1.8 turbo szarpie podczas przyspieszania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darekw6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 08:08
Lokalizacja: Mansfield

1.8 turbo szarpie podczas przyspieszania

Post autor: darekw6 » ndz lip 25, 2010 08:27

Witam, posiadam golfa mk4 1.8 turbo AUM, silnik w aucie przerabiała jakaś firma tunerska w Derby (mam faktury od poprzedniego właściciela), auto posiada 2010 koni, a turbo pompuje 1.5 bara. problem pojawił się krotko po wymianie filtra i świec, najpierw przestał działać zawór dump valve ( nie było słyszalne pssss przy puszczaniu nogi z gazu) gdy jechałem do pracy jakby przestało działać turbo, gdy dodawałem gazu auto zwalniało, a gdy już wracałem ( dump valve już było słychać) gdy ciśnienie dochodziło do trochę ponad 1 bar auto zaczęło strasznie szarpać tak aż do 4 tys obrotów potem już było ok, po południu podepnę auto pod VAG-a, z tego co udało mi się znaleźć na Google wynika ze to cewka zapłonowa. Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz lip 25, 2010 13:25

No to najpierw podepnij vaga i napisz co go boli. Potem będą dalsze diagnozy i przypuszczenia.


...

darekw6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 08:08
Lokalizacja: Mansfield

Post autor: darekw6 » ndz lip 25, 2010 14:32

tak więc VAG pokazał mi następujące błędy:
16502, 16684, 16688
proszę pomóżcie



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz lip 25, 2010 15:26

darekw6 pisze:auto posiada 2010 koni
Chyba Cie trochę poniosła fantazja :pub:
A co do błędów:
16502 -> Obwód temperatury chłodziwa silnika - wysokie wejście (niska temp.)
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.

16684 -> Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16688 -> Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu

Spróbuj wkrecić stare świece i przyjrzyj się kablom WN.
To na początek...



darekw6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 08:08
Lokalizacja: Mansfield

Post autor: darekw6 » ndz lip 25, 2010 15:36

no tak malutki błąd nie 2010 tylko 210 :grin:
świece są nowe w sumie stało się to po ich wymianie.
Od której strony mam liczyć cylindry?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz lip 25, 2010 15:38

No ale spróbuj tak czy inaczej wkręcić stare świeczki i zobacz czy coś się poprawiło. Cylindry liczy się od rozrządu. Tzn. 1 jest od strony rozrządu.


...

darekw6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 08:08
Lokalizacja: Mansfield

Post autor: darekw6 » pn lip 26, 2010 13:36

Wkręciłem stare świece i problem jest dalej, czy to może być cewka? Gdzie ona się znajduje?



greg

Post autor: greg » pn lip 26, 2010 18:02

darekw6 pisze:czy to może być cewka? Gdzie ona się znajduje?
według mnie masz na każdej świecy :bigok: .



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn lip 26, 2010 18:24

darekw6 cewki masz 4 - tak jak napisał greg - na każdej ze świec
Sprawdź czy przy wymianie świec wszystkie dobrze podłączyłeś.
Spróbuj też podmienić miejscami cewki (np. 4 z 1), podłącz pod VAG i zobacz co wtedy wyjdzie.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości