Strona 1 z 2

uciekający płyn

: pn sty 23, 2006 16:28
autor: horian
Przez zbiorniczek wyrównawczy ucieka mi płyn chłodniczy. Jest to możliwe że termostat mi zamarzł i się nie otwiera - temperatura płynu wynosi 110 stopni. Cały układ jest "pod ciśnieniem" - węże są twarde.

: pn sty 23, 2006 16:30
autor: bodzio_j
horian pisze:Przez zbiorniczek wyrównawczy ucieka mi płyn chłodniczy. Jest to możliwe że termostat mi zamarzł i się nie otwiera - temperatura płynu wynosi 110 stopni. Cały układ jest "pod ciśnieniem" - węże są twarde.
Jeśli masz płyn to raczej nie zamarzł tylko się zawiesił, na Twoje nieszczęście w pozycji zamkniętej. Prawdopodobnie do wymiany

: pn sty 23, 2006 16:35
autor: horian
Zawiesił się - tzn że już z nim nic nie można zrobić? Wymieniełem go 2 tygodnir temu

: pn sty 23, 2006 16:38
autor: bodzio_j
Nie można jednoznacznie powiedzieć czy na pewno do wymiany. Może przy niskiej temp. zablokował się i odpuści, ale to mało prawdopodobne - powinien po nagrzaniu silnika puścić płyn na duży obieg. A jakiej marki założyłeś?

: pn sty 23, 2006 17:00
autor: krzysio
A da się coś zrobił z termostatem zablokowanym przy otwartym obiegu?

: pn sty 23, 2006 18:28
autor: horian
VERNET - podobno dobra firma - ehh

: pn sty 23, 2006 18:45
autor: bodzio_j
Wahler- to dobra firma.

: pn sty 23, 2006 19:43
autor: wara99
bodzio_j pisze:Wahler- to dobra firma.
jak bylem w inter carsie i powiedzialem ze vernet to lipa to gostek mnie wysmial i powiedzial ze to jedna z lepszych firm francuskich, to jest poprostu loteria . wahlery tez pewnie w 100% nie sa idealne .

: wt sty 24, 2006 14:16
autor: horian
Zmieniełem termostat i cały czas to samo - płyn wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy. Diagnoza to uszczelka pod głowicą. Ale ja do tej teorii nie jestem przekonany ze względu na brak wydostających sie bąbli powietrza w zbiorniku. Czy można to inaczej sprawdzić? A jakie są objawy źle działającej pompy wodnej?

: wt sty 24, 2006 14:22
autor: Pabloss
A masz z zbiorniku wyrównawczym olej. Jaki masz zbiornik czysty czy trochę czarny ????? ja mam trochę czarny i też mówią mi że to uszczelka pod głowicą. Zbiornik wyczyściłem (na tyle na ile sie dało) i nie obserwuje aby zachodził olejem. Może to pozostałości po awarii poprzedniego właściciela ?????????

: wt sty 24, 2006 14:39
autor: fend18
krzysio pisze:A da się coś zrobił z termostatem zablokowanym przy otwartym obiegu?
da sie trzeba wymienic i bedzie ok

horian: ale puszcza Ci termostat na duzy obieg? czy weze do chlodnicy sa zimne, mozesz tez zlozyc wszystko bez termostatu i wtedy zobaczyc, mozliwe ze ktorys waz sie przytkal jakims syfem i nie moze go plyn przepchac, albo masz zapowietrzony uklad, z nagrzeniwcy idzie cieple powietrze?

: wt sty 24, 2006 15:34
autor: horian
Kupiłem nowy termostat sprawdziłem go był ok i wymieniłem. Zalałem płynem i właczyłem silnik przy temp 95 stopni termostat otworzył obieg na duży włączył sie wentylator. Podejrzewam że termostat sie zamknął ... i już drugi raz sie nie otworzył.Przy temp 100 stopni płyn wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy. Nowa diagnoza dostało sie powietrze do układu i przez to termostat sie nie otworzył - wina uszczelka. Tylt tylko że ja nie mam "typowych" objawów - babelki w zbiorniczku, olej w płynie i odwrotnie. Nagrzewnica nie grzeje bo przypuszczam że jest zapowietrzona, po drugie zawsze mam ubytek płynu ze względu na wylewy no i według diagnozy powietrze (spaliny) zapowietrzają układ. Co o tym myslisz to jest uszczelka czy nie Ten problem pojawił się po niedzieli i po nocy -27 stopni

: wt sty 24, 2006 15:40
autor: mr_simon
horian pisze:Przez zbiorniczek wyrównawczy ucieka mi płyn chłodniczy. Jest to możliwe że termostat mi zamarzł i się nie otwiera - temperatura płynu wynosi 110 stopni. Cały układ jest "pod ciśnieniem" - węże są twarde.
A masz instalację gazową?

: wt sty 24, 2006 20:11
autor: horian
tak ale obecnie jezdżę tylko na benzynie zer wzgl na brak grzania kolektora - to ma coś do rzeczy ?????