Strona 1 z 1

Cieknie z układu chłodzenia - pomocy w znalezieniu wycieku

: pt lip 16, 2010 17:33
autor: homerpp
Witam,
Ostatnio "odkopałem" swojego Golfa II 1.6, którego nie używałem w zasadzie od półtora roku. Jest to w sumie trzeci samochód w rodzinie i trzymany jedynie ze względów sentymentalnych. Ale, do rzeczy. Cieknie woda w kilku miejscach, co do dwóch jestem już pewien, że bez wymiany chłodnicy się nie obejdzie. Mam jednak wątpliwości co do jednego miejsca - woda wycieka gdzieś z okolicy filtra oleju, tzn wszystko pod filtrem jest mokre, nad filtrem - suche. Nad filtrem jest jeszcze taka puszka, od której odchodzą gumowe przewody, przykręcana na -chyba - dwóch śrubach. Czy to może stamtąd ciec? może po prostu uszczelka sparciała? a jeśli tak, to jak się ta puszka nazywa, bo będę wymieniał uszczelkę i jakoś nazwać ja muszę ;)

Drugie pytanie - czy aby w MK2 wymienić chłodnicę, trzeba odkręcać zderzak? Tam są jakieś śruby u dołu, jak się do nich dostać?
Zdjęcie wycieku:
Obrazek

: pt lip 16, 2010 17:43
autor: wojtas4589
homerpp pisze:Drugie pytanie - czy aby w MK2 wymienić chłodnicę, trzeba odkręcać zderzak?
Nie trzeba, odczepisz przewody, wykręcisz dwie śruby u góry i chłodnica podniesie sie do góry, bardzo prosta sprawa.

: sob lip 17, 2010 00:11
autor: jackyz
Ten wyciek to raczej z pod pompki paliwa (olej).Jeszcze się zastanawiam dlaczego wąż który i dzie do góry jest wilgotny.

: sob lip 17, 2010 09:50
autor: homerpp
Dzięki za odpowiedzi - faktycznie, wymiana chłodnicy wygląda dość prosto, sprawa na jedno, nieco chłodniejsze popołudnie z piwkiem w dłoni. :)

Też mi się wydawało, że to olej cieknie - na dotyk ciecz była zbyt lepka na wodę. No i sprawdziłem dziś rano - nie odparowało, więc jednak olej.

Teorię mam taką: cieknie, bo uszczelka sparciałą/ wyrobiła się. Jeśli to jest pompka paliwa to jesteśmy w domu :), rozumiem, że jest napędzana mechanicznie przez wał, więc musi być napędzana za pomocą jakiejś krzywki, więc jest bezpośrednio "połączona" z wałem. Miałem tak w skodzie 105, ciekło spod uszkodzonej, bakelitowej uszczelki, pięć minut pracy i przestało.

Nie wiem, dlaczego wąż jest mokry. Może też do wymiany?

Swoją drogą golfy są wytrzymałe jak niewiele samochodów. Zablokował mi się wentylator chłodnicy wczoraj - łopatki tarły o wykrzywioną obudowę. Gdy się zatrzymałem, by sprawdzić, czemu się tak zgrzał, z silniczka wentylatora aż się dymiło. Wystarczyło jednak wyprostować młotkiem obudowę i silniczek pracuje jak nowy :) W mojej megance copue, która jeżdżę na co dzień by to nie przeszło

Pozdrawiam

A tak się zastanawiam - może cieknie spod bagnetu oleju? Jak dostanie ciśnienia to "obsikuje" wszystko dookoła spod tej uszczelki?