mowił i chce mu zrobic logi i dlatego pytam czy na takich logach cos wyjdzie czy nic.

: ndz lip 25, 2010 12:27
autor: Bartek_R
sprawdź jeszcze szczotki w alternatorze, może smok przytkany albo czujniki nie takie jak mają być u mnie np ktoś zamiast szarego wsadził biały i miałem to samo 2000obr/min i brzęczy

: ndz lip 25, 2010 12:32
autor: Misiek_B
Albo smok przybrudziło albo zawór zwrotny na pompie obok smoku w pozycji otwartej został , bo jak licznika nie wyminiałes to tylko te przyczyny chyba ze czujnik słabej jakosci załozyłes.

: ndz lip 25, 2010 12:45
autor: toffic
david90 pisze:przewaznie po przejechaniu około 10km zapala sie kontrolka i wrzeszczy brzęczyk, przeważnie po przekroczeniu predkosci 70-80km/h (podejrzewam ze powyzej 2 tys obrotów).
Wiem tylko co mi mowił i chce mu zrobic logi i dlatego pytam czy na takich logach cos wyjdzie czy nic.
trzeba się wpiąć manometrem i zmierzyć ciśnienie w czasie jazdy

: ndz lip 25, 2010 16:18
autor: david90
jestem właśnie u wuja i zrobiłem mały myk, zwarłem wsuwkę z białego czujnika do masy, a z niebieskiego ściągnąłem. Pojeździlismy dobre 20km na ostrej pi*dzie i brzęczyk sie nie odezwał! Także te czujniki co on ma są do dupy albo silnik puszcza ciśnienie.
Wie który czujnik niebieski był na początku w aucie (bo teraz ma ich koło 10 - znajomy przyniósł mu ze szrotu kilka ale wiadomo jakie sa na szrocie).
Niebieski ma date wybita 02 95 (auto tez 95r) i nr 028 919 081 D 0.15-+ 0.35 bar
natomiast białego nie jest pewien są dwie opcje, jeden ma wybite tylko 0.75-1.05 bar a drugi i ten chyba byl od poczatku w aucie ma nr 056 919 081 E 1.8-+0.35 bar

silnik to 1.6 AEA, mógłby ktos powiedziec jakie powinny byc czujniki do tego na 100% ?

: ndz lip 25, 2010 20:25
autor: Piotrek 2711
W 1.6 AEA idzie napewno niebieski 0.25 bara i szary 0.9 bara tylko niemylić z białym biały wygląda prawie tak samo a ma 1.8 bara ten jest do 2.0 16V

[ Dodano: 25 Lip 2010 20:28 ]
Zmierz mu ciśnienie po takim przegonieniu i pożądnym rozgrzaniu ja miałem podobny problem ale umnie niestety były panewki wylatane i gubił ciśnienie. Przy 2 tyś powinien mieć miń 2 bary a na wolnych 1 bar dopuszczalne jest jeszcze 0.5 bara na wolnych ale to symbolizuje ze jest gdzies spadek spowodowany pompą lub panewkami.

: ndz lip 25, 2010 22:37
autor: Bartek_R
i oczywiście niebieski w głowicę a szary w podstawę filtra, nie odwrotnie :grin: :grin: :grin:

: pn lip 26, 2010 01:02
autor: passatgl5
stawiam na panewki. A jezeli chcesz miec penosc co do czujników to kup sobie w aso. Kosztuja nie wiele a masz pewnosc ze jest ok. Czujniki firmy TOPRAN juz w sklepie na polce leza zepsute :jezor: