imp pisze:ja sie też obawiam ...o skrzynke strasznie..narazie daje rade..przebieg 88 000...jak odróżnić 8v od 16??? silnik mam SR równierz
Prosta spraw, jeśli masz silnik SR to jest 8V. Siliki 1,6 16V mają takie oznaczenie na osłonie silnika, silnik 1,6 8V ma oznaczenie na osłonie 1,6 SR. Dołączam zdjęcia zapoznawcze. A jeśli chodzi o znaczenie symbolu SR, to osnacza on SaugrohrRegisterumschaltbar od niemieckiego
wynalazku przełączania długości kolektora ssącego Registersaugrohrumschaltung. Dużo ludzi nie wie co SR oznacza, ja też do nich się zaliczałem i szukałem długo, ale rozgryzłem ten problem.
[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 22:39 ]
lolek pisze:W budowie nie potrafie odróżnić , ale w praktyce to jest niebo a ziemia
Niewiem dokładnie co masz na myśli, ale wydaje mi się że uważasz że silnik 8V jest gorszy od 16V. Jeśli chodzi o osiągi, dynamikę i elastyczność to oba silniki są porównywalne. A dane techniczne są również podobne moc, moment obrotowy itp. Z tym że 8v jest bardziej dynamiczny przy niższych obrotach i przy tym ma mniejsze spalanie.
[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 22:45 ]
A co do skrzyni biegów to jest to niestety wada fabryczna tego modelu. Ja też mam problem ze skrzynią. U mnie przejawia się to w ten sposób, że gdy wbije bieg wsteczny to moge jechać tylko bardzo wolno na nim, bo jak przyspieszam to bieg wyskakuje. Niewiem czym jest to spowodowane, może to też wada fabryczna, a może tylko skrzynia się poluzowała i nie jest na właściwym poziomie. Sam niewiem co to może być....