Strona 1 z 1

DIGIFIZ - co powinno się wyświetlić ?

: sob lip 17, 2010 19:54
autor: tylny
Cześć. Podłączyłem dziś wtępnie Digifiza (plus do dwóch pinów, minus też do dwóch pinów). Licznik ożył (wcześniej nic się nie działo - okazał się winny rezystor pod żarówką, dzięki koledze wrócił na swoje miejsce), ale nie wszystko się wyświetla.
I teraz moje pytanie - co powinno się wyświetlić zaraz po podłączeniu licznika? Wszystkie elementy?
U mnie ruszył przebieg (184 tys), zegar (pokazuje zera), MFA, dwie kontrolki (MFA i ciś oleju), poziom paliwa i rezerwa. Wogóle nie zadziałał licznik prędkości, obrotomierz, temp cieczy chłodzącej i reszta kontrolek (w trzech nie mam żarówek, więc one nie są brane pod uwagę).
Te zarówki co mam (2xhalogen, 2x 2W i reszta 0,5W) są sprawne.
Więc co powinno się wyświetlić no i co moze być ewentualną przyczyną niedziałania tych elementów które wymieniłaem? Uszkodzone wyświetlacze?
Z góry dzięki za odpowiedź :bigok:

: sob lip 17, 2010 20:53
autor: reanimat

: sob lip 17, 2010 20:59
autor: tylny
reanimat, na forum jest ich jeszcze więcej, jakby tam była odpowiedź to napewno bym nie pisał nowego tematu....
Te linki które pokazałeś też oczywiście znam, ale nie bardzo mają związek z moim pytaniem....

Proszę o odpowiedzi na temat :bigok:

: ndz lip 18, 2010 20:45
autor: golfiarz1
w tym miejscu co pisales ze odpadl rezystor odpada zawsze 2 rezystory sprawdz czy ten 2 jest czy niema
potem mozna myslec co dalej

: ndz lip 18, 2010 21:13
autor: tylny
golfiarz1, drugi rezystor jest na miejscu.
Sprawa częściowo się rozwiązała, winny jest prawdopodobnie wyświetlacz. Jest rysa wewnątrz tego "szklanego" panelu, nie wiem w wyniku czego powstała, w każdym razie "odcina" ona część licznika kilometrów (fragment ostatniej cyfry). Rozebrałem licznik zeby zbadać tą rysę i prawdopodobnie ona też jest przyczyną niedziałania reszty elementów (prędkościomierz, obrotomierz, temp płynu).
Wcześniej jak licznik był zmontowany, po odpaleniu wyświetlały się zera w komputerze, zegarze i poziomie paliwa, litera R też świeciła cały czas, przebieg wyskakiwał 184 tys.
Po rozmontowaniu całości, podłączeniu samego wyświetlacza pod płytę i odpalenie, znów zadziałały tylko licznik kilometrów, zegar, komputer i paliwo, z tym, że teraz w inny sposób: na komputerze najpierw wyświetliło się INSP, potem wskoczyło w pozycję ZEGAR i zaczęło mierzyć czas, podobnie z samym zegarkiem, też wskoczył w pozycję gotowości do odmierzania czasu. Wskaźnik paliwa pokazywał poziomą kreskę oraz migające R. No i teraz licznik kilometrów - zamiast wskoczyć na te 184 tys wskoczył na same kreski, tak jak po przekroczeniu 300 tys. :blush:

Okazało się, ze nawet minimalne dotknięcia panelu w okolicy tej "rysy" powodują zupełne wariowanie panelu, a to przygasa, a to wskazuje zaś zera, a to jeden wskaźnik wskazuje, drugi nie. Na obrotomierzu czasem się pojawiają trzy kreski, w różnych miejscach. W prędkościomierzu czasem jedna kreska się pojawi. W temp płynu nic nie drgnie.

Trochę zamieszałem, ale ujmując to w miarę prosto: dolna część licznika czasem działa, ale głównie nie działa tak jak powinna, górna wogóle nie działa. Sądzę, ze ta "rysa" to jest wewnętrzne pęknięcie i ona przerywa ścieżki wewnątrz :grrr:

Parę fotek jak to wygląda:
Obrazek Obrazek Obrazek

: wt lip 20, 2010 10:08
autor: golfiarz1
tylny pisze:golfiarz1, drugi rezystor jest na miejscu.
Sprawa częściowo się rozwiązała, winny jest prawdopodobnie wyświetlacz. Jest rysa wewnątrz tego "szklanego" panelu, nie wiem w wyniku czego powstała, w każdym razie "odcina" ona część licznika kilometrów (fragment ostatniej cyfry). Rozebrałem licznik zeby zbadać tą rysę i prawdopodobnie ona też jest przyczyną niedziałania reszty elementów (prędkościomierz, obrotomierz, temp płynu).
Wcześniej jak licznik był zmontowany, po odpaleniu wyświetlały się zera w komputerze, zegarze i poziomie paliwa, litera R też świeciła cały czas, przebieg wyskakiwał 184 tys.
Po rozmontowaniu całości, podłączeniu samego wyświetlacza pod płytę i odpalenie, znów zadziałały tylko licznik kilometrów, zegar, komputer i paliwo, z tym, że teraz w inny sposób: na komputerze najpierw wyświetliło się INSP, potem wskoczyło w pozycję ZEGAR i zaczęło mierzyć czas, podobnie z samym zegarkiem, też wskoczył w pozycję gotowości do odmierzania czasu. Wskaźnik paliwa pokazywał poziomą kreskę oraz migające R. No i teraz licznik kilometrów - zamiast wskoczyć na te 184 tys wskoczył na same kreski, tak jak po przekroczeniu 300 tys. :blush:

Okazało się, ze nawet minimalne dotknięcia panelu w okolicy tej "rysy" powodują zupełne wariowanie panelu, a to przygasa, a to wskazuje zaś zera, a to jeden wskaźnik wskazuje, drugi nie. Na obrotomierzu czasem się pojawiają trzy kreski, w różnych miejscach. W prędkościomierzu czasem jedna kreska się pojawi. W temp płynu nic nie drgnie.

Trochę zamieszałem, ale ujmując to w miarę prosto: dolna część licznika czasem działa, ale głównie nie działa tak jak powinna, górna wogóle nie działa. Sądzę, ze ta "rysa" to jest wewnętrzne pęknięcie i ona przerywa ścieżki wewnątrz :grrr:

Parę fotek jak to wygląda:
[url=http://images49.fotosik.pl/316/a224251448a674b8m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/312/11fe30141adfb0a5m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images37.fotosik.pl/311/a60d92e1f4c94c35m.jpg]Obrazek[/URL]
to by winikalo ze jest pekniety w srodku i pozostalo ci szukac samego szkla
mam jedno szklo do 7 tys obrotomierz ale podrapane jest szklo

: wt lip 20, 2010 12:54
autor: tylny
golfiarz1, nawet za radą kolegi bugalona poprawiłem podłącznei do plusa i minusa i dalej to samo...
Jeżeli to szkło (panel) który masz jest w 100% sprawny, czyli wyświetla wszystko należycie, to poproszę jakieś fotki na adres tylny@op.pl, może uda się coś zmontować jeszcze, bo wszystkie inne elementy są w super stanie, żarówki świecą elegancko, obudowa super, wogóle jakby nie ten panel to licznik by był jak nowy... :blush: