Strona 1 z 1

Przekaźnik sterownika c. zamka - problem po podłączeniu

: wt lip 13, 2010 11:24
autor: snajperusa
Witam
mam problem z podłączeniem sterownika centralnego zamka
podłączyłem wszystko wg schematu
Obrazek

posiadam moduł komfortu
podłączyłem przekaźnik, aby zmienił sygnał masy na + potrzebny do zamknięcia
podłączyłem odpowiednio
do styków 86 i 30 - 12V z czerwonego przewodu ze skrzynki bezpieczników
do 85 - przewód zielony ze sterownika
styk 87 połączyłem z przewodem szarym w wiązce drzwi odpowiedzialnym za zamykanie

po podłączeniu wszystkiego szyby się zamknęły. za pomocą pilota można było tylko otworzyć samochód, po przyciśnięciu zamknij nic się nie działo

proszę o pomoc i podpowiedź co źle podłączyłem
zastanawiam się teraz czy do styków 86 i 30 nie powinien być podłączony biały przewód ze sterownika odpowiedzialny za zamykanie
bardzo proszę o pomoc

: wt lip 13, 2010 13:46
autor: brateq
Sprawdź przekaźnik czy klika, podepnij go do akumulatora i zobacz czy słychać styk bo podłączenie jest ok. Jaki przekaźnik NC czy NO bo możliwe że podpiąłeś się do wyjścia które jest zwarte w stanie spoczynku dlatego Ci się wszystko odrazu zamknęło.

Daj zdjęcie przekaźnika i sprawdź najpierw czy działa. Z tego co wnioskuje piszesz że można tylko otworzyć auto, czyli drugi przekaźnik działa jak należy? Zamień je miejscami zobacz co się dzieje.

Nie kombinuj z podpinaniem przewodu. Zdjęcie instrukcji jest ciut nieczytelne więc z tego nic nie wywnioskuje.

: wt lip 13, 2010 14:24
autor: ventus90
Podpinam sie bo mam identyczny sterownik i nie moge sobie z tym poradzic

: wt lip 13, 2010 16:35
autor: Zico63b
Mało co widać, ale po co zmieniałeś minus na plus?
Ten sterownik podaje plusa lub minusa, wystarczy tylko przejrzeć schemacik górny/lewy z pięciu małych. Układ styków roboczych jest "jasny jak drut!"
Plusa, oprócz do jasno opisanych przewodów sterownika, dajesz do żółto-czarnego oraz żółtego. Biały masz wtedy na zamykanie a biały z czarnym paskiem - otwieranie, przekaźnik nie jest potrzebny:bigok:
Dla pewności daj lepszy skan tych małych właśnie rysunków.

: wt lip 13, 2010 18:48
autor: snajperusa
Podlaczenie samego sterownika jest ok. Zamyka i otwiera bez problemu.
Przekaznik jest potrzebny aby zamienic polaryzacje na przewodzie odpowiadajacym za domykanie szyb (standardowo -). Bez przekaznika impuls jest za krotki i tylko chwile przymyka szyberdach i szyby. Przekaznik mam taki

Obrazek

nie wiem co zle podlaczylem ale po polaczeniu z 12V ze skrzynki bezpiecznikow domknal mi szyby i zaryglowal drzwi. Pilotem da sie otworzyc ale nie da sie juz zamknac.
Przekaznik klikal, ale po roznych kombinacjach przestal. Kupie drugi, ale chce miec pewnosc jak to prawidlowo podlaczyc.

Jaki drugi przekaznik? Zastosowalem tylko jeden

: wt lip 13, 2010 22:35
autor: brateq
Daj lepsze powiększenie tych małych rysunków a dlaczego dwa już Ci wyjaśniam:

Z centralki wychodzi minus ( - ) na zamknięcie i otwarcie, czyli na dwóch przewodach, które to musisz zamienić na plus, więc potrzebujesz dwa przekaźniki. Jeden na otwarcie, drugi na zamknięcie.

Jeśli nie masz dwóch to mogą być takie kwiatki

Daj proszę większe zdjęcie tych obrazków i na pewno coś wymyślimy.

: wt lip 13, 2010 23:30
autor: snajperusa
Dodaję prawidłowy schemat oraz powiększone rysunki

Obrazek

Obrazek

Sterownik podłączony wg schematu nr 2 czyli sterowanie plusami
Na obu przewodach tzn białym i biało- czarnym pojawia się plus, który odpowiednio zamyka i otwiera. Problem w tym, że na zamykanie potrzebny jest dłuższy impuls, a na tych podawany jest tylko przez 3,5s. Na zielonym przewodzie impuls jest odpowiednio długi, ale jest to sygnał masy i stąd problem jak to podłączyć aby był plus i wszystko działało.

Użyty schemat jest ok, kwestia tylko tego zielonego przewodu. Proszę o dokładne rozpisanie podłączenia do przekaźnika.

: śr lip 14, 2010 01:12
autor: Zico63b
No to z tym nic Kolega nie zrobi, bez drobnych kombinacji z diodami. Dwa pytanka (na jutro wieczór, wcześniej chyba nie da rady):
*Czy sygnał domykania jest po naciśnięciu dodatkowego przycisku na pilocie?
*czy domykanie ma być zawsze, czy tylko na życzenie kierowcy - po przyciśnięciu ewentualnego, dodatkowego przycisku w pilocie (patrz wcześniejsze pytanie)?
Ja bym po pierwsze sprawdził bezpieczniki zasilające sterownik i pompkę; następna sprawa, to proponuję z zielonego przewodu - poprzez ten przekaźnik
snajperusa pisze:podłączyłem przekaźnik, aby zmienił sygnał masy na + potrzebny do zamknięcia
podłączyłem odpowiednio
do styków 86 i 30 - 12V z czerwonego przewodu ze skrzynki bezpieczników
do 85 - przewód zielony ze sterownika
styk 87 połączyłem z przewodem szarym w wiązce drzwi odpowiedzialnym za zamykanie
(to jest dobre połączenie) - podanie plusa na przewód zapłonu przy wtyku pompki - schemat jutro.
Bo problemem jest tu chyba pewne zabezpieczenie w module komfortu, opisane w instrukcji pojazdu Golf III na stronach 7 - 12.
Pracujemy nad tym z kolegą z forum, ma chyba ten sam problem i czekam na PW od niego czy rada mu pomogła.
Niech Kolega sprawdzi te zasilania, wejdzie do pojazdu i ze środka, po zamknięciu drzwi - wykona procedurę zamknięcia i otwarcia. Gdy nie otworzy - proszę włączyć zapłon i znów spróbować otworzyć.

: śr lip 14, 2010 09:46
autor: brateq
Hm no to jak dla mnie żadmego przekaźnika nie potrzeba...
Wynika z tego że to czym sterujesz zależy od tego co podasz.

żółto-czarny,żółty pod + ( stały )

biały do szarego w drzwi, biało-czarny w zielony w drzwi ( otwieranie )

zworka w centralce na 3.5 sekundy ( opisane jest jako zamykanie pneumatyczne więc szyby powinny się ruszyć tylko przy zamykaniu )

: śr lip 14, 2010 09:55
autor: snajperusa
Zico63b pisze:*Czy sygnał domykania jest po naciśnięciu dodatkowego przycisku na pilocie?
*czy domykanie ma być zawsze, czy tylko na życzenie kierowcy - po przyciśnięciu ewentualnego, dodatkowego przycisku w pilocie (patrz wcześniejsze pytanie)?
Nie ma dodatkowego przycisku, sygnał na zielonym przewodzie pojawia się po naciśnięciu przycisku zamknij na pilocie. Chciałbym żeby domykanie zawsze włączało się po naciśnięciu przycisku zamknij, abym zamykając samochód nie musiał pamiętać o tym, że zapomniałem zamknąć którąś ze szyb lub dach.

brateq pisze:Hm no to jak dla mnie żadmego przekaźnika nie potrzeba...
Wynika z tego że to czym sterujesz zależy od tego co podasz.

żółto-czarny,żółty pod + ( stały )

biały do szarego w drzwi, biało-czarny w zielony w drzwi ( otwieranie )



Dokładnie tak jest podłączone ale już pisałem wcześniej, że 3,5s to za krótko na domknięcie wszystkiego. Szyber zamyka się około 7 sek. Bez przekaźnika nie da rady.

: śr lip 14, 2010 10:18
autor: brateq
Hmm to ja zrobiłbym tak.

Do tego co pisałem wyżej czyli do normalnego podłączenia dodałbym przekaźnik
podłączyłem przekaźnik, aby zmienił sygnał masy na + potrzebny do zamknięcia
podłączyłem odpowiednio
do styków 86 i 30 - 12V z czerwonego przewodu ze skrzynki bezpieczników
do 85 - przewód zielony ze sterownika
styk 87 połączyłem z przewodem szarym w wiązce drzwi odpowiedzialnym za zamykanie
tyle że na 85 musi być dioda prostownicza ( przepuści pra tylko w stronę przekaźnika ), na 87 również ( prąd nie "wejdzie" do przekaźnika ).

Do szarego przewodu w drzwiach dochodziły by dwa przewody od cenralki i przekaźnika.

Ten system musi zadziałać skoro piszesz że się szyby troszkę unoszą to to rozwiązanie podtrzyma podanie + na szary przewód i nie może być inaczej.

A teraz powiedz mi szczerze i z czystej ciekawości ile zapłaciłeś za ten sterownik?

: śr lip 14, 2010 12:01
autor: snajperusa
jutro spróbuję podłączyć wg Twojego opisu. Mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Co do pytania za sterownik zapłaciłem z przesyłką 60zł. Moim zdaniem sterownik jest ok. Piloty fajnie wykonane itd. Dam znać co dalej.
Czy wystarczą diody 4A? Bo takie chyba mam.

[ Dodano: 15 Lip 2010 18:41 ]
A czy moze byc tak, ze przez zle podlaczenie do przekaznika uszkodzil sie sterownik?
Na zielonym przewodzie nie ma teraz zadnego impuslu ani masy ani plusa. Przekaznik po podlaczeniu pod aku dziala bezproblemu.

: pt lip 16, 2010 08:56
autor: brateq
Hmm wątpie, a nie spalił się bezpiecznik?