Strona 1 z 2

SONDA LAMBDA ????

: pn sty 23, 2006 14:30
autor: karul
Witam. mam problem z sondą .Jakis rok temu pierwszy raz ze tak powiem sie spierdzieliła ...wyminiłem ją i po miesiacu stało sie to samo ...było ok przez rok i teraz ponownie mam objawy jak by sonda padła czyli nie rowne obroty spalanie kosmiczne ...co moze miec wpływ na to ze pada sonda ...moze cos z katalizatorem ?? nie mmazielonego pojecia oczekuje na propozycje rozwiazania tego problemu ...dzieki wielkie za wszsytkie porady. A przy okazji załaczam zdjecie gdyby ktos był zainteresowany kupnem auta ;-)

: pn sty 23, 2006 15:00
autor: marekk
a sondy kupujesz orginal czy zamiennik z allegro????

: pn sty 23, 2006 15:20
autor: frytek43
Masz LPG?

: wt sty 24, 2006 12:06
autor: karul
NIE MAM LPG a sondy 2 razy mi ten sam elektryk wymieniał i nie wiem skąd on je miał ...

: wt sty 24, 2006 12:26
autor: Gitner
Kup oryginalna i badz przy wymianie, co by cie nie przekrecil znow na kicz..

Pozdro
Gitner

: wt sty 24, 2006 18:57
autor: marekk
skoro nie widziales co ci wkreca rownie dobrze mogl wkrecic sonde uzywana.

: wt sty 24, 2006 20:47
autor: jusci
Takie rzeczy wymieniaj sam. Nie trudne a masz pewność co wkręcasz

: śr sty 25, 2006 13:20
autor: karul
a czy jest jakis powod co moze wpływac zle na tą sonde ?? np złe paliwo , katalizator ,złe przewody wysokiego napiecia

: pn lut 06, 2006 21:18
autor: peterson
Witam Pozwolcie ze sie podepne pod temacik Zakupilem sonde lambda i w najblizszym czasie chce sie zabrac za jej wymiane Mozecie mi napisac jak mam podpiac kabelki Opis niby mam taki
BLUE=Signal (Orignally Black)
WHITE=Earth (originally Grey)
BLACK x2 = (originally Whit)

Wystarczy stara odkrecic i zalozyc nową? Obroty czy cos bede musial wyregulowac? Moze lepiej u mechanika wymienić?

Jutro zobacze jak sa u mnie na wtyczce kable i jakie maja kolory

: pn lut 06, 2006 21:30
autor: MrSalieri
Jesli piszesz ze dwa ray wymienial ci mechanik to piernik wie co on tam zalozyl. Moze uzywke moze jakis zamiennik. Zainwestuj w orginala i albo sam zamontuj albo badz przy tym jak beda ci montowac.

peterson musza zgadzac sie odpowiednio przwody. Ucinasz wtyczke w polowie starej sondy i ta nowa tez skracasz tylko z glowa zeby ci nie braklo przewodow do podpiecia. Dlugosc przewodow przy tak malym zakresie napiecia pracy sondy ma duze znaczenie. Laczysz odpowiednio przewody masz 2 do grzalki 1 do masy i 1 sygnalowy.
Jesli chodzi o samo polaczenie przewodow to ich nie lutuj. Ja zrobilem tak ze je po prostu skrecilem i na miejsce polaczenia zgrzalem wczesniej zalozone koszulki termokurczliwe a wszystki 4 na oncu owinolem tasma izolacyjna kilka razy.
Ja przerabialem wymiane sondy juz 2 raz i zawsze robilem to sam
Podepnij wedlug tego opisu co masz powinno byc dobrze.

: pn lut 06, 2006 21:44
autor: peterson
MrSalieri, z kabelkiem to nie mam duzego wyboru bo jest go z 15cm Na zdjeciu widac takie koszulki z metalową wkładką byly razem z sondą Zacisne kabelki kombinerkami i owine izolacja bo te rozowe koszulki sa dosyc grube i boje sie ze przypale kabelek Jutro zrobie zdjecie wtyczki i sprawdze czy mi kolory sie zgadzają

Jak zaloze to odrazu odpalic samochodzik czy cos najpierw zrobic?

: pn lut 06, 2006 21:59
autor: jusci
Dobrze byłoby później odpiąć akumulator na jakieś 20 min. czyli zresetować kompa.

: pn lut 06, 2006 22:02
autor: peterson
jusci, tylko ja mam mk2 1.3 NZ a z tego co czytalem to nie jest BIOS ze wystarczy mu baterie wyjac Ale to nie zaszkodzi pewnie wiec tak zrobie

: pn lut 06, 2006 23:16
autor: MrSalieri
Ja te zlaczki co masz na zdjeciu wyrzucilem od razu do kosza bo sa o dupe rozbic.
Jesli juz chesz nimi robic jak zagnieciesz sprawdz czy przewody sa dobrze polaczone czy nie gonia luzno w tych zlaczkach. Pamietaj ze to polaczenie jest bardzo wazne.
Nie wiem jak jest u ciebie ze sterowaniem ale po operacji wymiany sondy w silnikach ze sterownikiem trzeba albo usunac blad sondy za pomoca VAGa albo zresetowac sterownik odlaczajac akumulator na okolo 20 min.