Strona 1 z 1

Nie równa praca silnika 1.4 16v AKQ - diagnoza cewki ?

: wt lip 13, 2010 21:58
autor: dominiks1980
Witam.
Od dawna borykam się z takim problemem. Gdy zapalę rano silnik trochę trzęsie się i słychać że wypada mu zapłon co jakiś czas, podczas jazdy delikatnie szarpie w okolicy 2000 obrotów, na ciepłym silniku silnik delikatnie pyrka jak by wypadał zapłon co jakiś czas.
Wymieniełem świece na NGK, potem kable zapłonowe NGK i teraz obawiam się że cewka bedzie do wymiany.

Czy można zdiagnozować uszkodzoną cewkę za wczasu póki jeszcze w miarę działa czy zostało mi czekać aż padnie do końca ?

Najgorsze że wybieram się na wakacje nad morze, 650km w jedną stronę, boję się żeby nie padła po drodze.

: wt lip 13, 2010 23:12
autor: stonefree
Spróbuj zdjąć z EGRa wężyk i zatkaj go małą śrubką :)

: śr lip 14, 2010 09:12
autor: dominiks1980
stonefree mógł byś sprecyzować co to jest EGR i gdzie to jest :)

Już wiem co to i gdzie to jest :)

Wężyk ściągnąć przy membranie i zaślepić go czy z drugiej strony ?

: śr lip 14, 2010 14:24
autor: Waqa
dominiks1980 rozpyl delikatnie wode i patrz czy nie ma przebicia (najlepiej w nocy :grin: )
druga opcja to ten nieszczęsny EGR zrób tak jak pisze stonefree
ja osobiście już jeżdżę bez egr już ponad pól roku, a miałem podobne objawy do Twoich.

: śr lip 14, 2010 21:00
autor: dominiks1980
Zrobiłem tak jak radziliście i wyciągłem wężyk, zatkałem go i jak na razie nie ma szarpania podczas jazdy. Zobaczymy rano jak to będzie po odpaleniu zimnego silnika.

[ Dodano: 15 Lip 2010 15:56 ]
No z rana silnik chodził ładnie równo. Zobaczymy co będzie się działo dalej.

Czy wypięcie tego wężyka a tym samym wyłączenie EGR ma wpływ na zwiększenie spalania ?