Strona 1 z 2

Golf IV 1.6 SR 101 km Problem (spalanie)

: ndz lip 11, 2010 17:35
autor: Kamil_budi
Cześć!

Posiadam Golfa IV 1.6 SR z 1998 roku.

Martwi mnie spalanie tego Autka ponieważ oscyluje miedzy 11 a 12 L przy ekonomicznej jeździe 80-100km/h (w trasa)

Posiadam w nim kola 18 cali 225 profil nie wiem czy to od tego takie spalanie czy nie ....


Był podłączony pod komputer ale nic nie wykazało. Przeczyścili przepustnicę i to samo :) świece nowe ....

Co może być przyczyną takiego dużego spalania ?? Obrazek

: ndz lip 11, 2010 17:53
autor: BRHplus
Też miałem taki problem, z tym że u mnie była uszkodzona grzałka sondy lambda przed katem. Po wymianie spalanie spadło znacząco. Na trasie 6,7 - 7 (wskazanie komputera) przy prędkości 110-120.

Re: Golf IV 1.6 SR 101 km Problem (spalanie)

: ndz lip 11, 2010 20:20
autor: psilos1
Kamil_budi pisze:Cześć!

Posiadam Golfa IV 1.6 SR z 1998 roku.

Martwi mnie spalanie tego Autka ponieważ oscyluje miedzy 11 a 12 L przy ekonomicznej jeździe 80-100km/h (w trasa)

Posiadam w nim kola 18 cali 225 profil nie wiem czy to od tego takie spalanie czy nie ....


Był podłączony pod komputer ale nic nie wykazało. Przeczyścili przepustnicę i to samo :) świece nowe ....

Co może być przyczyną takiego dużego spalania ?? [url=http://images50.fotosik.pl/314/e8a963d977d84f46m.jpg]Obrazek[/URL]
Czesc silnik sr do ekonomicznych nie nalezy .Moj w trasie pali 9-10 l w miescie potrafi wziac ponad 12 .Poza tym profilem opon tez mu (silnikowi) nie pomagasz.Z szerokoscia 225 musisz sie liczyc na wieksze spalanie spowodowane wiekszymi oporami toczenia.

: pn lip 12, 2010 09:32
autor: carollo
BRHplus pisze:Też miałem taki problem, z tym że u mnie była uszkodzona grzałka sondy lambda przed katem. Po wymianie spalanie spadło znacząco. Na trasie 6,7 - 7 (wskazanie komputera) przy prędkości 110-120.
he he u mnie po za tym że grzałka padła to jeszcze sonda miała tak zje*** oscylacje że praktycznie cały czas miasznka była za bogada....i palił jak smok.
Po wymianie na uniwersalną soonde boscha jest o niebo lepiej.

: pn lip 12, 2010 09:39
autor: bieniek1984
Kamil_budi, a jaką masz temperaturę silnika ? sprawdzaliście na kompie ? bo że na wskazniku ci dobrze pokazuje to o niczym nie świadczy. Komp może dostawać informacje że temp silnka jest 60oC i będzie dawał bogatą mieszankę. Jak dobrze pamiętam to pewnie czujnik temp. masz 4 pinowy dwa do licznika na wskaźnik dwa do kompa.

: pn lip 12, 2010 10:05
autor: BRHplus
he he u mnie po za tym że grzałka padła to jeszcze sonda miała tak zje*** oscylacje że praktycznie cały czas miasznka była za bogada....i palił jak smok.
Po wymianie na uniwersalną soonde boscha jest o niebo lepiej.
Ja swoją sondę wymontowałem i zawiozłem do elektryka żeby się upewnić czy jest rzeczywiście niesprawna czy może gdzieś przewód uszkodzony. I rzeczywiście była to grzałka. Jednak elektryk poradził mi żeby kupić oryginalną sondę a nie zamiennik, ze względu na to że przy na wtyczce jest jakiś układ elektroniczny, który wg niego, zapewnia prawidłową pracę sondy. Spalanie spadło :okej: , więc całkiem możliwe że miał rację.

: pn lip 12, 2010 14:56
autor: Kamil_budi
No właśnie .... mówili mi ze termostat jest do wymiany bo na kompie pokazywało 70 stopni a na blacie prawie 90 stopni ..... więc co mam wymienić termostat czy sonde ??

: pn lip 12, 2010 16:42
autor: BRHplus
Kamil_budi pisze:No właśnie .... mówili mi ze termostat jest do wymiany bo na kompie pokazywało 70 stopni a na blacie prawie 90 stopni ..... więc co mam wymienić termostat czy sonde ??
Trudno powiedzieć, za oryginalną sondę zapłaciłem 650 pln, więc jeśli już chcesz, może fucktycznie lepiej spróbować z tym termostatem, napewno będzie taniej. Daj znać o efektach.
PS.U Ciebie też się zapala EPC+CheckEng przed odpaleniem silnika?

: śr lip 14, 2010 00:37
autor: grizzly83
Nie będę się rozpisywał na temat wyższego spalania gdy silnik jest nie dogrzany ... .

Wymiana termostatu i po kłopocie.

: czw lip 22, 2010 13:19
autor: ajaXXX
Witam

Nie będe otwierał nowego wątku.
Mam ten sam problem, teromstat wymieniony nic nie pomógł.
W trasie spalanie koło 7 mi wychodzi nawet przy dynamicznej jeżdzie natomiast w mieście 10l to minimum.

: czw lip 22, 2010 13:33
autor: feniks
Kamil_budi pisze:bo na kompie pokazywało 70 stopni a na blacie prawie 90 stopni
a co ma do tego termostat, skoro czujnik jest w jednym miejscu, sprawdź odczyty vagiem
różnica wskazań powinna być +/- 5stopni max
Silnik-grupa 007 - temperatura: paliwa,oleju, powietrza, płynu (na zimnym paliwa,powietrza i płynu powinny być zbliżone)
17-Instruments: 003 - temp. na zegarach
na ciepłym powinno być w okolicy 90, zmierz na zimnym i ciepłym
jak jest ok, a termostat otwiera się za szybko (86stopni czy coś koło tego powinien)-sprawdzisz organoleptycznie kiedy puści sprawdzając temp.
i od razu możesz sprawdzić sondę czy prawidłowo oscyluje

: czw lip 22, 2010 13:33
autor: Jazz_Blue
ajaXXX pisze:W trasie spalanie koło 7 mi wychodzi nawet przy dynamicznej jeżdzie natomiast w mieście 10l to minimum.
Czyli spalanie w normie, więc nie wiem w czym problem :ass:

: czw lip 22, 2010 13:34
autor: ajaXXX
Że w trasie normalka to ok, sądziłem że w mieście będzie 10 przy dynamicznej a nie zmiana biegu przy 2000 obr jak tak to idę szuka 1.8T do przekładki:P

: czw lip 22, 2010 13:34
autor: feniks
ajaXXX pisze:koło 7 mi wychodzi nawet przy dynamicznej jeżdzie natomiast w mieście 10l to minimum
i to jest norma przy dynamicznej jeździe