luzy w lewym kole ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

luzy w lewym kole ??

Post autor: Buniek85 » wt sty 24, 2006 14:13

mam taki przeblem zauwazylem dzis calkowicie przypadkiem jak zmienialem przednie lewe kolo zauwarzylem luz. podnioslem auto na podnosniku i gdy poruszam to kolo rusza sie razem z tarcza na boki co moglo sie stac ?? łozysko siadlo ??



rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » wt sty 24, 2006 14:35

może tylko wkręt się popuścił który przytrzymuje tarczę do piasty. Po za tym sprawdz czy obracając kołem jest słyszlny szelest i czy się koło obraca bez problemówi i nic go nie trzyma


MK III 1,8ABS full option

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » wt sty 24, 2006 16:42

Wkret mocujący tarcze nie ma nic do rzeczy gdy kolo jest dokręcone. Przyczyny mogą byc dwie : luzna sruba mocująca przegub lub uszkodzone łozysko koła .


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » wt sty 24, 2006 16:51

Luzy może mieć też sworzeń wachacza, warto sprawdzić...



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 24, 2006 22:45

Jeżeli koło lata we wszystkie strony jednakowo to tylko lużna piasta a usunięcie problemu to dokręcenie przegubu a jeśli to nic nie da to wymiana łożyska a w extremum łożysko i piasta.



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » wt sty 24, 2006 23:07

a ile kosztuje łozysko ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 24, 2006 23:25

Jeszcze końcówka drążka może być luźna. Chyba że próbowałeś tak mocno ze koło ci sie skręcało razem z kerownicą.

[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 10:27 pm ]
Przy tak rozwalonym łożysku to by ci chyba szumiało jak diabli. A za piastkę ostatnio płaciłem 20 złotych na szrocie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » wt sty 24, 2006 23:29

kolo rusza sie tak samo w karzda strone,kolo skreca sie z kierownica, a czy łożsko jest trudno wymienic w warunkach "domowych"



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 24, 2006 23:31

Paweł Marek z całym szacunkiem ale jak lata w każdą stronę to nie końcówka .Mam rację ? Łożysko od 30-100 pln



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 24, 2006 23:33

Buniek85 pisze:gdy poruszam to kolo rusza sie razem z tarcza na boki
Sorki przeczytałem to pierwsze pytanie. Drugi post Buniek85 wyskoczył mi jak wysłałem odpowiedź. Jasna sprawa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » wt sty 24, 2006 23:38

czy da rade samemu wymienic lozysko ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 24, 2006 23:40

Nie ma sensu. Potrzebna jest prasa. Chociaż znam ludzi co wymieniają za pomoca młotka, ale szkoda ryzykować.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » wt sty 24, 2006 23:44

rozumiem a jak sprawdzic czy przegub jest dobrze dokrecony??i jak go wewntualnie dokrecic? sory ale jestem poczatkujacy serwisant mojego mk2 :-P



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 24, 2006 23:48

To ta wielka nakrętka w środku koła (chyba 32 mm). Jak jeździłeś z niedokręconą to prawdopodobnie i piastka i łożysko do wymiany bo musi mieć odpowiedni naciąg tą śróbą. Ale coś mi nie gra. Jak mogłeś tego nie słyszeć. To hałasuje tak że w aucie rozmawiać się nie da.

[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 10:49 pm ]
Jednak lepiej jedź do kogoś co się trochę zna. Nic nie kupuj póki nie będziesz pewny co jest uwalone.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 387 gości