Strona 1 z 1

[mk3] Wewnętrzny obieg powietrza

: pn sty 23, 2006 12:35
autor: miszel78
Mam taką sprawę: Czy powinienem czuć jakąkolwiek różnicę jeśli chodzi o nawiew jeśli włączę/wyłączę obieg wewnętrzny powietrza? Bo wydaje mi się że nie ma różnicy i nie wiem czy to u mnie w ogóle działa. Niby dioda się zapala jak wcisne przycisk, ale nic pozatym. Również nie odczuwałem różnicy jak jechałem za jakimś strasznie kopcącym pojazdem (i tak było czuc spalimy w aucie). W tym tygodniu wymieniam wszystkie filtry w aucie - również ten kabinowy. Może wówczas będzie jakaś różnica. Chociaż sam nie wiem... Czy można jakoś sprawdzić czy powietrze faktycznie krąży jakoś inaczej (czyt. przez filte kabinowy) po włączeniu obiegu wewnętrznego?

: pn sty 23, 2006 18:00
autor: inek01
Wydaje mi sie ze, na wewnetrznym powinny Ci po jakims czasie parowac szyby...

: pn sty 23, 2006 18:11
autor: miszel78
Nie paruja, przynajmniej na razie tego nie stwierdzilem. Ale to chyba dobrze ze nie paruja. Bede jezdzil teraz caly czas na wewnetrznym obiegu i przygladal sie szybom :)

: pn sty 23, 2006 18:16
autor: Vasyl
Sorrki za głupie pytanie może ale gdzie ten obieg wew sie uruchamia i jakie modele to powinny mieć. Bo przyznam się, ze u siebie tego nie widzę nigdzie.

: pn sty 23, 2006 18:19
autor: foxiu2k5
podpinam sie do pytania Vasyl,

: pn sty 23, 2006 18:19
autor: inek01
miszel78 pisze:Nie paruja, przynajmniej na razie tego nie stwierdzilem. Ale to chyba dobrze ze nie paruja. Bede jezdzil teraz caly czas na wewnetrznym obiegu i przygladal sie szybom
Moze dlatego nie paruja, bo nie przelacza sie na wewnetrzny i caly czas chodzi na zewnetrznym ???

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 17:21 ]
Vasyl pisze:Sorrki za głupie pytanie może ale gdzie ten obieg wew sie uruchamia i jakie modele to powinny mieć. Bo przyznam się, ze u siebie tego nie widzę nigdzie.
Tylko medele z klima chyba to maja.
Jest o tym w instrukcji.
Polecam lekture http://vw2.info/galerie/mk3/

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 17:24 ]
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?61,0

: pn sty 23, 2006 18:26
autor: miszel78
To jest to:
Obrazek

: pn sty 23, 2006 18:30
autor: Vasyl
Ale co klima wtedy nie powinna chodzić czasem, czy to jest jakis oddzielny dział. i u mnie na tych dwóch przyciskach pisze "norm" i "max", zaznaczam ze mam manualną klimę, moze to ma jakies znaczenie

: pn sty 23, 2006 18:33
autor: miszel78
Vasyl pisze:Ale co klima wtedy nie powinna chodzić czasem, czy to jest jakis oddzielny dział.
Właśnie mi coś podobnego do głowy przyszło. Skoro ten obieg maja tylko modele z klimą to może to działa tylko przy włączonej klimatyzacji? :-s

: pn sty 23, 2006 18:38
autor: inek01
Chyba raczej dziala, jesli pisza ze szyby moga parowac po wlaczeniu wewnetrznego, szczegolnie wtedy gdy klimatyzator jest wylaczony ;)
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?61,0

: pn sty 23, 2006 18:53
autor: miszel78
Vasyl pisze:Ale co klima wtedy nie powinna chodzić czasem, czy to jest jakis oddzielny dział. i u mnie na tych dwóch przyciskach pisze "norm" i "max", zaznaczam ze mam manualną klimę, moze to ma jakies znaczenie
Ja też mam manualną klimę i mam na jednym przycisku A/C (wcisniecie go i przekrecenie pokretła nawiewu na 1-4 załącza klime) a na drugim mam właśnie taką strzałkę, symbolisującą obieg wewnętrzny. Pewnie to że nasze przyciski się różnią wynika z różnych lat produkcji aut. Moje jest z 1996 roku.

inek01 pisze:Chyba raczej dziala, jesli pisza ze szyby moga parowac po wlaczeniu wewnetrznego, szczegolnie wtedy gdy klimatyzator jest wylaczony ;)
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?61,0
no to pojeżdżę i poobserwuje te szyby. Pytając o to czy moża jakoś sprawdzić czy to dziala miałem na myśli cos w stylu "wetknij palec tu czy tam i poczuj przepływ powietrza" :grin: :grin:

: pn sty 23, 2006 19:34
autor: inek01
miszel78 pisze:"wetknij palec tu czy tam i poczuj przepływ powietrza
Wyjmij filtr przeciwpylkowy i zajrzyj czy po wlaczeniu o. wewn. zamknie sie jakas klapka w tunelu przez ktory wchodzi powietrze.

: pn sty 23, 2006 19:46
autor: Corvax
obieg zamkniety jest niezaelżny od klimatyzacji - sprawdź filtr kabinowy i czy serwomechanizm zamyka klapke - jek sie dobrze wsłuchasz powinieneś usłyszeć po właczeniu obiegu zamk. silniczek zamykajacy klapkę.