Strona 1 z 1

skrzynia biegow

: ndz lip 11, 2010 20:48
autor: psilos1
Witam wszystkich!Ktoredy dolewamy oleju do skrzyni biegow?Przez wlew z boku wchodzi do przelania jakies 1.6 litra a powinno 2-2.2 .

: ndz lip 11, 2010 21:05
autor: italiano_83
Teoretycznie instrukcja mówi o 2.2l wlewamy przez wlew z boku. Jak więcej nie wchodzi, to są tylko dwie możliwości w skrzyni zostało trochę oleju lub auto stoi nierówno :bajer:
Nie ma co dumać jak się wylewa z korka wlewowego to już więcej nie wejdzie :grin:

: ndz lip 11, 2010 21:17
autor: psilos1
italiano_83 pisze:Teoretycznie instrukcja mówi o 2.2l wlewamy przez wlew z boku. Jak więcej nie wchodzi, to są tylko dwie możliwości w skrzyni zostało trochę oleju lub auto stoi nierówno :bajer:
Nie ma co dumać jak się wylewa z korka wlewowego to już więcej nie wejdzie :grin:
Dzieki!

: ndz lip 11, 2010 23:50
autor: Kavior
Masz wlać do skrzyni tyle oleju ile przewiduje serwisówka. Jesli przez korek juz sie przelewa to trzeba lać od góry a nie płakać że potem skrzynia pada. Ja w polo by wlać tyle ile trzeba dolewałem przez naped predkosciomierza bo przez korek prawie litra mniej weszła. Potem ludzie płaczą ze skrzynia wyje i piątka wypada :grrr:

: pn lip 12, 2010 18:21
autor: psilos1
Czyli co robic ?Jedni mowia dolewac -inni ze nie potrzeba!A jak juz to ktoredy-przez czujnik wstecznego czy impulsator?

: pn lip 12, 2010 18:45
autor: italiano_83
Kavior pisze:Masz wlać do skrzyni tyle oleju ile przewiduje serwisówka. Jesli przez korek juz sie przelewa to trzeba lać od góry a nie płakać że potem skrzynia pada. Ja w polo by wlać tyle ile trzeba dolewałem przez naped predkosciomierza bo przez korek prawie litra mniej weszła. Potem ludzie płaczą ze skrzynia wyje i piątka wypada :grrr:
Tak jeszcze zbiornik nad skrzynią dodatkowy zamontować bo a nóż zabraknie, sorry stary, ale jest korek wlewowy i olej ma sięgać co najwyżej do jego dolnej krawędzi a nie ponad !!! Olej przekładniowy jest gęsty i zawsze coś zostanie w skrzyni, tak samo z wlewanie trzeba to robić sukcesywnie i powoli. Jak by trzeba olej wlewać od góry to producent by to przewidział :bajer: Samochód ma stać na płaskim równym podłożu albo na podnośniku, fizyki nie oszukasz i cała historia.

Lejek wąż wkładasz do otworu wlewowego i powoli wlewasz olej, jak się zaczyna wylewać
to masz full i nie ma co kombinować.

: śr lip 14, 2010 11:06
autor: Kavior
italiano_83 pisze:ale jest korek wlewowy i olej ma sięgać co najwyżej do jego dolnej krawędzi
Nie tyczy się to każdej skrzyni biegów :bajer: Jak wytłumaczysz fakt że rozbierałem całą skrzynie na częsci więc nie było w niej po złożeniu grama oleju a po zalaniu pod korek nie weszła wymagana ilość podana przez producenta ?? A to że producent wszystkiego nie podaje to inna sprawa. Zapewne znany Ci jest zapisa z instrukcji że olej w skrzyniach manualnych vw nie podlega wymiania. Ciekawe dlaczego producent który produkuje i dostarcza im te skrzynie podaje inaczej :rotfl:

: śr lip 14, 2010 18:12
autor: italiano_83
Kavior pisze:Zapewne znany Ci jest zapisa z instrukcji że olej w skrzyniach manualnych vw nie podlega wymiania. Ciekawe dlaczego producent który produkuje i dostarcza im te skrzynie podaje inaczej :rotfl:
Tak, to prawda ASO zakłada wymianę oleju w skrzyni biegów wyłącznie podczas jej naprawy, dlaczego tak jest skoro olej się zużywa nie wiem. Dane podawane przez producentów czy też ASO nie zawsze są ścisłe, wielokrotnie spotykałem się ze zmianami zalecanych wartości w stosunku do podawanych na początku, np FIAT SC po dwóch latach nastąpiła korekta i ASO dostało info aby do skrzyni lać 0.5 l oleju mniej niż zalecano na początku. Ja tłumacze to w najprostszy z możliwych sposobów, producent skrzyni wie w jakim położeniu będzie ona pracowała, więc może spokojnie dostosować miejsce korka wlewu oleju tak aby nie nastręczać kłopotów użytkownikowi/ASO. Tak samo jest z olejem silnikowym, w instrukcji podają 4.5l a jak wleje się 4 to jest już MAX, więc na siłę nie wlewam tylko patrzę na miarkę.
W instrukcji VW podają max do wysokości korka wlewowego, a nawet w przypadku niektórych skrzyni 7mm poniżej.