Strona 1 z 2

wentylator chłodnicy i klimatyzacji - nie włącza się

: śr lip 14, 2010 20:18
autor: andrewxxx
Witam

Posiadam VW Bora TDI PD silnik AJM z 2001 roku.

Nie mogę sobie poradzić z wentylatorami od chłodnicy i klimatyzacji.

Z przodu zamontowane są dwa wentylatory, które na 100 % działają ( podłączone pod akumulator kręcą się) . W momencie gdy stałem na postoju (włączona klimatyzacja i 35 st na dworze), temperatura silnika wzrosła mi do 110 st, a wentylatory nie załączyły się.

Później sprawdziłem połączenia między kablami od akumulatora a wtyczką od wentylatorów. Z moich testów wynika, iż połączenie jest, ale tylko plus do plusa. Minus do minusa nie ma połączenia. Wydaje mi się, że może to być w porządku, ponieważ przekaźnik odłącza minus i wiatrak nie włącza się wtedy, a gdy temperatura wzrasta, to minus powinien pojawić się... ale gdzie jest ten przekaźnik ?

Czy ktoś może dodać zdjęcie, gdzie znajdę przekaźniki do obu wentylatorów?

Czy może być coś innego uszkodzone ? Termostat wymieniłem na nowy.

Czy połączenie powinno być między akumulatorem, a wtyczką powinno być zawsze?

[ Dodano: 14 Lip 2010 20:56 ]
Dodam jeszcze, iż VAG pokazał takie błędy:

Control Module Part Number: 1J0 920 805 G
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V06
Software Coding: 01124
Work Shop Code: WSC 00270
Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A3017397
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0310SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
19456 - Glow Plug Indictor Light (K29): Malfunction Message from Instrument Cluster
P3000 - 35-00 - -

: śr lip 14, 2010 21:57
autor: Michał_1977
Przekaźnik jak przekaźnik,ale czujnik temperatury w chłodnicy mógł paść.To on min. odpowiada za włączenie się wentylatorów :bajer:

: śr lip 14, 2010 22:12
autor: exelerro
Przekaźniki są w tzw. sterowniku wentylatorów pod akumulatorem, a sprawdzałeś bezpiecznik wentylatorów w szkrzynce na akumulatorze? Obrazek na fotce masz ten sterownik

: śr lip 14, 2010 22:27
autor: andrewxxx
Jutro sprawdzę bezpieczniki w akumulatorze.

Gdzie znajduje się ten, czujnik temperatury w chłodnicy? Wymieniłem, jakiś czujnik taki w kolorze zielonym... pod silnikiem z prawej strony. Trzeba było wyciągnąć z taką zawleczkę i płyn wyciekł :) ale już został uzupełniony.


Spróbuje znaleźć ten przekaźnik i zobaczę czy jest jakaś rezystancja.

[ Dodano: 14 Lip 2010 22:30 ]
Ten przekaźnik posiada dwa wyjścia wentylatory i wejście na napięcie?

Z tego co widziałem, moje wentylatory są połączone kabel z kabel, wtyczka do wtyczki, a przekaźnika nie zauważyłem, ale jutro spróbuje się temu przyjrzeć.

: śr lip 14, 2010 22:31
autor: exelerro
samego przekaźnika raczej niewymienisz tylko cały sterownik

[ Dodano: 14 Lip 2010 22:33 ]
jedno wejście steruje przekażnikiem wentylatorów a drugie sprzęgłem sprężarki klimatyzacji

: śr lip 14, 2010 22:40
autor: andrewxxx
Teraz tak się zastanawiam, czy jakby się okazało, że faktycznie sterownik jest uszkodzony, to czy nie taniej będzie zakupić termostat z przekaźnikiem za ok. 40 zł i zamontować w samochodzie.

Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.

Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany :)

: śr lip 14, 2010 22:56
autor: Bora_TDI
andrewxxx pisze:Teraz tak się zastanawiam, czy jakby się okazało, że faktycznie sterownik jest uszkodzony, to czy nie taniej będzie zakupić termostat z przekaźnikiem za ok. 40 zł i zamontować w samochodzie.

Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.

Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany :)

:panna:
i sterował by dwoma biegami szybkości, i wentylatorem od klimy?

Lepiej to juz go rozebrac i naprawic. Najczesciej psuje sie od wilogosci, zostal gdzies uszkodzony a do srodka dostaje sie wilgoc.

Pozdrawiam

: śr lip 14, 2010 23:29
autor: andrewxxx
Nawet nie wiedziałem, że to są dwa biegi szybkości :) skoro tak, to taniej będzie chyba naprawić lub zakupić nowy. Jutro zajmę się szukaniem sterownika i ewentualną naprawą lub wymianą.

Po prostu nie chcę znowu wymieniać np. sterownika, jakby się okazało, że uszkodzone jest zupełnie coś innego.. :) stąd pomysł na nową instalację.. czasem alternatywne rozwiązania nie jest są złe..

: czw lip 15, 2010 06:26
autor: eku_suci
Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H.

: czw lip 15, 2010 09:54
autor: Sztomel
tu masz umiejscowienie dwóch istotnych w Twoim problemie podzespołów :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258232

: sob lip 17, 2010 13:19
autor: andrewxxx
Witam Ponownie

Odnalazłem wszystkie sterowniki i włącznik termiczny wentylatora.

Próbowałem podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora do wtyczki od chłodnicy, ale wiatraki nie ruszają (nie do czujnika chłodnicy tylko do wtyczki). Czy można to zrobić w taki sposób i będzie działać, jeżeli sterownik byłoby sprawny?

Wiatraki podłączone bezpośrednio pod akumulator, kręcą się.

Sprawdziłem przewody, które idą do sterownika. W jednej wtyczce, z 4 wyjściami są dwa minusy i dwa plusy. W drugiej wtyczce od sterownika, są tylko dwa minusa, a pozostałem 10 lub 9 to plus. Chciałem sprawdzić ten sterownik, ale nie mam pojęcia w jaki sposób...

Próbowalem wykręcić, czujnik od chłodnicy.. ale przekracza to moje możliwości.. ciężko się do niej dostać. Czy można go w jakiś sposób sprawdzić omomierzem, bez wyciągania z chłodnicy?

Sprawdziłem wtyczki od wiatraków, jest tylko plus, minusa nie ma.

Czy istnieje możliwość podłączenia wiatraków bez użycia sterownika? Czy można zewrzeć te wtyczki w jakiś sposób... ?

Czy może, ktoś napisać, która wtyczka jest od wiatraka chłodnicy, a która od sprzęgła klimatyzacji?

Proszę jeszcze napisać coś na temet wypowiedzi użytkownika eku_suci :

"Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H."

Gdzie jest ten czujnik ciśnienia klimatyzacji ? Pojęcia nie wiem jaką kostkę wypiąć i jak to sprawdzić .

Proszę o pomoc. Chciałbym sprawdzić wszystko i zakupić uszkodzony element.. tylko dalej jestem w kropce.

: sob lip 17, 2010 22:32
autor: neox
Włączona klima, chłodzi doskonale, na zewnątrz 36 stopni a działał mi tylko wentylator ten duży, mały nie, kiedy on się włącza ???

Silnik ASZ

: ndz lip 18, 2010 16:39
autor: pioter117
Witam.
W 90% uszkodzony jest mały wentylator, który startuje po włączeniu klimy,zawieszone szczotki ,prosty demontaż i wentylator jak nowy.
Pozdrawiam

: ndz lip 18, 2010 21:27
autor: eku_suci
czujnik masz zaznaczony na zdjeciu kólkiem z czerwona szczałką, Obrazek
wypnij wtyczke i proboj kablem dotykac po pinach (każdy z każdym) jesli wentylator się właczy oznaczo to, że czujnik do wymiany jesli nie szukamy dalej.