Strona 1 z 1
Falowanie obrotów...
: wt lip 13, 2010 12:14
autor: stthomas
Witam z kolejnym problemem...
Standardowym problemem VW jest brudząca się
przepustnica...
Raz na jakiś czas wrzucając na luz obroty zaczynają
co raz bardziej spadać i falować aż w końcu silnik nie
trzyma obrotów i dojazd na czerwone światło kończy się
gaśnięciem silnika... wtedy wiemy już, że najwyższy
czas przeczyścić przepustnicę...
Przepustnicę trzeba przeczyścić, wgrać komputerowo
program sterujący przepustnicą i powinno być OK.
Jednak pytanie co, gdy po przeczyszczeniu, po wgraniu
programu sterującego mamy do czynienia z "falowaniem
obrotów", "nierówną pracą silnika", "silnikiem samoczynnie
zwiększającym obroty o z 700-750 do 1200-1300" itp.?
Są momenty, że obroty ładnie spadają do 750, ale zazwyczaj
spadną do tych 750 lub trochę mniej i wyczuwalne jest drgnięcie
silnika i zwiększenie obrotów na chwilę...
Ten sam problem dotyczy samochodu na postoju...
Przez chwilę silnik równo pracuje, by po chwili zwiększyć obroty,
zadrżeć i z powrotem praca normalna, po chwili sytuacja się powtarza..
Świece wymieniłem, także jedna przyczyna odpada...
Gość obsługujący diagnostykę komputerową powiedział, że jeśli
problem nie ustanie to trzeba będzie wymieniać całą
przepustnicę (koszt ok. 1000zł) ile w tym prawdy???
Pozdrawiam
: wt lip 13, 2010 12:17
autor: Walus
Jaki silnik ?
: wt lip 13, 2010 12:21
autor: stthomas
Walus pisze:Jaki silnik ?
VW Golf IV 1999r. 1,4 16V
: wt lip 13, 2010 12:28
autor: Walus
nie wiem jak to jest u was ja mam AZD 1.6 16v i tez mialem problem wyczyscilem przepustnice, zawór zwrotny, i to samo. Sprawdzilem napiecia i kazda z cewek czy czujnik polozenia walu napiecia maja ok, Lambda OK. Postawilem na paliwo, jezdze na racingu 99 i jak reka odjął, przy vervie czasem sie zatnie.
: wt lip 13, 2010 12:45
autor: stthomas
Walus pisze:nie wiem jak to jest u was ja mam AZD 1.6 16v i tez mialem problem wyczyscilem przepustnice, zawór zwrotny, i to samo. Sprawdzilem napiecia i kazda z cewek czy czujnik polozenia walu napiecia maja ok, Lambda OK. Postawilem na paliwo, jezdze na racingu 99 i jak reka odjął, przy vervie czasem sie zatnie.
heh' a ja jak na złość od dłuższego czasu jeżdżę na zwykłej 95 z Orlenu...
Spróbuje verva98 teraz (bo racingu 99 w Bydgoszczy nie widziałem) i zobaczę jaki będzie efekt... Dzięki..
: wt lip 13, 2010 17:19
autor: hossearkadio26
Kolego
stthomas sprawdz sobie czujnik ciśnienia oleju dla układu wspomagania. Jeżeli takowy posiadasz. Jest on na pompie wspomagania. I może powodować falowanie obrotów.
: wt lip 13, 2010 17:37
autor: oldstaszek
Wizualna czystość przepustnicy nie świadczy o jej sprawności mechanicznej.
Istotnym jest oczyszczenie szczelin szczególnie na jej osi - tu odłożone brudy będą dawać niestabilność poprzez miejscowe przytrzymywanie przepustnicy i jej przeskoki.Inaczej - zachwiana została płynność ruchu przepustnicy. Jest to skok rzędu 0,1/0,2 mm i wszystko się zmienia.
Kwestia usunięcia brudów za pomocą odpowiedniej chemii co zostało już wielokrotnie spraktykowane z dobrym skutkiem....dalej na prive - kryptoreklama...
Oczywiście nic nie wyklucza zmian w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje(ale błąd nie występuje na diagno).
EDIT - zapomniałem dodać - podobne efekty daje silniczek krokowy gdy zestali się smar na trzpieniu regulacyjnym.
: wt lip 13, 2010 18:12
autor: stthomas
hossearkadio26 pisze:Kolego
stthomas sprawdz sobie czujnik ciśnienia oleju dla układu wspomagania. Jeżeli takowy posiadasz. Jest on na pompie wspomagania. I może powodować falowanie obrotów.
pojutrze jadę do znajomego mechanika, przekaże mu tą uwagę i może uda mu się to sprawdzić... dzięki za podpowiedź..
[ Dodano: 13 Lip 2010 18:15 ]
oldstaszek pisze:Wizualna czystość przepustnicy nie świadczy o jej sprawności mechanicznej.
Istotnym jest oczyszczenie szczelin szczególnie na jej osi - tu odłożone brudy będą dawać niestabilność poprzez miejscowe przytrzymywanie przepustnicy i jej przeskoki.Inaczej - zachwiana została płynność ruchu przepustnicy. Jest to skok rzędu 0,1/0,2 mm i wszystko się zmienia.
Kwestia usunięcia brudów za pomocą odpowiedniej chemii co zostało już wielokrotnie spraktykowane z dobrym skutkiem....dalej na prive - kryptoreklama...
Oczywiście nic nie wyklucza zmian w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje(ale błąd nie występuje na diagno).
heh' czyli czyszczenie kompleksowe ;/ ja tylko tą górną - łatwiej dostępną część przepustnicy przeczyściłem i zadowolony, że już nie gaśnie jeżdżę dalej...
Jak to czytam, to mam ochotę rozebrać i dokładnie przeczyścić jednak wtedy znów
wizyta u diagnostyka by wgrać program sterujący przepustnicą jest potrzebna???
[ Dodano: 13 Lip 2010 18:21 ]
hossearkadio26 pisze:Kolego
stthomas sprawdz sobie czujnik ciśnienia oleju dla układu wspomagania. Jeżeli takowy posiadasz. Jest on na pompie wspomagania. I może powodować falowanie obrotów.
tylko cholera... zastanawiam się - jeśli jż go odnajdziemy - jak sprawdzić czy jest dobry...
: wt lip 13, 2010 19:08
autor: mirek87
nowa przepustnica zamiennik chyba czeski kosztuje coś 300 zł bo teraz skoda robi to co vw , ale to tylko wtedy gdy środek jest już w rozsypce tak to tylko wyczyścić i zrobić adaptacje. W 1.4 16V problemy występują też z cewką która też potrafi zgasić nam autko !
: wt lip 13, 2010 21:09
autor: michasbroda
hossearkadio26 a tobie to pomogło???
jaki jest koszt takiego zabiegu??? z góry dzięki za odpowiedż
: śr lip 14, 2010 08:50
autor: hossearkadio26
michasbroda pisze:hossearkadio26 a tobie to pomogło???
jaki jest koszt takiego zabiegu??? z góry dzięki za odpowiedż
Kolego widze ze masz AKL-a. Ja również. Obroty mi falowały. Wine miał ten czujnik własnie. Zakupiłem go w serwisie za 105 zł.
stthomas Bardzo łatwo można sprawdzić czy wina lezy po stronie czujnika. Wystarczy go odpiąć, i wtedy odpalasz jedziesz i sprawdzasz czy jest ok czy tez nie.
Pozdro