Wymiana plynu w ukladzie chlodzacym...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Wymiana plynu w ukladzie chlodzacym...

Post autor: Borygo » śr lip 21, 2010 21:57

Posiadam VW T3 1.6D tzw. ogorka, i chcialbym wymienic plyn w chlodnicy,w jaki sposob mam zrobic to najsprawniej i najskuteczniej?Czy mam uzupelniac plyn przez chlodnice jako najwyzszy punkt w ukladzie, czy tez przez zbiorniczek wyrownawczy na wlaczonym silniku?
Do tej pory jezdzilem na wodzie,ale mam zamiar zmienic na plyn.Czy jest to jakas roznica bo przy okazji ostatnio rozmawialem ze znajomym ktory zajmuje sie troche naprawa samochodow to stwierdzil ze woda i plyn chlodniczy maja taka samo temperature wrzenia i ze nie ma to roznicy,czy jezdze na wodzie czy na plynie.Prosze o pomoc i z gore slicznie dziekuje.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr lip 21, 2010 22:01

spuść ten szajs h2o przy pompie wody, wtedy prawie wszystko wyleci, zalej nowym płynem, wystraczy tylko jak będziesz wlewał do zbiorniczka wyrównawczego, tylko pamietaj żeby dobrze odpowietrzyć układ, z tego co pamiętam tego płynu pójdzie sporo bo ok 10L, chłodnica z przodu silnik z tyłu :hmm:



Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » śr lip 21, 2010 22:05

Owszem pojdzie duzo plynu kolego ale duzo wiecej niz podejrzewaz az o 7litrow.Dotego samochgodu wchodzi mi 17litrow :bajer: Pozatym czy mam racje ze plyn ma wieksza temperature wrzenia od wody,czy jest jakas roznica pomiedzy plynem a woda?
No i oczywiscie czy mam uzupelniac plyn przez chlodnice czy przez zbiorniczek wyrownawczy, i czy na wlaczonaym silniku czy nie??????



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr lip 21, 2010 22:39

Borygo pisze:temperature wrzenia od wody,czy jest jakas roznica pomiedzy plynem a woda?
płyn jest mieszaniną jakiś skaldników i temperaturę wrzenia powienien miećwyższą, ale w samochodzie masz układ zamknięty ciśnieniowy i czym wyższe ciśnienie w układzie to wyższa temperatura wrzenia
Borygo pisze:No i oczywiscie czy mam uzupelniac plyn przez chlodnice czy przez zbiorniczek wyrownawczy, i czy na wlaczonaym silniku czy nie??????
odplasz auto czekasz aż sie nagrzeje aż termostat puści i wtedy sprawdzasz poziom



Awatar użytkownika
Miętus89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 626
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 14:18
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Miętus89 » śr lip 21, 2010 22:55

dobrze było by jeszcze kupić taki preparat do czyszczenia układu w tym szczególnie chłodnicy , niepamiętam nazwy ale wiem że kupić to w większości stacji paliw taka żółta butelka , koszt jakieś ~20zł


2008-2010 mk3 AAZ
2010-2011 mk3 2E
2011-2012 mk2 NZ
2011-... bora APK
2018-2019 mk3 AHU

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » czw lip 22, 2010 07:25

ok sliczne dzieki za wszelkie wskazowki i podpowiedzi!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości