Strona 1 z 1

Wysoka temperatura oleju

: śr lip 14, 2010 11:14
autor: boges74
Witam

Mam pytanie jaka powinna być normalna temperatura oleju silnikowego przy jeździe ok 120km/h?? Samochód Golf II z silnikiem 1,8RP. Według mojego MFA olej ma przy tej prędkości ok 130 stopni a zdarzało się więcej, co może być przyczyna zbyt wysokiej temperatury??. Jeżdżę cały czas na oleju Shell 10w40 przejechane 285tkm.

Pozdro

: śr lip 14, 2010 12:21
autor: holahola
Moim zdaniem maksymalna temp. oleju to 110 'C, zwłaszcza, że nie jest to prędkość wyczynowa.. masz jakieś wycieki na bloku??

: śr lip 14, 2010 12:35
autor: boges74
wszystko szczelne cała góra silnika nowa, nie bierze oleju. Zaraz wymieniam czujnik temperatury, może stary jest spsuty :bajer:

: śr lip 14, 2010 12:45
autor: mate64
u mnie 110* to jest wtedy kiedy jadę 3 godziny po autostradzie z prędkością 150 na godzinę i wirem w baku, teraz podczas upałów w mieście nie przekroszy 100. Tyle że jeżdże na shellu high mileage co tez ma znaczenie (twój jest "rzadszy"). Generalnie go poobserwuj, jest upał itd, można by się pokusić o zmianę czujnika (czarny lub biały)

Re: Wysoka temperatura oleju

: śr lip 14, 2010 12:57
autor: oldstaszek
boges74 pisze:Witam

Mam pytanie jaka powinna być normalna temperatura oleju silnikowego przy jeździe ok 120km/h?? Samochód Golf II z silnikiem 1,8RP. Według mojego MFA olej ma przy tej prędkości ok 130 stopni a zdarzało się więcej, co może być przyczyna zbyt wysokiej temperatury??. Jeżdżę cały czas na oleju Shell 10w40 przejechane 285tkm.

Pozdro
Przyczyna wysokiej temperatury oleju może być praktycznie jedna - odkłady zwęglonego oleju wewnątrz silnika tak na bloku jak i głowicy że o misce nie wspomnę.Odkłady te izolują i znacznie utrudniają schładzanie oleju przez ścianki.
Co zrobić?
Przepłukać silnik odpowiednim środkiem rozpuszczającym odkłady(wiąże się to z wymianą oleju).Rozpuszczone odkłady olej wypłucze i wyprowadzi w postaci dyspersji do miski - spuszczenie i świeży olej wraz z filtrem.
Dalej to już prive - kryptoreklama...
Takich problemów dawno się pozbyłem... :pub:

: śr lip 14, 2010 13:12
autor: boges74
Szkoda że tydzień temu wymieniałem olej :crazy: znalazłem taki dodatek http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html lub http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-5L-.html tylko nie wiem który wziąć :bajer:

: śr lip 14, 2010 14:05
autor: holahola
boges74 pisze: Zaraz wymieniam czujnik temperatury
od tego trzeba zacząć :bigok:
oldstaszek pisze:Przepłukać silnik odpowiednim środkiem rozpuszczającym odkłady
może to przynieść jakiś negatywny skutek ??

: śr lip 14, 2010 14:24
autor: T.O.B.I.
a może może, zdarza się że niektóre uszczelnienia mogą puścić w tych miejscach gdzie osady pomagały utrzymać szczelność

: śr lip 14, 2010 15:00
autor: boges74
T.O.B.I. pisze:a może może, zdarza się że niektóre uszczelnienia mogą puścić w tych miejscach gdzie osady pomagały utrzymać szczelność
Wole żeby olej ciekł niż żeby się silnik zatarł :bajer: a poza tym cała góra silnika jest nowa tak jak i uszczelniacze na wale, może ciec tylko z miski a dzisiaj wymieniam uszczelke :bajer:

: śr lip 14, 2010 15:12
autor: kwadrat
No za duża zdecydowanie ta temperatura, według mnie przy takiej jeżdzie gdzieś koło 100 stopni to jest raczej max. Mi najwięcej pokazało 110, ale było to po mieście późnym wieczorem i trochę szalałem

: śr lip 14, 2010 21:18
autor: holahola
boges74, zmieniłeś czujnik? jakaś różnica?

: czw lip 15, 2010 08:17
autor: boges74
To był czujnik :grin: na starym 112 stopni na nowym 66 przy lekkim killowaniu max 78 stopni olej :grin:

[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 08:33 ]
temat do zamknięcia :bigok:

: czw lip 22, 2010 11:11
autor: Gawior
To coś chyba też nie tak z tym nowym czujnikiem.

Przy dawaniu :ass: 78st.C to jest za mało.
Już nawet standardowa temperatura dla oleju to 100st.C i parametry oleju podawane są właśnie dla takiej temperatury.

Ja mam temp. teraz ( upały ) od 100-108st.C ( Mk3 GTi silnik 2E ) na mineralu Mobil-a, ale na dniach Motul 6100 Synergie 15W50 full syntetyk ( już czeka ), mam tylko nadzieję że nie będzie żadnego kuku.

Jeżeli temp. chłodziwa jest 90st.C to w tej okolicy powinna być temp. oleju , albo i większa, a po katowaniu to i jeszcze trochę wyżej.

Moim zdaniem czujnik jest coś nie tego i z czujnikami oleju tak jak i z czujnikami temp. płynu chłodniczego.
Badziewne przekłamują itp. więc albo dobry, albo oryginał. Najlepiej było by sprawdzić na jakimś ze szrotu czy od kogoś z rozbitka.