Twardy pedał hamulca na niskich obrotach
: sob lip 17, 2010 23:49
Witam,
Mam problem z hamulcami, który zaczal się pojawiać po wymianie płynu hamulcowego i regeneracji zacisków.
Jadąc na niskich obrotach pedał hamulca jest twardy i auto "słabo" hamuje. Efekt jest tym bardziej widoczny im auto jedzie na wyższym biegu (pewnie dlatego że prędkość jest większa). Przy kolejnych próbach hamowania, wszystko jest OK, Sytuacja zdarza się gdy przez dłuższy czas nie naciskam hamulca.
Gdy wciskam pedał hamulca mając np: 3000 obr/min też wszystko jest OK.
Na stacji diagnostycznej wszystko wyszło poprawnie i jak na złość nie udało się tego wywołać.
Serwo sprawdzone, reaguje "poprawnie", lecz po napompowaniu serwa i uruchomieniu silnika -> pedał wpada w podłogę bardzo mało.
Podciśnienia sprawdzone i wydają się szczelne -> Gdy zdejmę zaślepkę z króćca na przewodzie podciśnienia to brak różnicy w działaniu. (chodzi o zaślepkę przy zaworze zwrotnym idącym od kolektora do serwa)
Pompy hamulcowej nie odpowietrzałem, lecz układ nie wydaje się być zapowietrzony.
Silnik to 1,8 na wielopunktowym wtrysku o oznaczeniu PF, hamulce bez ABS.
Użyłem opcji szukaj na forum i w google znalazłem kilka podobnych postów na forach z Peugeota i BMW lecz nigdzie nie napisano co może być przyczyną.
Pozdrawiam
Mam problem z hamulcami, który zaczal się pojawiać po wymianie płynu hamulcowego i regeneracji zacisków.
Jadąc na niskich obrotach pedał hamulca jest twardy i auto "słabo" hamuje. Efekt jest tym bardziej widoczny im auto jedzie na wyższym biegu (pewnie dlatego że prędkość jest większa). Przy kolejnych próbach hamowania, wszystko jest OK, Sytuacja zdarza się gdy przez dłuższy czas nie naciskam hamulca.
Gdy wciskam pedał hamulca mając np: 3000 obr/min też wszystko jest OK.
Na stacji diagnostycznej wszystko wyszło poprawnie i jak na złość nie udało się tego wywołać.
Serwo sprawdzone, reaguje "poprawnie", lecz po napompowaniu serwa i uruchomieniu silnika -> pedał wpada w podłogę bardzo mało.
Podciśnienia sprawdzone i wydają się szczelne -> Gdy zdejmę zaślepkę z króćca na przewodzie podciśnienia to brak różnicy w działaniu. (chodzi o zaślepkę przy zaworze zwrotnym idącym od kolektora do serwa)
Pompy hamulcowej nie odpowietrzałem, lecz układ nie wydaje się być zapowietrzony.
Silnik to 1,8 na wielopunktowym wtrysku o oznaczeniu PF, hamulce bez ABS.
Użyłem opcji szukaj na forum i w google znalazłem kilka podobnych postów na forach z Peugeota i BMW lecz nigdzie nie napisano co może być przyczyną.
Pozdrawiam