Przepalony kabel od cewki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Przepalony kabel od cewki

Post autor: pytlex » pt lip 23, 2010 13:00

Witam. Dzisiaj chcialem odpalić mojego golfa i krece krece i nic... wyłaczylem zaplon wlaczylem znowu dalem troche gazu i odpalil. ale potrzymalem go troche na gazie i jak puscilem to zgals... cos mi zaczelo śmierdzieć. od razu podnioslem maske i zobacylem plomyczek na kablu idącym od cewki... 4 pozostałe są całe... Co mogło się stać?? Da rade kupic pojedyńczy kabel?? Kabel przepalił sie od razy za wtyczką od cewki ;/
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 13:01 przez pytlex, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 23, 2010 14:02

Kabel kupisz w każdym chyba elektrycznym sklepie lub markecie budowlanym, nazywa się to: linka 1mm² i kupujesz na metry potrzebną długość.
jednak sam z siebie się nie przepalił. Albo miał przetartą lub zestarzałą izolację i dotknął metalu auta albo cewka ma zwarcie i to ona go spaliła. Przed podpięciem nowego trzeba to sprawdzić.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lip 23, 2010 14:07

Zico63b pisze:inka 1mm² i kupujesz na metry potrzebną długość.
Zico63b, nie poznaje kolegi :goof: Zawsze rzeczowo i na temat a tu taki byk.... Kabla WN nie kupuje sie na metry tylko w motoryzacyjnym :blush:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 23, 2010 14:11

No tak, właściwie to nie wiemy czy chodzi o WN czy któryś z tych zasilających.
Natomiast trafne zauważenie niejasności, dzięki!



Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: pytlex » pt lip 23, 2010 14:13

Chodzi mi o kabel łączący cewke z modułem...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 23, 2010 14:16

Jaki kolor kabla? Bo to dziwne, żeby kabel łaczący cewkę z modułem się spalił... Jak już, to czarny przewód dający +12V po stacyjce i idzie on do panelu z bezpiecznikami. Podaj kolor przewodu.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 23, 2010 14:18

Czyli takie jak ten z czerwoną strzałką?
To tak jak pisałem.
Z zieloną to znów jak Kolega Mate64

A koloru już może nie mieć; najlepiej kolejnością od np. prawej strony wtyczki.

Fotografia jest fragmentem fotki z forum o wyglądzie silników Mk2 :pub: Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 14:23 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: pytlex » pt lip 23, 2010 14:24

mo mowie wam spalil sie przewod WN. Jest taki sam jak łączący świece z modułem (taki grubszy z fajkami...) Kabel oznaczony zieloną strzałką jest całkiem przpalony a ten oznaczony czerwoną jest nadpalony(izolacja) to chyba powstalo od tego plomienia który byl na kablu WN
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 14:29 przez pytlex, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 23, 2010 14:28

To już jasne!
Nie, pojedynczo raczej nie kupi, może w sklepie dla motocykli.
Njalepiej na szrocie wziąć identyczny.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 23, 2010 14:28

Heh - ten kabel, co pokazałeś na zdjęciu jest zielony z czarną nakładką jakby :) - w ogóle to co na zdjęciu to jest jeszcze zapłon na stykach i wtedy przy cewce może nie być czarnego kabelka, tylko biało-fioletowy, albo biało-fioletowy i czarny razem spięte i podpięte do cewki. No w każdym razie niech kolega pytlex określi jaki kolor przewodu. Wymiana na te chwilę nie ma sensu, bo znowu się spali, jak dobrze pójdzie, to z całym samochodem. Należy najpierw określić przyczynę - gdzie jest problem, a do tego właśnie potrzeby jest kolor przewodu. Jeżeli kolor się nie zachował, to chociaż gdzie był on podłączony (jak jest oznaczony pin cewki, do którego wpięty jest ten przewód).

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 14:31 ]
A, to się wyjaśniło - ale kabel tak sam z siebie to się nie spalił....
pytlex pisze:Chodzi mi o kabel łączący cewke z modułem...
- rozumiem że "moduł" to aparat zapłonowy? Bo czytając "moduł" od razu przyszedł mi do głowy moduł zapłonowy na podszybiu - w przypadku elektronicznego zapłonu.



Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: pytlex » pt lip 23, 2010 14:32

sory.. tak chodzilo mi o aparat zapłonowy.. :)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 23, 2010 14:33

Sprawa wygląda tak: Ta fotka to zrobiona z forumowej innej fotki, pierwszej jaką spotkałem w necie, jak i pierwszy z brzegu zaznaczony kabelek ale chodziło mi o to że do instalacji niskiego napięcia.
Dwa To Koledze Pytlex poszedł jednak kabel WN, może stykał się ten przewód z czymś gorącym? Bo tak się nie zdarza, by się podpalił.
No i trzy to coś marnie mi chodzi moja przeglądarka ale to na marginesie.
No i właśnie:
Lipek81 pisze:- rozumiem że "moduł" to aparat zapłonowy? Bo czytając "moduł" od razu przyszedł mi do głowy moduł zapłonowy na podszybiu - w przypadku elektronicznego zapłonu
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 14:35 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 23, 2010 14:38

Dobra, najważniejsze, że wiadomo, o co chodzi, ale i tak trzeba usunąć przyczynę, a nie skutek....



Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: pytlex » pt lip 23, 2010 14:55

dobra zrobilem zdjęcie. Może troche rozjaśni conieco ;/ podpalone są czarne przewod.. z drugiej strony jest zielony przewod i czerwono bialy albo caly czerwony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 14:57 przez pytlex, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości