Strona 1 z 1

GOLFIV 1.6 AKL Jak sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzącego

: sob lip 24, 2010 06:41
autor: borek150
W książce, Autodacie... podają:sprawdzić oporność między stykami 1 i 3.
U mnie między tymi stykami oporność zawsze wynosi 0.
Natomiast między stykami 3 i 4 wynosi 1268 przy temp.płynu 25oC.
Czujnik jest koloru zielonego. Byłem w Intercarsie i sprawdziłem ich czujnik miernikiem-wyszło podobnie.Sprawdziłem już wiele podzespołów i jest ok.
Generalnie mam problem z mocą silnika: czasami jest ok,ładnie przyspiesza,nie szarpie podczas przełączania biegów... ,a częściej zwłaszcza przy temp. 90oC płynu jest mułowaty i potrafi szarpać.
Dodam jeszcze tylko że przepustnica i przepływomierz są czyste,przepustnica była adaptowana.
Proszę o pomoc.

: sob lip 24, 2010 08:12
autor: norek111
sondę sprawdź

: sob lip 24, 2010 10:13
autor: naprawa21
witam mam to sama w silniku 1,4 16 v ahw
jak sprawdzić sonde

: sob lip 24, 2010 10:56
autor: mirek87
jak szarpie to może cewka ?

: sob lip 24, 2010 13:22
autor: norek111
naprawa21 pisze:witam mam to sama w silniku 1,4 16 v ahw
jak sprawdzić sonde
testerem lub oscyloskopem,możesz też odłączyć i sprawdzić czy nastąpiła poprawa

Re: GOLFIV 1.6 AKL Jak sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzą

: sob lip 24, 2010 17:51
autor: hossearkadio26
borek150 pisze:W książce, Autodacie... podają:sprawdzić oporność między stykami 1 i 3.
U mnie między tymi stykami oporność zawsze wynosi 0.
Natomiast między stykami 3 i 4 wynosi 1268 przy temp.płynu 25oC.
Czujnik jest koloru zielonego. Byłem w Intercarsie i sprawdziłem ich czujnik miernikiem-wyszło podobnie.Sprawdziłem już wiele podzespołów i jest ok.
Generalnie mam problem z mocą silnika: czasami jest ok,ładnie przyspiesza,nie szarpie podczas przełączania biegów... ,a częściej zwłaszcza przy temp. 90oC płynu jest mułowaty i potrafi szarpać.
Dodam jeszcze tylko że przepustnica i przepływomierz są czyste,przepustnica była adaptowana.
Proszę o pomoc.
Jeżeli oporność masz zero miedzy stykami 1 i 3 to coś masz nie tak:

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji,
oznaczenie złącza 4-stykowe niebieskie
styki 1 i 3 czujnik temperatury systemu sterowania silnika
styki 2 i 4 czujnik temperatury wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej zestawu wskaźników
napięcie zasilania 5 V
rezystancja:
- przy 0°C 5000...7000 W
- przy 10°C 2500...4500 W
- przy 20°C 1500...3000 W
- przy 30°C 1200...2000 W
- przy 40°C 1000...1500 W
- przy 50°C 700...1000 W
- przy 60°C 525...650 W
- przy 70°C 400...500 W
- przy 80°C 275...375 W
- przy 90°C 200...275 W
- przy 100°C 150...225 W