Strona 1 z 1

Wspomaganie kierownicy, pompa, napięcie paska

: wt lip 13, 2010 21:17
autor: ryjas
Witam

Jest tu nowy dlatego przepraszam za ewentualną opieszałość.
Niedawno dostałem od koleżanki golfa II 1,6 D. Jako, że to jeden z moich ulubionych samochodów (może nie w tej wersji) pomyślałem ze dam go mojej dziewczynie, która jest bardzo świeżym kierowcą. Miał oberwaną pompę wspomagania i parę innych rzeczy do zrobienia, więc dałem go do mechanika.
Generalnie wiele nie zapłaciłem, przejechałem się około 200 km i poczułem, że wspomaganie przerywa. Zerknąłem na pompę wspomagania i sprawdziłem napięcie paska. Jest luźny na maksa, jakieś 2 cm ugięcia. Generalnie zauważyłem, że samo rozwiązanie tej pompy jakieś takie dziwne i nietypowe. Zrobiłem fotki i dzielę się z wami. Ktoś wie jak ten pasek naciągnąć?

Czy jest jakaś szansa na naciągnięcie tego paska i czy nie zluzuje się znowu po kilkunastu kilometrach? Czy wymieniać całą pompę na "tradycyjną"?

Poniżej fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Dzięki za wszelkie informacje...

: wt lip 13, 2010 21:52
autor: wasiak
to jest seryjna pompa
na ostatnim zdjeciu masz srube za pomoca ktorej mozesz regulowac ustawienie pompy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d9 ... 0e990.html
tu masz schemat powinno pomoc
nie pamietam juz teraz czy jeszcze cos prócz tej sruby trzeba bylo odkrecic

: wt lip 13, 2010 22:07
autor: Michał_1977
ryjas, brakuje Ci podstawowej rzeczy jaką jest napinacz.
Na fotce zaznaczyłem otwory na śruby,gdzie powinien być przykręcony :bajer:
Obrazek

: wt lip 13, 2010 23:08
autor: ryjas
Dzięki
Tak myślałem. Są z tyłu dwie dziury na bloku silnika, generalnie śrubka z przodu wygląda jakby tylko mocowała to całe ustrojstwo... Nic to..

Orientujecie się, czy można dostać sam napinacz? Czy trzeba kupić całą pompę z napinaczem z demontażu?

: śr lip 14, 2010 08:42
autor: Michał_1977
ryjas pisze:czy można dostać sam napinacz?
Poszukaj na szrotach.Leży tam tego trochę,więc nie powinno być problemu... :bajer: