Strona 1 z 2

Golf II Problem ze skrzynią biegów ... Zaś ?

: pn lip 19, 2010 12:16
autor: Yoszi
Witam
mam problem ze skrzynią biegów w moim golfie 1.3 NZ .
A dokładnie :
Zakupiłem samochód z uszkodzoną skrzynią biegów , z wysypanym 5 biegiem . Autko ładnie chodziło , lecz nie dało rady więcej jak 120 lecieć . Zakupiłem inną skrzynie z tego samego silnika . Założyłem . odpaliłem , autko chodziło pięknie ! nic nie cykało , biegi płynnie i cicho wchodziły , cud miód i orzeszki . Po przebiegu koło 1500-2000 km po puszczeniu pedału sprzęgła na neutralnym biegu , słychać walenie w skrzyni . tyktyktyktyktyktyk . Po wciśnięciu sprzęgła nie ma już cykania .
Pojawiało sie to sporadycznie .. do 3 dni wczesniej ... Po puszczeniu sprzęgła , na luzie , cyka non stop . wali w skrzyni za każdym razem jak puszcze sprzegło .
Olej w skrzyni jest , wszystkie śruby podokręcane , itp . Czy kończy się żywot mojej świezo zakupionej skrzyni ? Co zrobić ?
Napomne jeszcze że wczoraj jadąc po wciśnięciu pedału sprzegła , i wbiciu 2 biegu bieg chodził bardzo lekko . Po puszczeniu i ponownym wciśnięciu chodził już normalnie .

Co mam zrobić ? Olej w skrzyni jest , ale jaki i ile on ma nalatane nie mam pojęcia . Chciałem wlać nowy olej ( GL4) ale niestety nie mam jak bo ni cholere nie ma wlewu .

: pn lip 19, 2010 12:22
autor: adi088
a wiesz jak sie sprawdza poziom oleju w skrzyni???
tamtedy wlej

: pn lip 19, 2010 12:26
autor: Yoszi
własnie kurde nie wiem jak sie to sprawdza .

: pn lip 19, 2010 13:07
autor: wojtas4589
Za kołem jest śruba na imbus chyba nr.17 to jest ten wlew do oleju a zarazem sprawdzasz tam stan, czyli wlewasz tą dziurą aż sie przeleje.

: pn lip 19, 2010 14:48
autor: Yoszi
jakieś foto ? bo ja żadnej śruby na imbus nie mam .

: pn lip 19, 2010 14:53
autor: wojtas4589
jesli masz inną skrzynke niz na zdjeciu to nie wiem gdzie masz ten wlew, zaznaczyłem go na niebiesko

Obrazek

: pn lip 19, 2010 22:13
autor: Yoszi
oj inna skrzynia .

Co do zaznaczenia na czerwono , mam takową śrube , na imbus dość duży . Czy to jest wlew ?


mam taką skrzynie jak na tym foto :
Obrazek

Jest taka sama jak w Golfie III 1.4

: wt lip 20, 2010 09:32
autor: wojtas4589
Yoszi, bardzo możliwe, że to właśnie ten korek, a od spodu pewnie masz taki sam do spuszczania oleju. Ale lepiej zaczekaj aż ktoś Ci potwierdzi, że to ten korek, bo ja nigdy nie miałem takiej skrzyni, wiec na 100% pewny nie jestem, a nie chciałbym, żeby coś Ci się stało w skrzynce po odkręceniu tego korka.

: wt lip 20, 2010 14:29
autor: Yoszi
Prosze was o pilną odpowiedz , bo to walenie mnie tak wkur%$# że szok .

[ Dodano: 23 Lip 2010 15:03 ]
dziś wylałem stary olej z skrzyni biegów . W oleju pływały opiłki metalu , tak jak by kolor metalik .

Wlałem nowy olej , litr , i wydaje mi się że troche mało tego oleju wlałem . Ciszej wali , ale i tak słychać że jest coś nie tak .

: sob lip 24, 2010 14:58
autor: wojtas4589
Bo litr to napewno za mało, jeśli lejesz na oko to wlej z dwa litry.
A odkręcałeś te śrube co zaznaczyłeś na czerwono?

: sob lip 24, 2010 23:50
autor: pinstonvw
Być może łożysko na wałku sprzęgłowym padło, lub pada. Przy wyłączonym sprzęgle (pedał wciśnięty) szum i zgrzyt ucicha. Natomiast przy włączonym sprzęgle odgłos powraca. Zazwyczaj szumi, ale nie spotkałem się żeby zgrzytało tak poważnie. Wymiana oleju jeśli już pomoże na krótką metę. Dolej sobie ceramizera do skrzyni na świeżym oleju, a jak nie to motor doktora czy jakoś tak :D Ale jeśli mam rację co do łożyska to w tym wypadku raczej wymiana.

: ndz lip 25, 2010 18:41
autor: Yoszi
To łożysko jestem w stanie sam wymienić ?

: ndz lip 25, 2010 18:56
autor: Jessy
Yoszi pisze:W oleju pływały opiłki metalu , tak jak by kolor metalik .
Wymiana oleju już nie pomoże tylko remont wchodzi w rachubę :crazy:

: ndz lip 25, 2010 19:02
autor: pinstonvw
Do wymiany łożyska raczej niezbędna jest rozbiórka skrzyni na części. Choć nie jestem pewien czy w jakiś sposób udałoby się wyciągnąć to łożysko wprost z wałka heh. Polak kombinuje. Najlepiej oczywiście zdemontować wałek sprzęgłowy, tym samym rozebrać całą skrzynię.