Strona 1 z 1

Silnik pobiera płyn chłodzący

: pt lip 23, 2010 14:40
autor: MarianSŁW
Witam
Mam problem w swoim golfie IV 1.9 TDI 110 KM. Mianowicie silnik na jakieś 500 km przebiegu pobiera ma ok 1l płynu chłodzącego, co może być tego przyczyną? nie widzę na silniku żadnych wycieków.

: pt lip 23, 2010 14:56
autor: jhosef
Albo wycieka albo silnik przepala.

Czy masz objawy padniętej uszczelki pod głowicą:
- nadmierne ciśnienie w układzie chłodniczym,
- przedostawanie się płynu do oleju lub na odwrót
- nadmierne kopcenie na biało

Aby zaobserwować wycieki należy przyjrzeć się zarówno silnikowi ciepłemu jak i zimnemu. Ze względu na rozszerzalność cieplna oraz ciśnienie pewne wycieki mogą być zauważalne dopiero po rozgrzaniu lub zimnym silniku. Czy nie masz gdzieś śladów osadu od płynu chłodniczego?
Czy nie masz mokrej podłogi w aucie?

: pt lip 23, 2010 15:01
autor: Rafał 21
MarianSŁW pisze:tego przyczyną? nie widzę na silniku żadnych wycieków.
MarianSŁW, jak nie widzisz w silniku[czytaj oleju] itp To masz go pod wykładziną w samochodzie!!po stronie pasażera najczęściej .Wyciek z nagrzewnicy :grin:

: pt lip 23, 2010 15:12
autor: MarianSŁW
wydaje mi sie że ciśnienie jest w porządku. Tzn nie wiem do końca jak to sprawdzić ale nie wysadza mi korka od zbiorniczka z płynem. Jeśli możesz to powiedz jak to sie sprawdza. Jeżeli chodzi o przedostawanie sie płynu do oleju to raczej nie. Cały czas mam taki sam stan oleju. Nie przybywa ani nie ubywa.
Z tym kopceniem to zauważam czasami jak go docisnę taki biały dym ale to bez przesady.
Podłoga jest sucha. a na silniku nie ma żadnych śladów. Nawet przy rozgrzanym.
Mam takie spostrzeżenie że może płyn sie jakoś przedostaje na tłoki bo jak jest ciepły silnik to mi ciężko pali...
Tzn jak jest ciepły to przy paleniu zauważyłem takie zjawisko.
Kręcę kręc, zskakuje na 200 obr na obrotomierzu ale cały czas kręce, i po chwili zapala. całość trwa jakieś 5-6 sekund.

: pt lip 23, 2010 15:18
autor: Rafał 21
MarianSŁW pisze:Mam takie spostrzeżenie że może płyn sie jakoś przedostaje na tłoki bo jak
Gdy odkręcasz korek od zbiorniczka to wytwarza sie ciśnienie!! .Natomiast gdyby na tłoki to byś juz nie pojeździł . Objawy sa wtedy przy uruchamianiu biało- szary dym i w konsekwencji rozwalenie silnika :grrr:

: pt lip 23, 2010 15:21
autor: MarianSŁW
to tylko taka moja hipoteza...

: pt lip 23, 2010 15:31
autor: Rafał 21
MarianSŁW pisze:to tylko taka moja hipoteza...
MarianSŁW, no całkiem słuszna . Tylko ze musisz jechać do stacji założą na zbiornik odpowiednie urządzenie i dowiesz sie czy to jest uszczelka!!

: pt lip 23, 2010 19:32
autor: MarianSŁW
Na zwykłą stację diagnostyczną?

: pt lip 23, 2010 20:47
autor: Vii
MarianSŁW pisze:Jeżeli chodzi o przedostawanie sie płynu do oleju to raczej nie.
Nie musi sie tak dziać, a uszczelka moze być walnieta. Po prostu kwestia gdzie puszcza...
MarianSŁW pisze:Z tym kopceniem to zauważam czasami jak go docisnę taki biały dym ale to bez przesady.
Bialy dym = palacy sie plyn chlodniczy :(
Ja bym na Twoim miejscu nie jezdzil tym autem bo szkoda go a raczej jego serca czyli silnika...

Wez wsadz kogoś do auta niech "gazuje" a Ty idz pod wydech i poczuj jaki wydobywa sie tam zapach, czy zwykly spalin czy moze z domieszką słodkości.

: pt lip 23, 2010 21:01
autor: Rafał 21
MarianSŁW pisze:Na zwykłą stację diagnostyczną?
Nie na zwykłą tylko kto posiada to urządzenie!! Musisz pytać na pewno ma to ASO Ale nap. ceny w SKODA a VW to 50 % taniej w ASO SKODA :grin: To nie jest jakaś duża kwota wiec skory z ciebie nie zedrą :grin:

: pt lip 23, 2010 21:04
autor: Vii
Rafał 21 pisze:Nie na zwykłą tylko kto posiada to urządzenie!! Musisz pytać na pewno ma to ASO Ale nap. ceny w SKODA a VW to 50 % taniej w ASO SKODA :grin: To nie jest jakaś duża kwota wiec skory z ciebie nie zedrą :grin:
Mhm zgadzam sie. Rzadko ktory mechanik tudziez czytaj stacja diagnostyczna posiada to urządzenie jest ono rzadkością. Wielu mechaników przynajmniej u mnie nie podejmuje sie sciagać głowicy jesli nie maja pewnosci, a papraki sciagaja siano biora. Załoza kupa nie uszczelke i pozniej po paru lepszych tys KM to samo .. Lepiej zbadać i pozniej robić ;)

: sob lip 24, 2010 14:15
autor: MarianSŁW
Dzieki chłopaki. Najpierw pojade na stacje i zbadam ten układ a potem bede myślał co dalej.