Witam...
Jak zwykle z prośbą o poradę do Was ekspertów,
bądź po prostu bardziej doświadczonych przychodzę...
3 dziwne problemy, z którymi jeszcze się nie uporałem.
A więc do rzeczy:
VW Golf IV 1999r. 1,4 16V
Coś pobiera prąd przy wyłączonym silniku...
Kilka razy natknąłem się na rozładowany akumulator.
Odkryliśmy, że jest pobór prądu podczas postoju
i większy niż być powinien podczas jazdy.
Odłączałem wszystkie bezpieczniki po kolei,
ale pobór był dalej co to może być?
- mam przypuszczenia, że alarm, ale zamykając
samochód na kluczyk, nie włączając alarmu
sytuacja była taka sama...
Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Bez znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany,
obroty falują w zakresie 750-1200.
Świece wymieniłem, także to raczej nie to,
choć mam wrażenie, że nastąpiła lekka poprawa,
jednak obrotomierz nie zatrzymuje się w miejscu.
Czasami tylko pięknie spocznie na 750 obrotów
i stoi, ale zazwyczaj wyczuwam drgnięcie silnika
i lekko dodaje gazu...
Przepustnicę też przeczyściłem, także i tu jest ok.
Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Jak jest wszystko OK, to szybko uzyskuje temperaturę
90 stopni i ją trzyma. Teraz jest zazwyczaj zero.
Wentylator też się nie załącza (prawdopodobnie, bo
nie wiem czy była taka konieczność, ale 20 minut jazdy
w 40 stopniach i korki to raczej powinien być powód
by zaskoczył). Kilka razy była sytuacja, że temperatura
była pokazywana... I w związku z tym nie jestem pewien
czy to czujnik temperatury.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi, choć jeszcze będę
tu pisał...
Kilka problemów...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Kilka problemów...
Widzę , że full masz odpowiedzi
1) Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Skoro zrobiłeś adaptacje przepustnicy to pozostaje Tobie wyczyszczenie przepływomierza powietrza ... dziwne , ale u mnie pomogło (..przepływomierz był zafajdany... )
2) Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Sprawdź termostat ( wymiana pomogła ) , a następnie czujnik temperatury.
1) Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Skoro zrobiłeś adaptacje przepustnicy to pozostaje Tobie wyczyszczenie przepływomierza powietrza ... dziwne , ale u mnie pomogło (..przepływomierz był zafajdany... )
2) Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Sprawdź termostat ( wymiana pomogła ) , a następnie czujnik temperatury.
Re: Kilka problemów...
grizzly83 pisze:Widzę , że full masz odpowiedzi
1) Falowanie obrotów na biegu jałowym.
Skoro zrobiłeś adaptacje przepustnicy to pozostaje Tobie wyczyszczenie przepływomierza powietrza ... dziwne , ale u mnie pomogło (..przepływomierz był zafajdany... )
2) Nie zawsze pokazuje temperaturę...
Sprawdź termostat ( wymiana pomogła ) , a następnie czujnik temperatury.
Napisałem posty osobno i.. pomogło
Apropo falowania takie mam podpowiedzi - czyszczenie szczelin szczególnie na jej osi ; ew. zmiany w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje... ; czujnik ciśnienia oleju układu wspomagania ; i Twoja podpowiedź - czyszczenie przepływomierza powietrza... także posprawdzam spokojnie wszystko i zobaczymy co się winne okaże..
Co do temperatury - na komputerze wyszło, że jeden czujnik jest uszkodzony
(pokazuje cały czas 30'C, gdy drugi koło 90'C)
Co do prądu to najprawdopodobniej jakieś zwarcie styków, bo alarm już wiem, że na pewno nie, także dziś lecę do elektryka, może znajdzie...
Dzięki za podpowiedź..
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 09:42 przez stthomas, łącznie zmieniany 1 raz.
stthomas, masz auto 1999 rok - jeśli z początku roku to nie wiem jaki przepływomierz masz czyścić bo go nie ma
http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf sam sobie zerknij w schemacik
http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf sam sobie zerknij w schemacik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 351 gości