Strona 1 z 1

Bierze 1L oleju 15W50 na 5 tys.km silnik 1.8ADZ.to normalne?

: czw lip 22, 2010 10:40
autor: przemas1983
otóż kiedyś tym golfikiem jeździły laski i olej tylko był dolewany silnik dostał tak w dupę, ze aż się boje myśleć co on przechodził. jak go kupiłem olej miał czarny ale teraz olej mam motul 15W50 zmieniam mu co 10.000km i dolewam mu 1L na 5.000km i mam pytanie czy to są uszczelniacze zaworowe czy pierścienie do wymiany??? Jak jadę na 5.000obr/min nie widać czarnej chmury z tyłu wiec o co chodzi???? szukałem identycznego tematu ale nie znalazłem. Przypomnę że żadnych wycieków nie mam !!!!!

: czw lip 22, 2010 10:52
autor: Qto
1l/5tyś km to żadna tragedia...wychodzi jedna dolewka od wymiany do wymiany. VW przewiduje 1l/1tyś km...i gdyby tyle spalał to można zacząć się martwić. Jeżeli nie widać wycieków to śmiało jeździj i regularnie zmieniaj olej.

: czw lip 22, 2010 10:55
autor: jhosef
przemas1983 pisze:i dolewam mu 1L na 5.000km
to daje jakieś 200 ml na 1000 km więc w normie.

Czy występuje dymienie po odpaleniu dłużej stojącego auta (tak powiedzmy przez noc)?

: czw lip 22, 2010 11:12
autor: rysiektr
zmierz ciśnienie na cylindrach i zrób próbę olejową, będzie wiadomo co go boli

..

: czw lip 22, 2010 11:13
autor: przemas1983
przy odpaleniu zimnego silnika czasem mała chmurka dymku się pojawi

: czw lip 22, 2010 11:19
autor: Shmatan
biorąc pod uwagę, że lejesz 15W50 (czyli raczej gęsty olej), to moim zdaniem spalanie jest zbyt duże... jak dla mnie rozsądna granica to litr na 10kkm

: czw lip 22, 2010 11:26
autor: jhosef
Shmatan pisze:biorąc pod uwagę, że lejesz 15W50 (czyli raczej gęsty olej), to moim zdaniem spalanie jest zbyt duże... jak dla mnie rozsądna granica to litr na 10kkm
Gęstszy chyba w temp pokojowej. Porównaj sobie parametry przy temp pracy.

Niedawno zmieniałem koledze w Vectra B 2,0 16V ECOtec olej z jakiegoś siuwaksu na Castrol Magnatec 10W40. Auto kopciło na niebiesko i brało tyle oleju ze przy jeździe 1200 km do Krakowa w dwie strony musiał przynajmniej raz dolewać bo komp pokładowy świrował o poziomie oleju. Po wymianie na półsyntetyk zrobił 2 razy tą trasę i komp nie zaśpiewał nic o oleju.

: czw lip 22, 2010 11:27
autor: przemas1983
no trochę mnie tez przeraza ze musiałem mu zalać 15W50, ale jest lepiej wcześniej miałem 15W40 mobila i brał go więcej koło 1L na 4.000km

: czw lip 22, 2010 16:34
autor: rysiektr
zrób mu próbę olejową, bierze Ci za dużo tego oleju i na mój gust masz uszczelniacze do wymiany

: czw lip 22, 2010 18:37
autor: jackyz
Wcale bym się takim zużyciem nie przejmował,pilnuj tylko żeby olej był w silniku.

: czw lip 22, 2010 21:17
autor: J.B.S.
zrób mu próbę olejową, bierze Ci za dużo tego oleju i na mój gust masz uszczelniacze do wymiany
Co ma ta próba olejowa niby wykazać.Szczególnie że stawiasz na uszczelniacze. :bajer:
Litr na 4000 nie jest może jakiś straszny chociaż mnie już by pomału irytował.Zmień uszczelniacze zaworowe( to i tak najtańsza alternatywa)potem zobaczysz. Wedle mnie powinno pomóc. :grin:

: czw lip 22, 2010 22:55
autor: rysiektr
jbs-78 pisze:Co ma ta próba olejowa niby wykazać.Szczególnie że stawiasz na uszczelniacze. :bajer:
zakładam, że wiesz na czym polega próba olejowa a skoro tak to nie rozumiem po co to pytanie?? :hmm:

: pt lip 23, 2010 09:17
autor: Gawior
U mnie jak padła uszczelka pod głowicą, to przy tym robiłem uszczelniacze zaworowe ( i wszystkie uszczelki i uszczeleczki, oprócz simeringów na wale ) bo brał mi jakiś 1L na około 6500-7000km i znajomy co ma mechanikę ( u niego robiłem ) mi nie popuścił tego 1L na tyle km i powiedział że to i tak dla niego za dużo :jezor: i wymienił uszczelniacze do tego ( były bardzo twarde, zparciałe i przy próbie zdjęcia zaczęły pękać i się rozsypywać ).
Auto ciśnienie miało 13bra na każdym cylindrze i karmione było i jest tylko Pb i nalatałem mu w tej chwili 213500km

Dzisiaj będę prawdopodobnie wymieniał olej - Motul 6100 Synergie 15W50 pełen syntetyk ( Motul 4100 Power 15W50 jest na bazie mineralnej ) i zobaczymy jak tam motorek zareaguje na taki olej.