Strona 1 z 1

Po wymianie płynu chłodniczego.......

: pn sty 23, 2006 16:53
autor: Andrew
Witam
Po wymianie płynu chłodniczego,nie mogę odpalać na samym gazie,
podobno zapowietrzony jest układ chłodzenia.Odpalanie na benzynie jest
ok.Golf 1.8L z 92r.Jesli to ta przyczyna ,jak mam odpowietrzyć?
Z góry dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.

: pn sty 23, 2006 16:57
autor: krzysio
A odpalanie na gazie ma jakiś związek z płynem chłodniczym? Bo u mnie odpala na gazie tylko jak ciepły(nawet w lato)

: pn sty 23, 2006 17:27
autor: fend18
krzysio pisze:A odpalanie na gazie ma jakiś związek z płynem chłodniczym? Bo u mnie odpala na gazie tylko jak ciepły(nawet w lato)
oczywiscie ze ma, przeciez parownik jest ogrzewany przez plyn, brak plynu to parownik bardzo szybko zamarza, szytwnieja membrany i prawdopodobienstwo uszkodzenia znacznie wzrasta i uniemozliwia rozruch na gazie

andrew: tu masz o odpowietrzaniu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... wietrzenie jest to jeden z wielu watkow bo troche tego bylo

: pn sty 23, 2006 19:25
autor: krzysio
Tyle, że nie wiem co to parownik :bigok:

: pn sty 23, 2006 19:51
autor: kkasper
Parownik to taka największa (poza zbiornikiem) część instalacji gazowej, jest wpięty w układ chłodzenia aby przepływał przez niego ciepły płyn chłodniczy

: pn sty 23, 2006 20:16
autor: Kosior
Odpalać powinno się na gazie,jest niska temperatura więc gaz potrzebuje się podgrzać .Odpowietrzać układ powinien się w zasadzie sam. sprubój dolać płynu i zaobserwować czy nie ubywa płynu.

: pn sty 23, 2006 21:45
autor: fend18
Kosior pisze:Odpalać powinno się na gazie,jest niska temperatura więc gaz potrzebuje się podgrzać .Odpowietrzać układ powinien się w zasadzie sam. sprubój dolać płynu i zaobserwować czy nie ubywa płynu.
chyba na benzynie chciales powiedziec, na gazie nie zaleca sie odpalania, choc jak jest pare stopni powyzej zera to tylko na gazie odpalam

: pn sty 23, 2006 22:18
autor: Andrew
Dzieki za pomoc, ale widzę że ile osób tyle opinii :grin:
Pozdrowienia z Jel. Góry

: pn sty 23, 2006 22:26
autor: borys1966
odpowietrzanie przeprowadzasz w ten sposób że :odpalasz silnik na benzynie i niech sobie pracuje aż załączy sie wentylator Gorąca ciecz przepłynie przez cały układ i wypchnie resztki powietrza do zbiorniczka wyrównawczego

: sob sty 28, 2006 13:21
autor: krzysio
no to mam pytanie: parownik=reduktor? (takie włoskie kupa okrągłe?)

: sob sty 28, 2006 13:28
autor: bodzio_j
krzysio pisze:no to mam pytanie: parownik=reduktor? (takie włoskie kupa okrągłe?)
Co prawda na gazie się nie znam, ale....gaz w butli jest pod ciśnieniem w stanie płynnym a do spalania musi być w stanie gazowym. Czyli trzeba zredukować ciśnienie i odparować, tak więc myślę, że parownik i reduktor to to samo.
Jeśli nie to niech ktoś poprawi.

: sob sty 28, 2006 13:43
autor: fibolek
bodzio_j masz rację.Parownik(reduktor) spełnia taką właśnie funkcę ora ogrzania gazu(wstępnego) bo gdyby trafiał bezpośrednio po zredukowaniu to by świece pozamarzać mogły itp. itd.
A auto powinno się odpalać tylko i wyłącznie na paliwie a nie na gazie.Chyba że temperatura silnika przekracza bodajże 22 czy 26 stopni celcjusza.A otoczenia 22 stopnie.

: sob sty 28, 2006 13:47
autor: Red Spider
borys1966 pisze:odpowietrzanie przeprowadzasz w ten sposób że :odpalasz silnik na benzynie i niech sobie pracuje aż załączy sie wentylator Gorąca ciecz przepłynie przez cały układ i wypchnie resztki powietrza do zbiorniczka wyrównawczego
dokladnie !!! to jest prawdziwa porada !!! - tak powinno sie robić zawsze po wymianie płynu chłodzącego !!! :okej:

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 12:50 ]
Dokladna temperatura wystarczająca do zalączenia gazu to 16-17 stopni celsjusza !!! :okej: