Strona 1 z 2

"maslo" pod korkiem, metny olej, czy to od mrozu??

: wt sty 24, 2006 17:10
autor: ben29
Witam.
zauwazylem dzis ze pod korkiem wlewu oleju jest nalot podobny w konsystencji do masla, poza tym olej na bagnecie ma metny kolor,
po zmianie oleju przejechalem 600 km, silnik nie zdradza nic niepokojacego, czy to moze byc wina mrozu??? czy moze to byc cos innego (plyn chladzacy przedostaje sie do oleju? )

plynu chlodzacego nie ubylo raczej.

mam nadzieje ze to nic powaznego, do Polski mam 400 km.

dzieki z gory za pomoc
pozdr :okej:

: wt sty 24, 2006 17:15
autor: Bondas
to mroz i silnik nie dogrzany przejedz sie na dluzsza wycieczke i zniknie to maslo

no chyba ze zacznie ci ubrwac plynu a olej na bagnecie bedzie wygladal jak kawa z mlekiem wtedy to uszczelka pod glowica

sprawdz czy silnik rozgrzewa ci sie do 90 stopni jak nie to zmien termostat bo inaczej zameczysz silnik i to maslo nie zniknie

: wt sty 24, 2006 17:34
autor: ben29
Mam nadzieje ze masz racje, do pracy jezdze 2 km w jedna strone i 2 z powrotem, wiec silnik nie ma szans sie zagrzac dobrze, jadac w trasie w zimie na dluzszym dystansie silnik ma jakies 80 stopni.



Bondas pisze:to mroz i silnik nie dogrzany przejedz sie na dluzsza wycieczke i zniknie to maslo

no chyba ze zacznie ci ubrwac plynu a olej na bagnecie bedzie wygladal jak kawa z mlekiem wtedy to uszczelka pod glowica

sprawdz czy silnik rozgrzewa ci sie do 90 stopni jak nie to zmien termostat bo inaczej zameczysz silnik i to maslo nie zniknie

: wt sty 24, 2006 17:45
autor: Kosior
Dobrze jest się upewnić i przejechać dalej,sprawdzić czy termostat się otwiera po kilku kilometrach dolny wąż powinien być już ciepły.Jak będziesz miał jakieś wątpliwości co do uszczelki to najpierw zrób test na zawartość spalin w płynie chłodniczym.

: wt sty 24, 2006 17:50
autor: baklazan
moze to tez byc poczatek konca uszczelki pod glowica...

: wt sty 24, 2006 17:54
autor: ben29
Oby nie , zrobie dluzsza rundke i zobacze czy to minie.


baklazan pisze:moze to tez byc poczatek konca uszczelki pod glowica...

: wt sty 24, 2006 19:22
autor: baklazan
zobacz czy masz twarde weze od chlodnicy oraz czy prz dodawaniu gazu ida bable ze zbiorniczka wyrownawczego ale swoja droga przy -25 wszystko jest mozliwe a uszczelki nikomu nie zycze...

: wt sty 24, 2006 19:26
autor: Adamtd
dokładnie jak pisali koledzy i ja w wielu innych postach (strasznie popularne te maselniczki pod korkiem) - jeżeli płyny chłodniczego nie ubywa to zjawisko jest od mrozu

: wt sty 24, 2006 19:35
autor: ben29
Dzieki za podpowiedzi, u nas tzn w Bratyslawie mroz byl max -19 stopni, ale pewnie i to wystarczy.
w takim razie musze sprawdzic babelki itd.

: wt sty 24, 2006 20:25
autor: levi
Osad pod korkiem,jezeli wystepuje w niewielkiej ilosci, nie jest problemem.To po prostu
wynik mieszania sie skroplonej pary wodnej z olejem.Zjawisko to nasila sie zima,przy niskiej temp.i powinno samo ustapic wiosna :)

: śr sty 25, 2006 19:28
autor: ben29
dzisiaj przejechlem sie troche, podgrzalem go do temp ok 80 stponi, barwa i konsystencja oleju wrocil do normy, po kilku godzinach stania na mrozie znow kolor oleju zmienil sie na kawe z mlekiem,
faktycznie to chyba od mrozu, na szczescie,
dzieki wielkie za pomoc,
pozdrawiam
i pamietajcie, w kupie zawsze cieplej :piwka:

: śr sty 25, 2006 23:05
autor: Adamtd
ben29 pisze: podgrzalem go do temp ok 80 stponi
mało.. musisz zagrzać choćby do temp pracy czyli 90 stopni i troche tym pojezdzić

: śr sty 25, 2006 23:50
autor: MARKdulos
Przy dalszych problemach sprawdzić trzeba ODMĘ. Tak było u mnie.

: czw sty 26, 2006 19:13
autor: ben29
z podgrzaniem go w zimie podczas jazdy w trasie do temp 90stopni jest problem, wiadomo juz lepiej w miescie,
wydaje mi sie ze bede musial zmienic termostat.