Strona 1 z 1
Kilka niepokojących zjawisk z vento TDI!!!!
: pn sty 23, 2006 15:27
autor: ćwikła
Koledzy pomózcie w rozpwiazniu prolemów...Autko to vento tdi silnik 1z...pierwszy problem to taki ze autko traci moc np przy 120 na godizne...nieraz przy 140....puszcze lekko gaz i znowu wcisne i idzie dalej...nieraz jednak nie chce...tak jakby 50 koni mu uciekło.....drugi problem to taki ze nieraz podczas jazdy np na piatym biegu szarpie w okolicach 2 tys.....trzeci problem to taki ze jak zapale to potrafi nieraz zgasnac....czwarty problem to taki ze jak zapale po nocy(temp na dworze -20 lub nizej)to jak zapale to chodzi przez pare sekund strasznie nierówno.....dodam ze swieczki mam nowe...autko pali na trasie ok5-5,3 litra...zawsze paliło na dotyk i nadal pali.......pratycznie nie kopci....przyspieszenie ma naprawde spore jak na 90KM.....
: pn sty 23, 2006 16:20
autor: ryba_71
Sprawdź kąt wtrysku
: pn sty 23, 2006 17:23
autor: marcinvw
to ze szrpie moze byc wina pompy w TDI to sie tak obijawia jak jest wyrobione juz w tej gornej czasci,tam gdzie zwyklaki maja linke zaczepiona...jak to pada to zaczynaja szarpac przy pewnych obrotach a pozniej juz jest ok,to ze sie kolebie jak go zapalisz to moze i swiece masz dobre jeszcze nic nieznaczy,sprawdz czy do listwy od swiec prad dochodzi,moze bezpiecznik...a to ze auto dostaje muła mozesz mic zapchany filtr paliwa,sam dzisiaj zmienialem bo mi wczoraj zamarzło paliwo i ledwie dojechalem...oczywiscie prztczyn moze byc wiele innych ale to sa te co mozna szybko sprawdzic,bo kat wtrysku tak nagle sam sie nieprzestawil napewno bo niby jak,chyba ze pasek ci przeskoczył,np mozesz miec luzne kolo pasowe na wale bo juz widzialem takie cos,w passacie i on czasem dostawał muła czasem szedl normalnie,az wkoncu kolo sie urwalo i na tym sie skonczylo...jak to posprawdzasz i nic niepomorze to wtedy mozna szukac przyczyn glebiej,sprawdzc kat wtrysku czy podlaczyc sie do VAGa...pozdrawiam..
: pn sty 23, 2006 22:02
autor: kupszczelisty
szarpanie i tego typu sprawy to nastawnik pompy, też mam 1z i musze biegi piłowac bo inaczej szarpie autem, jak się zagrzeje to troche lepiej, ten nastawinik podobno trzeba wyczyścic i tyle, ale nikt się nie chce podjąć ;(
: wt sty 24, 2006 08:15
autor: ćwikła
hmm no tez własei słyszalem o nastawniku.....co do tego ze łapie muła to myslałem ze moze n75 no ale jak włacze zapłon to tyka wiec chyba dobry...musze sprawdzic dokładnie przewody podcisnieniowe.......filtr paliwa.....oleju olej dopiero co wymienione
: wt sty 24, 2006 13:20
autor: wolf243
Widze kolejny kolega z "ograniczeniem prędkości"
ćwikła pisze:autko traci moc np przy 120 na godizne...nieraz przy 140....puszcze lekko gaz i znowu wcisne i idzie dalej...nieraz jednak nie chce...
mam dokładnie takie same objawy, zabieram się do tego od kilku miesięcy.
Sprawdziłem u mechanika n75, wężyki podciśnienia, podpinałem do VAG'a (na postoju) i nic. Gdzieś słyszałem tu na forum że może to być wina pompy paliwa.
Da radę to jakoś sprawdzić ? Może dynamicznie VAG'iem albo u mechanika ??
P.S.
Może zna ktoś diagnoste we Wrocku który robi dynamiczne testy VAG'iem??
: wt sty 24, 2006 13:29
autor: Bula88
to ze lapie mula to znaczy ze sie wlacza tryb awaryjny i cos nie gra jakas elektronika, sprawdz VAGiem dynamicznie. mi tez fura szarpala zmienilem cala pompe wtryskowa i jest dobrze. co do drgan silnika to czy aby napewno swiece grzeja??
: czw lut 02, 2006 13:41
autor: TomTDI
Też miałem (może dalej mam ale nie mam na razie gdzie sprawdzic) podobny objaw jak chciałem sprawdzić auto na autostradzie 1,2,3 i na 4 biegu 3tys obrotów i koniec.
Byłem u mechanika posprawdzał wężyki przeduchał kompresorem wężyki i zawór po czym kazła mi sprawdzić
1) Jak to nie pomoze to mówił żeby zdjąć wtyczke z tego zaworka i spróbować
2) Jak i to nie pomoze to zdjąć wężyk z zaworka i zaślepić i spróbować ale rozsądnie delikatnie rozpędzać wtedy auto bo włączy tryb awaryjny.
Po tych próbach powiedział żeby dać znać wtedy sie okaże co się dzieje.
Jak tylko wyjade na autostrade to bedę próbował