Strona 1 z 1

Kilka problemów...

: pn lip 12, 2010 15:57
autor: stthomas
Witam...
Jak zwykle z prośbą o poradę do Was ekspertów,
bądź po prostu bardziej doświadczonych przychodzę...
3 dziwne problemy, z którymi jeszcze się nie uporałem.
A więc do rzeczy:

VW Golf IV 1999r. 1,4 16V

Coś pobiera prąd przy wyłączonym silniku...
Kilka razy natknąłem się na rozładowany akumulator.
Odkryliśmy, że jest pobór prądu podczas postoju
i większy niż być powinien podczas jazdy.
Odłączałem wszystkie bezpieczniki po kolei,
ale pobór był dalej co to może być?
- mam przypuszczenia, że alarm, ale zamykając
samochód na kluczyk, nie włączając alarmu
sytuacja była taka sama...


Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Bez znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany,
obroty falują w zakresie 750-1200.
Świece wymieniłem, także to raczej nie to,
choć mam wrażenie, że nastąpiła lekka poprawa,
jednak obrotomierz nie zatrzymuje się w miejscu.
Czasami tylko pięknie spocznie na 750 obrotów
i stoi, ale zazwyczaj wyczuwam drgnięcie silnika
i lekko dodaje gazu...
Przepustnicę też przeczyściłem, także i tu jest ok.


Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Jak jest wszystko OK, to szybko uzyskuje temperaturę
90 stopni i ją trzyma. Teraz jest zazwyczaj zero.
Wentylator też się nie załącza (prawdopodobnie, bo
nie wiem czy była taka konieczność, ale 20 minut jazdy
w 40 stopniach i korki to raczej powinien być powód
by zaskoczył). Kilka razy była sytuacja, że temperatura
była pokazywana... I w związku z tym nie jestem pewien
czy to czujnik temperatury.


Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi, choć jeszcze będę
tu pisał...

Re: Kilka problemów...

: śr lip 14, 2010 00:44
autor: grizzly83
Widzę , że full masz odpowiedzi :helm:

1) Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Skoro zrobiłeś adaptacje przepustnicy to pozostaje Tobie wyczyszczenie przepływomierza powietrza ... dziwne , ale u mnie pomogło (..przepływomierz był zafajdany... )


2) Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Sprawdź termostat ( wymiana pomogła ) , a następnie czujnik temperatury.

Re: Kilka problemów...

: śr lip 14, 2010 09:41
autor: stthomas
grizzly83 pisze:Widzę , że full masz odpowiedzi :helm:

1) Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Skoro zrobiłeś adaptacje przepustnicy to pozostaje Tobie wyczyszczenie przepływomierza powietrza ... dziwne , ale u mnie pomogło (..przepływomierz był zafajdany... )


2) Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Sprawdź termostat ( wymiana pomogła ) , a następnie czujnik temperatury.

Napisałem posty osobno i.. pomogło :)
Apropo falowania takie mam podpowiedzi - czyszczenie szczelin szczególnie na jej osi ; ew. zmiany w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje... ; czujnik ciśnienia oleju układu wspomagania ; i Twoja podpowiedź - czyszczenie przepływomierza powietrza... także posprawdzam spokojnie wszystko i zobaczymy co się winne okaże..

Co do temperatury - na komputerze wyszło, że jeden czujnik jest uszkodzony
(pokazuje cały czas 30'C, gdy drugi koło 90'C)

Co do prądu to najprawdopodobniej jakieś zwarcie styków, bo alarm już wiem, że na pewno nie, także dziś lecę do elektryka, może znajdzie...

Dzięki za podpowiedź..

: śr lip 14, 2010 10:49
autor: greg
stthomas, masz auto 1999 rok - jeśli z początku roku to nie wiem jaki przepływomierz masz czyścić bo go nie ma
http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf sam sobie zerknij w schemacik