Strona 1 z 1

Zwariowany układ chłodzenia...?

: pn lip 12, 2010 14:06
autor: TJ1988
Panowie, mam problem z chłodzeniem w moim MK3. Ubywa gdzieś cieczy chłodzącej, a nie wiem gdzie... Plam po nocy nie ma, na silniku też sucho. No nie mam pojęcia.

Wskazówka temperatury cieczy chł. nie działała, więc wymieniłem czujnik... I dalej się nie podnosi. Jeszcze nie zaobserwowałem żeby się właczał wentylator, ale... silnik się do tej pory nie ugotował, więc chyba się włącza...


Byłem u mechanika też nic nie stwierdził, dokręcił jedną śrubkę, przy przewodzie i nagle poziom płynu się podniósł ponad max'a. Teraz znowu jest znacznie poniżej min. Pomimo że był dolewany 4 dni temu... :/

: pn lip 12, 2010 15:10
autor: brateq
Nie wiem co rozumiesz przez ubywa bo jeśli po włączeniu silnika ubywa go ze zbiorniczka to jest ok, ważne żeby na wyłączonym był w "normie".

Jeśli naprawdę go ubywa a nie ma żadnych wycieków i jesteś tego na sto procent pewny, to może płyn jest przepalany ( uszczelka pod głowicą chociażby ) ale wtedy spaliny pachną charakterystycznie słodko.

: pn lip 12, 2010 15:22
autor: Arojan1
może też tak być(u mnie tak było)że uszczelka przy krućcu wody była walnięta i na zimnym silniku było sucho zadnych plam nic,jak sie podniosła temperatura to sie para ulatniała i to tak że prawie niebyło widać ale po tygodniu 0,5 l było trzeba dolac możesz też mieć nieszczelny którys przewód bedzie ubywac płynu a ty nic niezobaczysz

: pn lip 12, 2010 18:24
autor: TJ1988
No właśnie na wyłączonym jest nisko :/ Wycieków nie ma. Nic nie zauważyłem. Kupiłem dzisiaj inny płyn - STP i uszczelniacz do chłodnicy w proszku. Zobaczymy może to pomoże...

Głowica raczej nie, nie ma wody na bagnecie, osadu na korku, innego koloru spalin, ani nic takiego...

: pn lip 12, 2010 18:41
autor: Młody90
TJ1988, sprawdziles dokladnie ? podłóz na noc jakis karton albo cos bo ta woda nie moze sie od tak ulatniać . Moze pompa wody poszła

: pn lip 12, 2010 18:43
autor: TJ1988
Ja sprawdziłem, mechanik sprawdził... No nic. Sypać ten proszek, czy nie? Bo niby na opakowaniu gwarantują że nie szkodzi, ale boję się o nagrzewnice :/

: pn lip 12, 2010 18:52
autor: Młody90
TJ1988, nie syp .
co to za mechanik jak nie wie gdzie ucieka plyn. Gdzies musi nie ma bata

: pn lip 12, 2010 20:24
autor: caro86wlkp
do bloku przykręcony jest króciec, do niego dochodzą bodajże 2 czujniki i 2 węzę od wody.
często on pęka na łączeniu z blokiem. wystarczy odkręcić i sprawdzić czy jest pęknięty.

: pn lip 12, 2010 22:01
autor: TJ1988
Móglbym jakieś zdjęcie albo schemacik prosić? Bo nie wiem jak to ma wyglądać...


BTW: Może to mieć związek ze wskazówką? Nie wiem czemu, ale się ona nie podnosi. Wymieniłem czujkę, więc powinna już działać... :/ A tu nic. Dalej 0 pokazuje. Jakiś bezpiecznik odpowiada za samą wskazówkę temp.? Albo nie wiem co jeszcze.

Myślałem o tym, że w sumie nie słyszałem jeszcze (chyba) wiatraka, może przez to że on się nie włącza, to ten płyn się po prostu w takich ilościach zużywa... Da się jakoś sprawdzić czy wiatrak działa?

: pn lip 12, 2010 22:22
autor: fasolisko
Płyn chłodniczy się nie zużywa bo pracuje w obiegu zamkniętym. Minimalne ubytki się zdarzają albo płyn ucieka gdzieś przez nieszczelności - na zewnątrz lub do środka silnika.

Może wskazówka jest uszkodzona - najlepiej sprawdzić to podłączając inne zegary i wtedy zobaczysz czy to wina wskaźnika czy czujnika. Czy wskazówka wcześniej działała i nagle przestała czy od zawsze nic nie wskazywała ?

Za włączenie wiatraka odpowiada inny czujnik (termowłącznik) i nie ma on nic wspólnego z wskaźnikiem temperatury. Może wymieniłeś właśnie tą czujkę ?

Nie wsypuj żadnego uszczelniacza.

: pn lip 12, 2010 22:42
autor: TJ1988
Tak wcześniej działała, aż pewnego dnia nie wstała....

Ten czujnik od wskazówki jest koło termostatu? Tak? A od wentylatora gdzie? Jak i gdzie sprawdzić ten króciec...?