Strona 1 z 2

Podgrzewacz zasysanego powietrza golf III

: pn sty 23, 2006 17:51
autor: borys1966
Czy ktoś wie czy podgrzewacz zasysanego powietrza ma wpływ na zapalanie samochodu w zimie. Mam taki problem gdy auto stoi na polu niechce odpalić tzn. odpala za 4-6 razem. Załapie i gaśnie. Akumulator jest nowy , więc iskra jest dobra.

: pn sty 23, 2006 17:56
autor: czyś
Na sam rozruch raczej nie. On będzie miał znaczenie po nagrzaniu się kolektora wydechowego, więc po kilkunastu sekundach od momentu zapalenia silnika.

: pn sty 23, 2006 18:47
autor: greg
borys1966 pisze:Mam taki problem gdy auto stoi na polu
widać - człowieka z okolic Krakowa - podgrzewacz zasysanego powietrza czyli rura połączona z kolektorem wydechowym a raczej blachą nad nim i obudową filtra powietrza nie powinien miec wpływu na odpaanie tak jak pisze "czyś". to że akumulator jest nowy nie oznacza że iskra jest dobra - obejrzyj kopółkę i palec...

: pn sty 23, 2006 18:57
autor: borys1966
nie, nie, chyba sie nie zrozumieliśmy . Mnie chodzi o podgrzewacz powietrza tzw. jeż który znajduje sie na kolektorze dolotowym a w zespole wtryskowym jest jeszcze czujnik zasysanego powietrza. Jest to zespół wtryskowy Bosch Mono-Motronic z 94 r. Nigdzie nie mogę znaleść informacji na temat tej części ale wynika z tego że ma on za zadanie podgrzanie powietrza podczas wtrysku paliwa.

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 19:49 ]
czyżby nikt nieznał tego tematu ?

: pn sty 23, 2006 20:54
autor: greg
borys1966 pisze:czyżby nikt nieznał tego tematu ?
faktycznie Cię nie zrozumiałem - podgrzewacz mieszaniki fdaktycznie służy do rozruchu i jak trupek to na mrozach będziesz miał problem. a nie możesz rozebrać by się do niego dostać? Przekręć stacyjkę i zobacz czy dział - ewntualnie trzeba by sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie.

: pn sty 23, 2006 21:08
autor: Arcturus
greg pisze:widać - człowieka z okolic Krakowa -
No widze ze "wielkie panstwo" przeglada forum co we dworze mieszka i wychodzi tez na dwór :rotfl:

: pn sty 23, 2006 21:25
autor: greg
Arcturus pisze:tez na dwór
no qrcze u nas się tak mówi - jak brat się przeprowadził do miasta Kraka to miałem ubaw z tekstów typu "wieje na polu" "idę na pole" - a ja qr*** masz tylko 10arów - jakie pole???

: pn sty 23, 2006 21:28
autor: jusci
Może sypnął ci się czujnik sterujący podgrzewaniem kolektora. U mnie w RP to jest czerwony czujnik

: pn sty 23, 2006 22:39
autor: borys1966
ten czujnik to jest ten w zespole wtryskowym? Ale chyba trzeba będzie faktycznie rozebrać cały układ wtrysku i sprawdzić czy ten `` jeż `` grzeje i czy dochodzi napięcie. Spotkałem się jeszcze z głosami że wpływ na to może mieć czujnik temp. płynu chłodzącego ??? Czyżby miał coś wspólnego z uruchamianiem silnika ( może błędny odczyt danych o temperaturze?)

: pn sty 23, 2006 22:44
autor: greg
borys1966 pisze: czujnik temp. płynu chłodzącego
to włąsnie ten czujnik o którym wyżej napisał "jusci" jemu właśnie chodziło o czujnik temperatury który tym steruje- nie wiem jak w twoim przypadku czy masz jeden czujnik czy dwa...

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 9:48 pm ]
wg ETKA masz jeden - czrano-żółty . Ale zacznij jednak od "jeżyka"

: pn sty 23, 2006 22:57
autor: borys1966
ok dzięki za pomoc tylko zaczne sprawdzać jak sie troszku ociepli bo teraz nawet w garażu ręce marzną. Jeśli chodzi o czujnik to będzie jeden w trójniku tam gdzie jest termostat.
A nie wiesz gdzie można załatwić ten program ETKA? Niezła rzecz wszystkie części.

: pn sty 23, 2006 23:02
autor: kudemac
a czy taki podggrzewacz jest mk2jak tak to gdzie i jak to sprawdzic

: pn sty 23, 2006 23:14
autor: greg
kudemac pisze:a czy taki podggrzewacz jest mk2jak tak to gdzie i jak to sprawdzic
jakbyś napisał jaki masz silnik to by nam to ułatwiło sprawę... albo w swoich danych wpisz literowy kod silnika

: pn sty 23, 2006 23:18
autor: borys1966
Program ETKA ale po rosyjsku może sie komuś sprzyda http://etka.auto2.ru/