1.4 - wyraźny spadek mocy na włączonej klmie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 - wyraźny spadek mocy na włączonej klmie
Witjacie!
Temat z tytułu pogody popularny się zrobił, ja natomiast mam pytanie trochę innego rodzaju, ale właśnie z koniecznością częstego włączania klimy związany. Przeczytałem wszystkie wątki jakie udało mi się szukajką wyrzucić, ale nie mam jasności do końca w tej sprawie, dlatego kto ma 1.4 czwórkę to gorąco proszę o opisanie lub porównanie do mojego zachowania auta na włączonej klimie.
W sumie borykam się z tym już od zeszłego roku, i nie widzę żeby to się pogłębiało, ale efekt jest trochę wnerwiający. Zdaję sobie sprawę że 75KM (z czego z 5 już pewno dawno zdechło) ma co robić na klimie, ale czuć to ewidentnie. Jadąc na przykład 80 na godz. na piątce, kilka sekund po wciśnięciu AC czuć jak auto jakby dohamowuje (jakby ktoś wrzucił ze 4ry worki kartofli na tyle siedzenia) no i już potem trzeba nieco głębiej dusić gaz. Druga rzecz że jak normalnie jest długo to potem wyprzedzanie trwa wieczność.
I trzeci efekt - na włączonej klimie i przy ruszaniu (1szy, 2gi bieg) w okolicach 2000-3000 tys obrotów przy dynamicznym wciskaniu gazu czuć jakby się na sekundę przyksztusił, przyhamował, ale potem już ciągnie dalej obroty.
Podpowiedzcie i opiszcie swoje 1.4. Czeka mnie wymiana sprężarki? Jest jakiś sposób na to jak sprawdzić czy nie stawia zbyt dużego oporu?
Dodam, że układ miałem serwisowany w końcówce lata zeszłego roku, jest szczelny, chłodzi elegancko. Na wolnych obrotach drży trochę cała buda, ale jak się doda lekko gazu wszystko się uspokaja.
Jeśli już szukać sprężarki do 1.4 BCA muszę się ograniczyć do konkretnych numerów, czy po prostu od Mk4 każda przypasuje?
Temat z tytułu pogody popularny się zrobił, ja natomiast mam pytanie trochę innego rodzaju, ale właśnie z koniecznością częstego włączania klimy związany. Przeczytałem wszystkie wątki jakie udało mi się szukajką wyrzucić, ale nie mam jasności do końca w tej sprawie, dlatego kto ma 1.4 czwórkę to gorąco proszę o opisanie lub porównanie do mojego zachowania auta na włączonej klimie.
W sumie borykam się z tym już od zeszłego roku, i nie widzę żeby to się pogłębiało, ale efekt jest trochę wnerwiający. Zdaję sobie sprawę że 75KM (z czego z 5 już pewno dawno zdechło) ma co robić na klimie, ale czuć to ewidentnie. Jadąc na przykład 80 na godz. na piątce, kilka sekund po wciśnięciu AC czuć jak auto jakby dohamowuje (jakby ktoś wrzucił ze 4ry worki kartofli na tyle siedzenia) no i już potem trzeba nieco głębiej dusić gaz. Druga rzecz że jak normalnie jest długo to potem wyprzedzanie trwa wieczność.
I trzeci efekt - na włączonej klimie i przy ruszaniu (1szy, 2gi bieg) w okolicach 2000-3000 tys obrotów przy dynamicznym wciskaniu gazu czuć jakby się na sekundę przyksztusił, przyhamował, ale potem już ciągnie dalej obroty.
Podpowiedzcie i opiszcie swoje 1.4. Czeka mnie wymiana sprężarki? Jest jakiś sposób na to jak sprawdzić czy nie stawia zbyt dużego oporu?
Dodam, że układ miałem serwisowany w końcówce lata zeszłego roku, jest szczelny, chłodzi elegancko. Na wolnych obrotach drży trochę cała buda, ale jak się doda lekko gazu wszystko się uspokaja.
Jeśli już szukać sprężarki do 1.4 BCA muszę się ograniczyć do konkretnych numerów, czy po prostu od Mk4 każda przypasuje?
mam 1,6 101 kucy i włączenie klimy na 4 biegu przy 3 tyś obrotów powoduje momentalne odczuwalny spadek mocy o jakieś 5 a 8%
w dodatku silnik jest słabszy do tych 4 tyś potem idzie jak zawsze
jest to odczuwalne ale nie męczące wiec jakiś spadek mocy jest
w dodatku silnik jest słabszy do tych 4 tyś potem idzie jak zawsze
jest to odczuwalne ale nie męczące wiec jakiś spadek mocy jest
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
kolego klimatyzacja przy małej pojemności obciąża silnik więc spadek mocy jest mocno odczuwalny. Jeżli na serwisie nic nie wykryli klima dział, chłodzi dobrze, wszytko masz szczelne, lożyska nie piszczą, nie biją to poprostu już tak będzie.
Golf 4 nie jest autem lekkim i 75KM w 1,4 to nie jest silnik to tego samochodu (brak mocy) więc nie dziw się ze auto ci nie przyspiesza dynamicznie a gdy jeszcze zalączysz klimatyzjace dodatkowo go obciążasz. To chyba tyle. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś na pytania ktore postawiłeś.
Golf 4 nie jest autem lekkim i 75KM w 1,4 to nie jest silnik to tego samochodu (brak mocy) więc nie dziw się ze auto ci nie przyspiesza dynamicznie a gdy jeszcze zalączysz klimatyzjace dodatkowo go obciążasz. To chyba tyle. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś na pytania ktore postawiłeś.
_robert_s pisze:Zdaję sobie sprawę że 75KM (z czego z 5 już pewno dawno zdechło) ma co robić na klimie, ale czuć to ewidentnie.
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja to wszystko rozumiem, ale jest to swego rodzaju teoretyzowanie jakby na to nie patrzeć. Tym bardziej że bez klimy auto jest nawet jak na 75 koni bardzo żwawe! (jeżdżę służbowymi 90, 115 i 135 KM więc to nie jest tak że mam blade pojęcie o mocy w aucie i komforcie lub nie jazdy z tego tytułu)bieniek1984 pisze: Zresztą sam sobie odpowiedziałeś na pytania ktore postawiłeś._robert_s pisze:Zdaję sobie sprawę że 75KM (z czego z 5 już pewno dawno zdechło) ma co robić na klimie, ale czuć to ewidentnie.
Dlatego wyraźnie poprosiłem właścicieli 1.4 16V o podzielenie się ich wrażeniem podczas gdy swoje starałem się w miarę dokładnie opisać i w sumie tyle,.. Po prostu chcę mieć porównanie. Niestety w moim przypadku zaryzykuję stwierdzenie że jest to męczące. Może szukam dziury w całym, ale wiedząc jak to jest u innych będę spokojniejszy.
Tak czy inaczej dzięki za wszystkie odpowiedzi.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie wiem dlatego u siebie tego nie zmienię...ktoś po prostu pisał że pomogło Zaraz spróbuję to odkopaćWaqa pisze:ale w czym ma wentylator pomoc, skoro ten co mam jest sprawny, ładnie się kreci gdy włączę klimę
[ Dodano: 18 Lip 2010 23:16 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4176324#4176324
chyba że kolega ze wskazanego postu zamiast wentylatora silnik odrzutowy wsadził . Co ma silnik elektyczny dmuchawy do mocy silnika w aucie?
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 07:46 przez carollo, łącznie zmieniany 1 raz.
Świetne określenie - dokładnie tak by to można opisać!Waqa pisze:_robert_s nie martw sie. wszystko jest ok. ja jeżdżąc z klimą czuje jakbym ciągnął kotwicę
Faktycznie ciekawa teoria Tak czy inaczej z Twojej wypowiedzi wynika, że jednak może być lepiej i tego się obawiam. Żyć się z tym da, ale pewno większość z nas nie mając auta od nowości lub nie mogąc z takim porównać, nie wie jak się ono "normalnie" na klimie zachowywać powinno. Ja sobie myślę, że aż takie "przyciągnięcie" jak kotwicą i dławienie przy rozpędzaniu to nie jest nawet jak na 75 kucy normalne...Qto pisze:mam to samo...ale normalne to raczej nie jest bo dopiero w tym roku to odczułem a autkiem latam już 4 lata. Ostatnio ktoś pisał że wymiana wentylatora na chłodnicy pomogła.
Czemu ma służyć twój komentarz? Zauważyłeś chociaż ile napisałem postów? 100? 1000? 10000? Dla ciebie od ilu ktoś jest spamerem? Przeczytałeś chociaż uważnie co napisałem w pierwszym poście tego wątku? Napisałem że nie działa mi klima? Napisałem że nie robię przeglądów i nie nabijałem nigdy? Dodam jeszcze może tylko o czym nie wspomniałem że również odgrzybiam regularnie raz do roku, przy czym to akurat ma się jak piernik do wiatraka jeśli o moc auta chodzi...reanimat pisze:dziabi3, później jest masa forumowych spamerów piszących że nie działa im klima. Proponuje by tą odpowiedź załączono do FAQ.
Pamiętajcie aby Klima chodziła w nienagannym stanie długie lata co roku trzeba ładować czynnik, odgrzybiać i włączać klimę tylko i wyłącznie na biegu jałowym!!!
Z góry przepraszam za offtopic, ale zaznaczyłem na początku że interesuje mnie konkretny problem związany z klimą, że przeczytałem większość wątków tu na forum w tym temacie i celem założenia mojego było głownie zebranie doświadczeń innych posiadaczy Mk4 1,4. Nie wiem jak mam to inaczej napisać żeby zrozumieć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 171 gości